וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A3 E-טרון. חשמלית, יוקרתית, עממית

המשפחתית הקומפקטית של אודי היא הסנונית הראשונה לקבל מערכת היברידית נטענת וגם מצליחה לעשות זאת בצורה כמעט מושלמת

קובי ליאני

הסרט צולם בעזרת מצלמת האקסטרים נילוקס F60

אנו מקווים שכבר התרגלתם לעובדה שהחל מתחילת השנה, תמצאו אצלנו יותר ויותר מבחנים ונהיגות ראשונות במכוניות שמשתמשות במערכות הנעה חלופיות למנועי הבנזין הקונבנציונאליים. שינוי המחשבה החל כבר לפני שנים, כשחלק ממנו היה גם המיזם הכושל של בטר פלייס, אבל דווקא הכישלון הזה הוא שהוכיח שהעולם זקוק למכונית ביניים עד לחישמול המלא. עד להתבגרות הטכנולוגיה. זקוק לחוליה מקשרת בין העולם ששורף דלק מאובנים ועולם שממיר אלקטרונים לתנועה.

בעבר הרחוק יותר וגם בשבועות החולפים, נהגנו בישראל בטויוטה פריוס ובמיצובישי אאוטלנדר PHEV ואת חוויית הנהיגה בהם עברנו לכם כאן וכעת, ברחובותיה של וינה פגשנו ב-A3 E-טרון של אודי. גם היא מציעה תפריט דומה של מנוע בנזין שלצדו מנוע חשמלי וסוללה שניתנים לטעינה, אך מציעה שינוי בולט ביחס לכל המוכר היום. שינוי שעשוי להפוך את מכונית הפלאג-אין-היברידית הראשונה של אודי למושכת הרבה יותר. רוצים לדעת עוד? גלגלו מטה.

השקה אודי A3 E-טרון פלאג אין היברידית. צלם: קובי ליאני, קובי ליאני
השקה אודי A3 E-טרון פלאג אין היברידית/קובי ליאני, צלם: קובי ליאני

מיזוג מושלם בין בנזין לחשמל

לדעת רוב יצרניות הרכב בעולם, החוליה החסרה בין הבנזין לחשמל היא השילוב בניהם וה-E-טרון החדשה לוקחת את החיבור הזה צעד אחד קדימה. בצדו האחד של תא המנוע נמצאת יחידת כוח TSI 1.4 ליטר חדשה שמפיקה 150 כ"ס (5,000-6,000 סל"ד) וגם 25.4 קג"מ (1,600-3,500 סל"ד). במקום שנותר לאחר הזזת המנוע הבנזיני מעט הצידה, נכנס מנוע חשמלי שמפיק 102 כ"ס (75 קילוואט) וגם 33.5 קג"מ. הכוח החשמלי מגיע מסוללת ליטיום יון (8.8 קו"ש) שניתנת כאמור לטעינה גם משקע ביתי ייעודי (3 שעות ו-45 דקות ממצב ריק לגמרי). החיבור בין המנועים מפיק נתוני מקסימום משולבים של 204 כ"ס ו-35.5 קג"מ.

עד כאן, הנתונים אינם חריגים. אולם את השוני מביאה אודי בניצולת ההנעה שלה. בניגוד למכוניות מקבילות בהן מנועי הבנזין מקבלים חיזוק מהמנועים החשמליים ופועלים למעשה עם תיבות רציפות או ללא תיבות הילוכים בכלל, ה-A3 המחושמלת נעזרת בתיבה ד-מצמדית להעברת הכוח אל הגלגלים, גם במצב החשמלי הטהור. התוצאה, למרות השימוש בסוללה קטנה יחסית (120 ק"ג, 280-390 וולט), טווח הנסיעה על טהרת החשמל יכולה לארוך 50 קילומטרים. כגיבוי ה-E-טרון מצוידת גם במכל דלק בנפח 40 ליטרים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
השקה אודי A3 E-טרון פלאג אין היברידית. צלם: קובי ליאני, קובי ליאני
מימין מנוע חשמלי, משמאל בנזיני/קובי ליאני, צלם: קובי ליאני

שקט, נוהגים

נהיגת ההתרשמות שלנו מהאודי A3 E-טרון החלה ברחובות וינה וכבר אחרי עשרות מטרים, אפשר ממש להתמכר לתכונות הנסיעה החשמליות. זמינות הכוח המרשימה של המערכת החשמלית הופכת את התנועה לקלה וכמעט חסרת מאמץ ובעיקר לשקטה מאוד. ה-A3 גם עם מערכת הנעה בנזינית, היא מכונית מאוד איכותית ברמת הבידוד שלה לרעשים ועם מנוע חשמלי, הנסיעה חרישית במיוחד. פתאום כל אוושת רוח או רחש צמיגים מקבל דגש מיוחד, ולו רק הם נותרו פעילים.

תוספת המשקל שנובעת מהוספת המערכת החשמלית שמביאה את הסך הכל לכדי 1,540 קילוגרמים, לא מורגשת בהתנהלות העירונית. ה-E-טרון מתנהלת בקלילות ובעיקר בדיסקרטיות. אין לה מראה חללי או עתידני שנועד לגרום לה לבלוט. אודי הסתפקו בלהצמיד לה את פגושי ה-S3 ולהוסיף כרום לגריל בחזית ואילולי הכיתובים על דפנות הרכב, איש לא היה משקיע בה מבט שני.

הנסיעה האיטית בעיר עם מעט עומסי תנועה אפשרו לנו להביט סביב על תא הנוסעים של ה-A3 הזו ובסופו של דבר להיות מרוצים ממה שראינו. רמת האיכות גבוהה בדיוק כפי שמצפים מאודי, החומרים רכים ונעימים, המושבים ספורטיביים ותומכים ולמרות הגוון האפור השולט, נעים לשבת בה, גם מלפנים וגם מאחור. המרחב זהה למכונית ה'רגילה' וזה אומר טוב לארבעה נוסעים וגם נפחו של תא המטען יכול לספק משפחה קטנה (280 ליטר ו-1,120 בקיפול המושבים). הסוללה אינה מפריעה לחלל תא הנוסעים, שכן המתכננים הצליחו לדחוס אותה ביעילות בתחתית שלדת ה-MQB החדשה ותועלת ממשית לכך מצאנו בכביש המפותל.

השקה אודי A3 E-טרון פלאג אין היברידית. צלם: קובי ליאני, אתר יצרן
השקה אודי A3 E-טרון פלאג אין היברידית/אתר יצרן, צלם: קובי ליאני

חשמלית ביצועים

הסיבוב העירוני ארך כ-30 קילומטרים וגם כשסיימנו אותו, בסוללה היה עדיין מספיק מיץ כדי לאפשר לנו להשיג את נתון היצרן של שיוט במהירות של 130 קמ"ש על טהרת החשמל בלבד למשך כ-12 קילומטרים נוספים עד להתרוקנות הסוללה. אודי אפשרו שיוט במהירות שכזו, שכן זו המהירות המומלצת במרבית הכבישים המהירים בגרמניה.

מסלול הנהיגה הכיל גם קטע מבחן מפותל מהסוג שאנחנו אוהבים ואליו הגענו לאחר שמנוע הבנזין הספיק להיכנס לפעולה כדי לסייע בטעינה ולהחזיר מעט כוח אל הסוללה. ה-E-טרון מציעה ארבעה מצבי נהיגה (מסוגלת לעבור בניהם באופן עצמאי או בדרישת הנהג) - חשמלי, היברידי, בנזין לשמירת טעינת הסוללה ובנזין לצורך טעינת הסוללה.

בקטע הטכני מגלים שכוח לא חסר לגרמניה הזו. ברמיסה עמוקה של הדוושה הימנית, גם מנוע הבנזין וגם המנוע החשמלי מפיקים את כל מה שיש להם והופכים את הנסיעה לזריזה מאוד. אנחנו מדדנו לה 4.9 שניות במיאוץ מעמידה ל-60 קמ"ש, 7.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-6 שניות בלבד מ-80 ל-120 קמ"ש. אודי מצהירים שאם תתמידו עם הלחיצה על הדוושה, תגיעו למהירות מרבית של 222 קמ"ש - מהירה יותר מכל מכונית פלאג אין היברידית מקבילה.

כל הכוח הזה זורם רק אל הגלגלים הקדמיים, לדברי אודי כדי לחסוך במשקל של המנוע החשמלי הנוסף ועדיין, חלוקת המשקל של המכונית הזו בעקבות התוספת של המערכת החשמלית, כמעט מושלמת בין שני הצירים. זה אומר שכשמנסים לאתגר אותה בנהיגה תובענית בכבישים מפותלים, מגלים מכונית אמנם לא ממש חדה או מערבת, אבל מאוד מאוזנת. ההגה שלה דל תחושה והנטייה הברורה היא לתת היגוי כשמגזימים במהירות הכניסה לפניה, אבל היא משדרת בטיחות ובכלל, יש לה יכולת לגרום לאוחזים בהגה לרצות לנהוג 'ירוק'. לנהוג לאט על מקסימום חשמל ומינימום בנזין כדי למזער צריכה ועלויות.

השקה אודי A3 E-טרון פלאג אין היברידית. צלם: קובי ליאני, אתר יצרן
השקה אודי A3 E-טרון פלאג אין היברידית/אתר יצרן, צלם: קובי ליאני

לא יקרה וגם חסכונית

את המגנטיות האמיתית שלה, בנוסף לאיכויות הנסיעה הגבוהות, השימושיות, הירידה לפרטים והיוקרתיות, האודי A3 E-טרון מחזירה כשמתחילים לספור כסף. בסיום סיבוב הנהיגה שארך כמעט 200 קילומטרים, אנשי אודי הציגו בפני את נתוני מחשב המנוע שרשם כל רגע ורגע מה עשינו, מה ניצולת המנועים וגם סיכום כללי. לגמרי לא השתדלתי לחסוך ולא נהגתי באופן רגוע, מה שהסביר את החיוורון שתקף את פני אנשי אודי - בסיכום הנהיגה השגתי צריכה ממוצעת של 21 קילומטרים לליטר. כן, בשבילם זה המון, כי האודי הזו מסוגלת לשפר בהרבה את הנתון אם מגזימים פחות מאיתנו בנהיגה. משמע, גם מבלי לנסות לחסוך בדלק, היא יצרה בעצמה צריכה מעולה. כשהיא תגיע לישראל, אנו מבטיחים לבדוק שוב את היכולת הזו, גם בנהיגה רגועה.

ואם שר האוצר לא ישנה את תוכנית המיסוי לכלי רכב ירוקים, כלומר לא יעלה את המיסוי עליהם ויכניס לכם את היד עמוק לכיס, ל-A3 E-טרון יוצמד תג מחיר שינוע בין 180 ל-220 אלף שקל (הודות ל-20 אחוז מס כרגע). לטעמנו מדובר במחיר מצוין לרכב שכזה, עם פוטנציאל חיסכון שכזה וברמת איכות שכזו. בטח כאשר באירופה מכונית ה-E-טרון עולה ממש כמו גרסת ה-S3 הספורטיבית (302,800 שקל). מכאן שאם רכיב המס יישאר בצד השפוי, לאודי ישראל תהיה בשנה הבאה מתחרה רצינית מאוד על הלב הירוק בישראל. אז גם תרחיב אודי את השימוש במערכת ההיברידית לכלי רכב נוספים במותג.

עוד על אודי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי לכם לבקר כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully