וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים חשמליים: התקנות החדשות - עד סוף יוני

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בתקנות לשימוש באופניים חשמליים. משרד התחבורה גיבש עמדה להגביל את המהירות ל-25 קמ"ש ואת גיל הרכיבה ל-14 שנים. ח"כ פייגלין הציע להעלות את הגיל ל-18 שנים

טיולי אופניים חשמליים, יער הזורע. אסף רונן,
תקנות חדשות ייכנסו לתוקפן עד סוף הקיץ?/אסף רונן

האם שימוש באופניים חשמליים יוסדר בקרוב? בדיון שנערך אמש (שני) בועדת הכלכלה של הכנסת, ביקש היו"ר ח"כ אבישי ברוורמן כי כל המעורבים בתקנות ובניסוחן, באכיפה ובפיקוח, יגבשו עמדה אחידה לגביי ההתרים לרכיבה על אופניים בעלי מנוע עזר חשמלי. לדבריו, מדובר בהפקרות שכן התקנות הקודמות פקע תוקפן לפני שלוש שנים ומאז, איש במשרד התחבורה לא הגיש תקנות חדשות ומעודכנות. "עד היום כל מי שנסע עשה זאת בהפקרות, ואנחנו רוצים לסיים את ההפקרות הזו מוקדם ככל האפשר", ציין היו"ר.

הועדה התכנסה לדון במצב רגיש ופרוץ, לאחר שבחודשים האחרונים חשו תושבי הערים הגדולות סכנה של ממש מפני רוכבים על אופניים חשמליים שנוסעים במהירות גבוהה ועל המדרכות. בפתח הישיבה הקריא בפני הנוכחים היו"ר, מכתב של אם לשתי בנות, שנפגעה בראשה מאופניים חשמליים בעת שחצתה רמזור ירוק, וכינתה את הפרצות בחוק כ"מחדל ציבורי".

נציגי משרד התחבורה הגישו בעבר הצעות להסדרת הרכיבה על אופניים חשמליים, בהן צוין כי המהירות תוגבל ל-25 קמ"ש, העוצמה ל-250 וואט וגיל הרוכב המינימלי יעמוד על 14 שנים. ח"כ פייגלין התנגד להצעת משרד התחבורה, בתואנה כי אין להפקיד בידי נער ללא אחריות פלילית כלי רכיבה מסוכן. "הוא לא צריך להגיע לעבודה", כך פייגלין. לכך הוסיפה ח"כ מיכל רוזין, כשלדבריה תהיה בעיה חמורה לאכוף רוכב צעיר שאין בידיו אפילו תעודת זהות.

נציגת הולכי הרגל בתל אביב, חגית אוריין, ציינה בפני הועדה כי היא מקבלת אלפי פניות של הולכי רגל שנדרסו ו"חיים במערב הפרוע". סגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי חיזקה את דבריה, והוסיפה כי מאז תחילת השנה אושפזו 1,000 אנשים בשל פגיעה על המדרכות, וקראה להגדיל את סמכות האכיפה של השוטרים והפקחים.

המשטרה ביקשה לחדד את הנתונים, וזו טוענת כי מספרי הנפגעים אינם מדוייקים, שכן רבים כלל אינם מגישים תלונה. ראש מדור תביעות סגן ניצב שרית פילסון אמרה כי בשנים 2011-2012 היו רק שתי תאונות בין הולכי רגל לאופניים בתל-אביב. עמדת המשטרה היא, שגיל הרוכב צריך להיות 16 שנים, שכן אז מונפקת תעודת הזהות ועליו להכיר את חוקי התנועה.

ח"כ ברוורמן סיכם ואמר: "אני מבקש ממשרד התחבורה ומשר התחבורה להפעיל את כל יכולתם וסמכויותיהם, יחד עם המשטרה, עיריית תל אביב ומרכז השלטון המקומי, ולהעביר לוועדה נוסח מתוקן של התקנות ומסמך המסדיר את כל הבעיות שעלו בדיון (גיל הנהגים, נושא הביטוח, היכן ירכבו על הכלים, אכיפה, צורך ברישיון ועוד) עד ה-30 ביוני 2014".

עוד הרבה על אופניים חשמליים בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully