וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המכוניות יוזלו בזכות מחקר ופיתוח

עומר זייגרמן

17.8.2014 / 10:24

איך משפיע ההשקעה העצומה במחקר ופיתוח בענף הרכב על תחומים כמו בטיחות, אבזור, מימון ותמחור? ואלו הזדמנויות נפתחות ליבואני רכב, חברות ליסינג וליזמים בישראל?

טויוטה. Koji Sasahara, AP
החשיבות בארגון רכב מסודר עם מחלקת פיתוח מתקדמת/AP, Koji Sasahara

תעשיית הרכב נהנית מרקורד מצוין בתחום החדשנות. בכל שנה חברות הרכב באיחוד האירופי משקיעות 4%-5% מהמחזור השנתי שלהן במחקר ופיתוח (R&D), יותר מ-20 מיליארד שקל בשנה. נתון זה הופך את חברות הרכב לגוף הפרטי הגדול ביותר באיחוד האירופי מבחינת השקעות במחקר ופיתוח, עם כ-20% מסך ההשקעה בתחום זה.

תוצאות ההשקעות הללו ברורות לעין, אם זה ברמת פסי הייצור הרובוטיים האוטומטיים; העיצוב החדשני; הבטיחות והאמינות; וההתפתחות הדיגיטלית של התעשייה.

החזון הדיגיטלי Internet of Things (חפצים מתקשרים) נעשה חלק משמעותי בניסיונן של חברות הרכב המובילות בעולם ליצור ממשקים בין רכב לרכב (V2V) ובין רכב לאינטרנט (V2I). ענקיות האינטרנט והטכנולוגיה נכנסות בצעדי ענק לעולמות "המוצרים האינטרנטיים".

תארו לכם שאתם נוסעים ברכבכם ומתקרבים לצומת, כשמכונית אחרת בולמת לקראת אור אדום. אתם לא שמים לב, אבל המכונית שלכם מקבלת אות מהמכונית האחרת שמזהיר אתכם מההתנגשות הפוטנציאלית (V2V) באמצעות אותות אלחוטיים השולחים מידע הלוך ושוב בין מכוניות על בסיס מיקום, מהירות וכיוון. ב-MIT, מהנדסים עובדים על אלגוריתם V2V שיחשב התחמקות אופטימלית אם רכב אחר מתחיל לנסוע לתוך הנתיב שלכם.

V2I יאפשר לכלי רכב לתקשר עם תמרורים או רמזורים ולספק לכלי רכב פרטיים מידע על בעיות בטיחות. V2I יוכל גם לבקש מידע ממערכת ניהול תנועה וגישה למסלולים הטובים ביותר האפשריים (בדומה ל-WAZE). טכנולוגיות אלו יכולות לשנות את הדרך בה אנו נוהגים, כמו גם את השירותים שחברות הרכב יכולות להציע לנו.

שינויים ברמת השירות

אם נממשק את היכולות המתקדמות של מערכות ההפעלה והמחשבים המותקנים בכלי הרכב למחשבים ומרכזי השירות של החברות, אנחנו נכנסים לעולם של "BIG DATA" – מערכות לניהול מידע ומסדי נתונים בזמן אמת בקצבי הגעה מהירים מאוד וממקורות רבים ומגוונים, המצריכים נפחי אכסון ענקיים.

בעולם חדשני זה יש מספר לא קטן של סטארט-אפים, המציעים ממשקי ניהול ומערכות ניהול ידע מתקדמות. ממשקים ומערכות אלה יספקו תובנות חדשות על הרגלי הנהגים, שיאפשרו לחברות הרכב ליזום רעיונות לשירותי תוכן בעלי ערך מוסף ללקוחותיהם.

לדוגמא, קבוצת רכב בישראל עשויה להקים פלטפורמת מידע לניהול 300 אלף לקוחותיה ולחבר אותם למגוון שירותים דיגיטליים כגון אפליקציית שירות לרכב המנגישה את ספר היצרן, התראות על מועדי טיפולים, שירותי טיפול VIP, שירותי תשלום בחניונים, הצעות לטרייד אין בהתאמה אישית, ביטוח רכב בהתאמה אישית, דלקן דיגטלי ועוד.

בדרך זו, תוכל אותה קבוצת רכב להחליף את מרכזי השירות הטלפוניים "חסרי המעוף" שלה בפלטפורמת שירות ושיווק דיגיטלית המנהלת מידע, מתקשרת עם הלקוח, משווקת לו שירותים ובונה איתו יחסי אמון, שיכינו את הקרקע למכירת הרכב הבא.

שינויים ברמת השיווק

בגזרה זו, אין גבול לשיתופי הפעולה הניתנים לביצוע בין מכוניות הנוסעות בכבישים לבין ממשקים אינטרנטיים סביבתיים. כך, ניתן להנגיש ויזואלית את היישומים הקייימים בסמארטפון של בעל הרכב, כמו גם להציע לו שירותים שיספקו ערך וחוויה במהלך הנסיעה. חיבור בין הסמארטפון לבין מערכת האודיו של הרכב, שירותי GPS וממשקים אינטרנטיים סביבתיים יאפשר להמליץ לנוסע על מסלולים ומקומות לטיולים, הטבות ואטרקציות בצידי הדרך, הנחות תדלוק, אופציות שיתוף ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שינויים ברמת המכירות

אחד התחומים המרתקים והמאתגרים במכירות מכוניות בזירה הדיגיטלית מגיע מכיוון האי-קומרס. אם הייתי אומר לכם לפני חמש שנים שמשתלם לכם לקנות רכב יד שניה באינטרנט דרך אתרי דילרים בארה"ב הייתם אומרים לי: "תקנה אתה רכב באינטרנט".

לפני ארבע שנים רכשתי רכב ראשון דרך האינטרנט. הזמנתי ג'יפ יד שנייה מתוצרת גרמנית באמצעות האתר cars.com. מחד, חסכתי 30% מעלות הרכב, מאידך נכנסתי להתעסקות בירוקרטית שלא כל אחד בנוי אליה. בשורה התחתונה, מבחינתי זו הייתה עסקה משתלמת. ובכל מקרה, מה שהיה אז כבר מזמן לא קיים: רכישות של מכוניות חדשות או משומשות דרך דילרים "אינטרנטים" בארה"ב, מרכזות כיום שוק גלובלי גדול.

ליבואני רכב, חברות ליסינג וליזמים בעלי הון בישראל יש הזדמנות לפתוח "מגרשי מכוניות אינטרנטיים", ולתת ללקוח הישראלי אופציות קנייה שלא היו לו עד היום - מבחר, אחריות, מחיר, מימון וטרייד-אין - הכל און-ליין, בזמן אמת. אנחנו, הצרכנים, מחכים לשחקן הראשון בענף שירים את הכפפה, יעשה מהלך משנה שוק ויוזיל את מחירי המכוניות בישראל בכ-25%.

■ הכותב הינו בעלים ומנכ"ל של קבוצת השיווק הדיגיטלי GIN, המתמחה בבניית אסטרטגיות דיגיטליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully