וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח, הוסקוורנה TE300

16.6.2014 / 8:12

רגע לאחר החלפת היבואן והחזרה הרשמית של הוסקווארנה בישראל, אנו מקבלים את אופנוע האינדורו המקצועי של החברה לשישה חודשים קשים

קובי ליאני

חברת הוסקוורנה יוצאת לדרך חדשה בעולם בכלל ובארצנו בפרט. לאחר רכישת החברה על ידי ב.מ.וו לפני מספר שנים, החברה נרכשה לפני כשנה על ידי קונצרן ק.ט.מ. האוסטרי. צריך לזכור שאותם אוסטרים הצליחו לשנות ולהוביל בתחומים רבים, את שוק אופנועי השטח המקצועיים ותחת ניהולם, צפוי ללא ספק עתיד מעניין לחברה הוותיקה. האוסטרים החליטו להחליף את מותג הפרימיום שלהם הוסאברג, במותג החדש שאותו רכשו וכך נעלמה הוסאברג והוסקוורנה זכתה במנת סטרואידים גדולה.

כחלק ממדיניות השיווק של אופנועי הוסקוורנה החדשים, החליטו באוסטריה שאת יבוא אופנועי הוסקוורנה יש לבצע בנפרד למותג ק.ט.מ. בעקבות כך הפכה חברת עופר אבניר להיות נציגת הוסקוורנה בישראל. בשנת הדגם הנוכחית האופנועים מבוססים על מכלולים זהים לאלו של אופנועי ק.ט.מ, אך עם מנגנון לינק לבולם האחורי ופלסטיקה של הוסאברג. ליין האופנועים הנוכחי זהה לליין ק.ט.מ פרט לדגמי הפרירייד וה-200 סמ''ק. תוספת הלינק עושה את דגמי הוסקוורנה למעניינים במיוחד, מכיוון שהטענה העיקריות כנגד אופנועי ק.ט.מ היא התנהגות הבולם האחורי בגלל העדר הלינק באופנועים אלו.

מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300/קובי ליאני

הכל בגלל קפיץ קטן

כדי להבין את חשיבותו צריך לזכור כיצד פועל קפיץ פשוט. קפיץ מפעיל כוח כנגד כיווצו ביחס ישר לשינוי באורכו. התוצאה היא התנגדות הולכת וגדלה ככול שהבולם מתכווץ. זו אכן ההתנהגות הרצויה, כדי לאפשר מצד אחד ספיגה של המהמורות והאבנים הקטנות ומצד שני ספיגה של מכות חזקות ומהירות כמו בנחיתה מקפיצות וכניסה למכשולים במהירויות גבוהות. מנגנון הלינק משנה את היחס בין מידת כיווץ הקפיץ לבין מהלך הגלגל ובזכות כך מאפשר לקפיץ להפעיל התנגדות קטנה יותר, יחסית, בתחילת מהלכו לעומת התנגדות גדולה יותר לקראת סוף המהלך.

בזכות כך, תיאורטית, מתקבל מתלה "רגיש" יותר בתחילת המהלך וקשוח יותר ככול שמתקרבים לקצה המהלך. כמובן שבנוסף לקפיץ יש גם מנגנון הידראולי המסייע בכך, אך מנגנון זה קיים בכל מקרה ולכן לא מושפע מקיום הלינק או לא. אותנו, מאוד מעניין לבדוק, עד כמה פעולת מנגנון זה אכן מורגשת ברכיבה בתנאים ובמקומות השונים בשטח.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300/קובי ליאני

חצי שנה עם אופנוע הדגל

חברת עופר אבניר מסרה לנו למבחן של חצי שנה את אחד מאופנועי הדגל של ליין הוסקוורנה החדש ה-300TE. אופנוע זה שייך לקטגוריה הבכירה במרוצי האנדורו ומתאים במיוחד למסלולים טכניים ועם קשיי עבירות גדולים. בעקבות הצלחתם של מרוצי האקסטרים אנדורו בשנים האחרונות, האמינות ועלויות האחזקה הקטנות יחסית, זכו אופנועי האנדורו בעלי מנועי שתי פעימות לפופולריות גדולה וההסקי 300 שייך בדיוק לקטגוריה מעניינת זו.

במהלך החצי שנה הקרובה, שהולכת להיות חמה במיוחד, ניקח את ה-300TE לכל מקום שרק יזדמן לנו ונבדוק, עד כמה באמת האופנוע טוב, אמין ובעל שרידות מספקת כדי לאפשר לרוכב עליו להגיע לכל אותם מקומות נידחים, שמעטים מגיעים אליהם. במהלך תקופה זו נעדכן אתם מידי חודש בכל מה שעובר על האופנוע ובחוויות הרכיבה שלנו ושל רוכבים נוספים שמצטרפים אלינו לרכיבות. בנוסף נקפיד לבצע את הטיפולים כפי שמרבית הלקוחות יבצעו ובכל מקרה של מציאת כיוונים מיוחדים או אביזרים מיוחדים המסייעים בהנאה מהאופנוע, נדווח לכם.

עוד על הוסקווארנה בוואלה! רכב

מבחנים ארוכי טווח לדו-גלגלי, רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully