וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: קיה סול החדשה. משפחתית נשמה

3.7.2014 / 8:23

קיה סול פורצת באיחור אל פלח הקרוסאוברים, אבל עם איכויות גבוהות מבעבר, נוחות נסיעה משופרת ועיצוב ייחודי, סוזוקי קרוסאובר על הכוונת

מבחן קיה סול. יוני 2014. קובי ליאני
מבחן קיה סול. יוני 2014/קובי ליאני

כשקיה סול הגיעה לישראל לפני מעט יותר מחמש שנים, השוק לא ידע ממש כיצד לאכול אותה. העיצוב שלה נראה חריג מדי עם המבנה הקובייתי והגג הגבוה. המנועים שלה היו חלשים למדי וצמאים לדלק. אל מונח 'נוחות הנסיעה' בקושי רב אפשר היה להכניס את המילה 'נוחות' (סבלה מנסיעה קופצנית עד גבול ההטרדה) וגם המחיר הרחיק אותה עוד יותר לפינה. ציי הרכב הפנו לה את הגב וגם הלקוחות הפרטיים לא ששו לנגוס במאפה הלא מבושל הזה.

אולם אחרי המפגש עם הדור השני של הסול, אנחנו יכולים לומר שכל מגרעות העבר נמחקו כלא היו והסול לא רק שמשאירה תחושה איכותית בהרבה וגם בפעם הראשונה אפשר כאן לדבר על נוחות של ממש בנסיעה, התמורה למחיר שלה עשויה לעשות כאן שינויים בהרגלי הצריכה.

על גבול הקרוסאובר

באמצע שנת 2014 אין עוררין. סוזוקי קרוסאובר שולט בקטגוריה ביד רמה עם מספרי מכירות שהפתיעו גם את היבואן שלו לישראל. אמנם מדובר ברכב בסיסי שמלבד צריכת דלק לא מצטיין בתחומים רבים, אבל מחירו הנמוך חשף שוב שכסף יוצר טעמים בכל הקשור לרכישת רכב חדש בישראל. לשם בדיוק מכוונת קיה עם הסול החדשה. עם מחיר התחלתי של 119 אלף שקל, הקוריאנית קולעת לסוזוקי בול בפוני.

כשמביטים בה מבחוץ, בטח שבצבעים העזים, הסול מרחיבה את האישונים. היא נראית מעניינת מאוד וגם מלאה בפרטים שמעשירים את החוויה. אלה כוללים את גריל חרטום הנמר המוכר של קיה, יחידות תאורה מלאות רכיבים, חישוקי 16 אינץ' קלים כבר ברמת הבסיס (18 אינץ' ברמת ה-EX הבכירה), בשטח חלונות גדול ואחיד שמקיף את הרכב, דלת תא מטען מפוסלת ואפילו מכסה מנוע שבולט בכוונה מעבר לגבולות הכנפיים, כדי להעניק לה חזית אגרסיבית.

רמת הבסיס (LX) מגיעה גם עם שילוב צבעים סטייל המיני של ב.מ.וו והפאביה של סקודה. הגג לבן והגוף במגוון צבעים לבחירה. הקומבינציה הזו נראית טוב, בטח כאשר מדובר בצביעה ולא במדבקה זולה. לעומתה הגרסה הבכירה מקבלת גג פנורמי גדול במקום הצביעה הלבנה. המראה הייחודי של הסול מצליח למשוך לא מעט תשומת לב ברחוב ולסובב ראשים וזו מחמאה גדולה עבור מכונית שאינה חדשה לגמרי.

מבחן קיה סול. יוני 2014. קובי ליאני
מבחן קיה סול. יוני 2014/קובי ליאני

סטנדרט גבוה

כשנכנסים אל תא הנוסעים של הסול, מגלים שהרושם המשכנע של העיצוב החיצוני זרם גם פנימה. אמנם הקבינה שחורה כמעט לגמרי בצבעה, אבל אפשר למצוא בה נגיעות של צבע בדיוק במקומות הנכונים. כמו למשל התפירה הצהובה למושבים ולעור שעל גלגל ההגה ונגיעות האלומיניום מסביב לידית ההילוכים וידיות הדלתות.

השיפור בחוויה של תא הנוסעים ממשיך גם הודות לעלייה המשמעותית באיכות הבניה והחומרים של הקבינה. הדשבורד ברובו עשוי מחומרים רכים ונעימים למגע, בד המושבים רך וברגע שטורקים את הדלת מגלים ששום רעש לא חודר את שכבות הבידוד.

המושבים עצמם נוחים מאוד. לא מצאנו אפשרויות כוונון מיוחדות, אבל עדיין קל מאוד למצוא תנוחת נהיגה טובה מול ההגה שנהנית גם מגובה שמשפר את שדה הראיה מסביב. המושב האחורי יאכלס שני מבוגרים בקלות ובנוחות, עם מרחב טוב לרגליים ומצוין לראש. עם קצת שכלול, אפשר יהיה להושיב שם שלושה ילדים עם מושבי בטיחות (ניתן לבטל את כרית האוויר מלפנים באמצעות מתג). נפחו של תא המטען אינו גדול מאוד - 354 ליטרים - זהה למקובל בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות ובדור החדש החליט היבואן להסיר את המדף ברצפת התא כדי להגדיל את הנפח עוד יותר ולמנוע את אי השימוש המלא בתא. לעגלות ילדים ושאר תיקים יהיה מקום, בעיקר הודות לגובהו של התא.

רכב המבחן שנמסר לנו הגיע ברמת ה-LX הבסיסית, אבל זה לא הרושם שמתקבל מכמות האבזור המפנק שהסול מציעה כבר ברמה זו. יש בה מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים כפולה, בקרת שיוט ומגביל מהירות, תפעול מההגה למערכת השמע (יש שקעי USB ו-AUX וחיבורי בלו-טות'), חיישני אורות ועוד. רמת ה-EX מוסיפה כאמור גג פנורמי נפתח, חישוקי 18 אינץ', מסילות גג, שמשות כהות וקיפול מראות חשמלי.

מבחן קיה סול. יוני 2014. קובי ליאני
מבחן קיה סול. יוני 2014/קובי ליאני

מנוע חלש, חזק יותר

בדומה לשינוי שעבר מנועו של הספורטאז' של קיה, גם מנוע הסול איבד מעט סוסים בקצה הגרף עד לטווח תחום הביניים של הכוח, היכן שחשוב באמת. 1.6 ליטר של נפח יש כאן עם 132 כ"ס שמתקבלים ב-6,300 סל"ד וגם 16.4 קג"מ שמושגים ב-4,850 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית קונבנציונלית ולה שישה הילוכים, כולל תפעול ידני למי שיתחשק אלו.

החיבור בין המנוע והתיבה לבין הגוף של הסול ששוקל 1,320 קילוגרמים עולה יפה. אין לקיה הזו את הסיבוך והגמישות של מנועי טורבו, אבל הביצועים נשארים בטווח הירוק של הסקאלה, כאשר רמיסת הדוושה לרצפה תביא את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 11.5 שניות (נמדד במבחן שלנו) וכדי לייצר עקיפה מ-80 ל-120 קמ"ש תידרשו להמתין 8.5 שניות.

הסול היא לא המכונית המועדפת לקרבות רמזורים וזה בסדר גמור, שכן בשום שלב היא לא תרגיש עצלה או איטית מהתנועה. לזכותה אפשר לומר שהשיוט בכבישים מהירים הפך לתענוג של ממש. המנוע שלה מסתובב ב-2,400 סל"ד ב-100 קמ"ש ובהילוך השישי והאחרון וזה אומר שכמעט שלא ניתן לשמוע אותו פועם בחזית. רק כשדוחקים בו קרוב אל הטווח האדום, קולו נשמע. במבחן שלנו הציגה הסול צריכת דלק של 11.2 קילומטרים לליטר.

המתלים של הסול כוילו מחדש וכעת בין הכריכות שלהם נוספה שכבת בידוד נוספת. התרגום התחושתי של העניין הטכני הזה הוא שרעשי עבודת המתלים שלה נעלמו לגמרי. כלומר, רואים את הבור בכביש מגיע, מרגישים את הספיגה הרכה במתלים, אבל לא שומעים דבר. אין טעם לאתגר את הסול בנהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים. בשביל זה קיימת במשפחה סיד GT. הסול מסוגלת לחלוף בכל סלסול מבלי להתרגש, אבל עם המון ביטחון בידיים וזה מה שחשוב כשבמושב האחורי הילדים מנסים ליהנות מהנוף.

מבחן קיה סול. יוני 2014. קובי ליאני
מבחן קיה סול. יוני 2014/קובי ליאני

חריגה בצד הטוב של המילה

קיה סול החדשה הצליחה ללא ספק לתקן את כל מה שמנע מקודמתה להצליח בשוק המקומי. הקרב בקבוצת הקרוסאוברים העירוניים חם מאוד וההיצע רחב בהתאם. אז מול הסוזוקי הקיה לא יכולה להציע הנעה לכל הגלגלים, אבל אם ממילא אין לכם תוכניות לרדת מהאספלט, אתם עשויים למצוא כאן אופציה מאוד אטרקטיבית לטעמנו.

קיה בהחלט עשו צעד גדול עם הסול החדשה. איכות הנסיעה בה גבוהה, רמת האבזור עשירה כבר בגרסת הבסיס, העיצוב ייחודי, תא הנוסעים שלה מרווח ואיכותי והיא לא משאירה תחושה של מכונית בסיסית מדי. בשורה התחתונה, קיה סול מצליחה להראות כעסקה מצוינת עם תמורה גבוהה למחיר. אהבנו.

עוד על קיה בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מגוון מבחני דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully