וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: נשיא פרארי משתעמם, גם הקהל?

נשיא פרארי לוקה די מונטזמולו יכנס בכירים מענף הפורמולה 1 בניסיון להציל את הסבב מתרדמת. "הנהגים נוסעים כמו נהגי מוניות"

מכוניתו של פליפה מאסה, קבוצת וויליאמס, פורמולה 1. רויטרס
פורמולה 1. מירוץ מכוניות או כדור שינה?/רויטרס

נשיא פרארי לוקה די מונטזמולו מותח ביקורת חריפה בימים האחרונים כלפי התנהלות סבב הפורמולה 1 בעקבות השינויים הטכנולוגיים שהתחוללו בו בשנים האחרונות. בדברים שאמר לאחרונה לכלי התקשורת בגרמניה, הדגיש כי חייבים לעשות מעשה מיידי שישנה את גורל הענף, לפני שזה יהיה מאוחר מידי. לדבריו, המכוניות נהיו שקטות מידי ומשעממות לאור אימוץ טכנולוגיות היברידיות. "חייבים לחולל מפנה כי הפורמולה 1 איבד מהקסם שלו. זה דחוף", כך במכתב ששלח לכמה מעמיתיו.

מונטזמולו בן ה-66, אמר למגזין הגרמני 'פוקוס' שאי אפשר יותר להתנהל בחופשיות תחת מטריה של חוקים. "זה פשוט נהיה מסובך מידי. נהגי המירוץ הפכו לנהגי מוניות. הם צריכים לחסוך בדלק ולשמור על צמיגים כדי להיות להיות הכי מהירים. כל הזמן שוקלים איך לחסוך ומתי. פעם זה היה חד וחלק: הנהג המהיר והטוב ביותר מנצח".

הוא מחריף את דבריו, ואומר כי גם הצופים בבית ובמסלולים מושפעים מכל השינויים. "הם לא מבינים בכלל מה מתחרש מולם. כמו שהמצב הוא כעת, חייבים לעשות משהו אחרת לפורמולה 1 אין סיכוי לשרוד בצורה הזו".

מונטזמלו מפנה אצבע מאשימה לברני אקלסטון, נשיא ה-F1, וזורק לעברו הערה נוקבת: "אם הוא לא יתחיל לפעול, אני אפעל בנושא".

התסכול של מונטזמולו מבטא חלק מהחששות שלו נוכח מצבה העגום של קבוצת הפורמולה 1 של פרארי. החברה מדורגת כיום במקום השלישי עם 106 נק' בקרב היצרנים, בעוד הנהג המוביל שלה, פרננדו אלונסו מדורג רביעי, בפער של 80 נק' מנהגה של קבוצת מרצדס, ניקו רוזברג שמוביל את העונה כשאחריו דולק בן קבוצתו לואיס המילטון בפער של 4 נק' בלבד.

אנשים שמקורבים להנהלת פרארי, לא חושבים שאפשר להצביע דווקא על אדם אחד שאחראי לשפל, כמו למשל מעצב המכונית ניקו טומבאציס היווני (לשעבר מקלארו ובנטון) או המהנדס הטכני פאט פריי הבריטי. במקום זאת, נראה שהדעה הרווחת היא שחל שינוי תרבותי מאז 2010, כפי שמציין זאת העיתונאי האיטלקי ליאו טוריני: "הירידיה ביכולת לא משקפת מה עשה או לא עשה איש אחד, אלא מחדדת את העובדה שמאז עידן הזהב של שומאכר, ז'אן טוד ורוס בראון, פרארי ירדה מגדולתה".

עונת הפורמולה 1 נכנסת ב-20 ביולי (גרמניה) למחצית השנייה של 2014. את המירוץ האחרון באנגליה ניצח לואיס המילטון מקבוצת מרצדס. פרננדו אלונסו סיים שישי וקיימי רייקונן התרסק.

עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully