וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות: דיבורית קסדה סקאלה ריידר G9X

הדור החדש של דיבורית הסקאלה ריידר משפר לא רק את נוחות התקנה, אלא מעלה את רף היכולת והשמע לגבהים חדשים

מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר G9X קארדו. קובי ליאני
דיבורית הקסדה סקאלה ריידר G9X החדשה במבחן/קובי ליאני

ברקום, החברה המשווקת של דיבוריות הקסדה של קארדו, החלה לשווק בישראל את הדור החדש של הסקאלה ריידר, העונה לשם G9X. הדור החדש מציג שורה ארוכה של חידושים ביחס לקודמו וכדי לעמוד על כולם, התקנו יחידה חדשה שכזו בקסדה ויצאנו אל הכביש, עם הסמארטפון כמובן.

נציין כי עד לרגע ההחלפה, רכבנו במשך חודשים ארוכים עם הדור היוצא, ה-G9, דיבורית שבשעתה הביאה מהפכה של ממש לשימוש, עם היכולת להתחבר למספר רב של רוכבים בתקשורת אינטרקום, לנגן מוזיקה מהסמארטפון, להשמיע תחנות רדיו קבועות בזיכרון ועוד, אולם דור ה-X, שאמנם לא נראה שונה בהרבה, מתנהג שונה כבר ברגע ההתקנה.

הדור החדש נתפס כעת בקלות רבה יותר אל דופן הקסדה, עם מתקן צימוד דק שלא גורם עוד לעיוות בדיפון הקסדה. כמו כן, הרמקולים המובנים ניתנים לחיבור וניתוק מהיר ואינם מחוברים עוד בחיבור קבוע למוח היחידה. נתעכב עוד רגע על הרמקולים החדשים, שכן אלה מגיעים כעת מרופדים בציפוי רך שיוצר מגע נעים יותר באוזן וגם המיקרופון מגיע כעת בשתי תצורות - גמיש וקשיח בהתאם לסוג הקסדה.

מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר G9X קארדו. קובי ליאני
מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר G9X קארדו/קובי ליאני

אולם קונצרטים בקסדה

ממשוק הסלולארי אל הדיבורית נעשה באותה קלות, אך כעת נוספה אפליקציה חינמית חדשה של סקאלה ריידר שמאפשרת לשלוט בכל פונקציות המערכת בקלות. לאחר מיקום הרמקולים בקסדה, מיד מבחינים בעליה המשמעותית באיכות השמע. למרות היותם דקים וקטנים, הרמקולים החדשים מצליחים לייצר צלילים עשירים בהרבה מבעבר ובעיקר צלילי בס עמוקים. בהמשך חוויית השימוש, החלפנו את הרמקולים לגדולים ואיכותיים יותר (עלות נוספת של 250 שקל) וגם הם מביאים עמם קפיצת מדרגה של ממש באיכות. לא שהיה חסר לנו משהו עוד קודם, אבל השינוי מורגש מאוד. עם זאת נציין שהרמקולים הגדולים לא מתאימים לכל קסדה ובקסדות שבהן אין מקום נדיב בשקעי האוזניים, הם עלולים להיות לוחצים מדי.

הדיבורית החדשה מאפשרת חיבור במקביל מלבד לסלולארי, גם למערכת הניווט, לארבעה רוכבים שונים בחיבור ישיר, או לענן של 9 רוכבים. הדור החדש מאפשר לכם לראשונה לשתף עת החברים ניגון מוזיקה מהסלולארי כאשר הם נמצאים בסביבתכם בעזרת חיבור בלוטות'. העלייה באיכות השמע של המוזיקה כוללת כמובן שיפור באיכות שמע שיחות הטלפון ולפי הרושם שלנו, לא רק שאנו שמענו טוב יותר את האנשים שאנו משוחחים עמם, אלא גם אנחנו נשמענו טוב יותר.

אולם לטעמנו, השיפור הגדול ביותר שנעשה בדיבורית החדשה מדור ה-X הוא איכות השמע בשיחות אינטרקום עם רוכב נוסף. לפני כן נזכיר שצימוד הדיבוריות נעשה באופן פשוט למדי, של הקשה של אחת בשניה והן מתחברות מעצמן. בדור הקודם, כאשר בוסס קשר בין שתי דיבוריות, ניתן היה לשמוע באופן קבוע רעשי רקע נלווים לשיחה, רעשי רוח מהקסדה של הרוכב עמו אתם משוחחים, גם כשלא משוחחים ולאורך זמן זה היה מציק ומעייף. אולם כעת, בדור החדש, המפתחים הצליחו להעלים לחלוטין את רעשי הרקע המיותרים בזמן השיחה וחשוב מכך, בזמן שבו יש חיבור פעיל, אך לא מתנהלת שיחה. היצרנית מצהירה על טווח קליטה של 1.6 קילומטר באינטרקום, אך בבדיקה שלנו עם רוכב נוסף שגם הוא צויד בדיבורית זהה, גם בכביש פתוח לחלוטין, הצלחנו לנהל שיחה עד מרחק של כ-800 מטרים בלבד בין הרוכבים. מעבר למרחק זה, החלו להופיע רעשי רקע של בעיות קליטה, עד להתנתקות מלאה. בכבישים מפותלים בהן הנוף אינו פתוח לגמרי (גבעות, סיבובים), טווח הקליטה הוסיף להצטמצם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כמה עולה?

דור החדש של הסקאלה ריידר מציע עוד שורה ארוכה של תכונות כמו חיוג למספר חירום לבחירה, חיבור לכל מקורות השמע, הפעלה קולית ויכולת להתאים את עצמת השמע ביחס לרעשי הרקע (רוח וכו'), חיבור ספונטני לרוכבים, אך את היתרונות המשמעותיים ביותר ביחס למתחרות היא מציעה באיכות שמע גבוהה מאוד, בגמישות וקלות התפעול, באפליקציה הסלולארית ובאורך חיי הסוללה. מחירה של ערכה יחידה עומד בישראל על 1,590 שקל ואילו ערכה זוגית תעלה לכם 2,650 שקל.

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully