וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי: הישראלים חוזרים מראלי יוון עם גביעים, חוויות, ותוכניות

שמונה צוותים יצאו לראלי Hellas, וחזרו עם תוצאות מכובדות: רועי שפירא ואיתי מולדבסקי (אראן) זכו במקום ראשון בקטגוריה 2T, רז היימן והלל סגל (פוינטר) הגיעו למקום שלישי ב-1T. הנוכחות הישראלית בבלקן ממשיכה להתחזק

ראלי יוון. רמי גלבוע,
למרות התקלות, ז'רום פלישה ניצח את ראלי יוון עם טויוטה תחרותית ולמודת קרבות/רמי גלבוע

סטילס: עופר אדר, גיא גוטליב

שני בולגרים וצרפתי יוצאים למרוץ מכוניות; הצרפתי מתנגש בבולגרי הראשון, חושב שטעה בכוון, חוזר לאחור ומתנגש חזיתית בבולגרי השני. 2:1 לצרפת, הבולגרים בחוץ והצרפתי בדרך לפודיום.

זה היה עשוי להישמע כבדיחת קרש מטופשת, אבל זה המצב בבוקר הרביעי לראלי יוון. ראלי שבלבל והוציא מאיפוס אפילו את הטובים ביותר - ביניהם ז'רום פלישיה הצרפתי שנהג בטנדר טויוטה שהיה שייך בזמנו לאלוף דקאר נסאר אל-עטייה.

מה אומר המזל?

צוות פוינטר ניצל את המהומה וסיים את היום בפיגור זעום של 9 דקות מאחורי המוביל הצרפתי, בעמדה מצוינת להילחם על הניצחון. למחרת היום המתינו למתחרים 500 קילומטרים קשים והפוינטרים התכוונו לנצל אותם למאבק על המקום הראשון אבל – זרוע מתלה קדמי שנשברה, הוציאה אותם מתמונת הניצחון הכללי. 1:0 לא?לת המזל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראלי יוון. רמי גלבוע,
צוות פוינטר, הפייבוריטים הישראלים על המדרגה השלישית של הפודיום/רמי גלבוע

גם זורבה היווני היה מתקשה לסיים

אותה א?לה אכזרית חבטה גם במתחרינו האחרים ביוון – דורון 'Cranergy' ווינטר התייבש ולאחר מכן התרסק לנקיק צדדי, מפסיד 40 דקות ואת הסיכוי לפודיום. צליל וונדרהורן נפל מהאופנוע פונה לישראל עם ירך שבורה, נדב לוגסי רכב מצוין אבל דלק מזוהם עיכב אותו, אביב קדשאי וזהר ערמוני סבלו מתקלות חוזרות ונשנות ב-דזרט ווריור, גזע עץ ניפץ את החלון הקדמי של צוות אראן, ניצן שקל ודובי נוימן פרשו בגלל מגדש טורבו שבור.

תקלות טכניות הן חלק קבוע בשגרת תחרויות ראלי, וכך גם טעויות ניווט. בראלי יוון היה הניווט קשה ותובעני אבל רוב הישראלים מצאו את קצב הנסיעה הנכון, ולא סבלו יותר מדי מבעיות ניווט. קושי לא צפוי עמד בפני נהגי המכוניות, שהתקשו להכניס את רכבי המרוץ בשבילים המתפתלים והצרים להפתיע – ואת זה אומרים נהגים שאין להם בעיה להשחיל מכונית לקוף-של-מחט.

אבל בסופו של דבר, נהגי המכוניות חזרו עם שני גביעים מכובדים. מקום ראשון ב-2T (רביעי בכללי) הוא הישג גדול לצוות אראן, וגם רז הימן שמח במקום השלישי בקטגורית 1T הבכירה; "אי אפשר תמיד לחזור עם מקומות ראשונים, ואנחנו מאוד שמחים במקום השלישי. הוא מצוין לכשעצמו, ונותן לנו עמדת זינוק טובה בקרב על אליפות הבלקן". הפוינטרים ישתתפו בראלי הבלקן בבולגריה (ספטמבר) ו"שם יש לנו חשבון לסגור", אומר רז בחיוך "את ראלי בולגריה אנחנו רוצים לקחת הפעם". זה אפשרי, ואנו נעקוב אחריהם.

גם אביב קדשאי חוזר מיוון עם טעם של עוד; "אחרי הרבה שנים מחוץ לסצנת המרוצים, שמחתי לראות שאני מסוגל לתת קרב גם לטובים ביותר", סיכם אביב. "הורדנו חלודה בזמן קצר, ונתנו גז. גמרנו שלושה סטייג'ים במקום השני, זה הישג מצוין עם רכב מרתון כמו שלנו". בשבת אפילו הובילו את הראלי לזמן קצר, עד שאלטרנטור פגוע גרם להם לאיבוד זמן. אנחנו צריכים לעבוד על תחזוקת המ?נע של הרכב ונוכל להמשיך במרוצים, בארץ ובחו"ל. צמיגי ה'מקסיס' עבדו מצוין וללא כל תקלה; "באמצע הראלי החלפנו צמיגים, רק מתוך זהירות".

ראלי יוון. רמי גלבוע,
קדשאי-ערמוני צולחים נהר יווני. הם עוד יחזרו/רמי גלבוע

אבל גיבורי הראלי הישראלים הם רועי שפירא ואיתי מולדבסקי (צוות אראן), שניצחו בקטגוריית 'כלי רכב סטנדרטיים', עם פאג'רו 2T. למרות תקלות ותאונות שמרו על קצב מהיר אך מבוקר, והגיעו למקום הרביעי בדרוג הכללי. צוות מבטיח ואף מקיים! ניצן שקל ודובי נוימן מצוות טלפארמה כבר נגעו במקום השביעי, אבל מגדש טורבו שהתפגר חייב אותם לפרוש מהמרוץ, ביום האחרון.

ראלי יוון. רמי גלבוע,
צוות אראן השיג כל מה שאפשר, ניצחון בקטגוריה 2T./רמי גלבוע

על שני גלגלים

"לאורך 2000 קילומטרים של הראלי יש אלפיים הזדמנויות לתקלות ותאונות" אמר לפני הזינוק דורון וינטר מ-CRANERGY Rally Racing team. אמר וידע מה הוא מדבר; למרות הכנה טובה, הוא לא היה במיטבו. למרות שזינק ראשון בחלק מהסטייג'ים, לא היו לו בעיות ניווט. אבל הוא לא הצליח לשמור על רמת הרכיבה אחידה ומהירה, בגלל בעיות פיזיות (כולל התייבשות), ואולי גם בגלל עומס ציפיות? מקום שני בבלקן, ספונסור גדול, אלו משקולות לא קטנות על כתפיו של רוכב אופנוע. "בסופו של דבר אני שבע רצון גם ממקום 18 בקטגורית 2M, מתוך 150 שזינקו לדרך. אני מקווה להסיק מסקנות ולחזור אל הפודיום, במרוצים הבאים", סיכם ווינטר את ראלי יוון.

נדב לוגסי וברק דודאי יצאו לתחרות בגישה מתונה, לוגסי מסיים את המרוץ 15 בדרוג הכללי, שני בקטגוריית 'וותיקים', כבוד! לוגסי לא התחרה בראלי ניווט מזה שנים רבות, אבל הוא נכנס לקצב שעתיים-שלוש לאחר הזינוק. הוא לא היה רחוק מהפודיום ויכול מאוד להיות, שיחזור בשנה הבאה לניסיון שני. עבור ברק דודאי הייתה זו יציאה ראשונה למרוץ בינלאומי, והוא נקט בזהירות המתבקשת – הסתייע בחברים לניווט, שמר קצב וסיים במקום 25, המצוין עבורו. צליל ונדרהורן פרש מהראלי ביום הרביעי עם עצם ירך שבורה, לאחר נפילה מהאופנוע. הוא הוטס לישראל, ומחלים מפציעתו.

הבלקן פותח זרועותיו לישראלים

קשה לומר עד כמה זה משמח, או אולי מעציב? החודש יצאו שלושה צוותים ישראלים לקרואטיה טרופי, שמונה צוותים השתתפו בראלי Hellas, ובתחילת יוני יזנקו שלושה צוותים נוספים לראלי פלורינה ביוון; דדי שפורנץ עם גיא גוטליב במיצובישי פאג'רו (צוות א.ד. מוצרי תעבורה), גל שחם עם נמרוד אופיר ב-זיבאר קוקה-קולה זירו, דובי מילר עם שי שמעוני כצוות גתוס-ד.נ. כלגדר

ראלי יוון. רמי גלבוע,
ארבעת הצוותים מתרגעים על שפת הים. לא ילקקו דבש/רמי גלבוע

אפשר לשמוח על פתיחת הבלקן בפני הישראלים, אלו מרוצים תחרותיים ומרתקים, שאינם עולים בתקציב רב מדי. מצד שני, הנהירה הזו מרוקנת את זירת המרוצים בישראל, זירה המקרטעת מזה זמן רב. ב-30 למאי תיערך תחרות ראלי-רייד במושב טל שחר, ואנו מקווים לראות גם שם נוכחות מלאה של מתחרים מישראל, אלה שרכביהם אינם מיטלטלים על גלי הים התיכון...

ראלי יוון. עופר אדר, מערכת וואלה! NEWS
ברק דודאי הפתיע לטובה, בראלי הבינלאומי הראשון שלו/מערכת וואלה! NEWS, עופר אדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully