וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרכנות בשטח: רכב שטח מ-160,000 ועד 1.3 מיליון שקל

22.8.2014 / 8:51

בכתבותינו הקודמות סקרנו את מצאי המשומשים ברמות מחירים של 25, 60 ו-120 אלף שקלים. כדי לסגור את מפת המחירים נדבר היום על משומשים במחיר של כ-180,000, ועל מדרגות המחיר של רכבי שטח 'חדשים מהניילונים'. הכינו את כרטיסי האשראי

רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע,
לרכבי השטח היוקרתיים יש יכולות כביש מצוינות, חלקם גם יודע לעשות עבודת שטח אמיתית. כחדשים הם יקרים מאוד אבל לאחר שנתיים-שלוש, מחיריהם נכנסים פתאום גם לתקציב סביר/רמי גלבוע

סטילס: רמי גלבוע

לאחרונה סקרנו את שוק רכבי השטח המשומשים, עבור מי שרוצה לרדת לשטח בלי לקחת משכנתא. עשינו זאת מכיוון שכל רכב (כביש או שטח) נמכר כחדש רק פעם אחת, אבל אחר כך הוא עובר כמה 'ידיים' – במקרה של רכבי שטח, ארבע או חמש ידיים אינן חריגות בכלל. נזכיר כי הכתבה הראשונה עסקה בג'יפי תפרנים במחיר עד 25 אלף; סיקסים גריאטריים, סמוראים וכיו"ב. לאחר מכן עסקנו בג'יפים עירוניים מסוף שנות התשעים במחירים עד 60-70 אלף שקל. ולבסוף בדקנו איזה רכב שטח משומש אפשר למצוא בתקציב של כ-120,000 שקל, מחירה של משפחתית חדשה.

רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע,
טיול שטח ב'סיקס' או בדיפנדר, הוא חוויית שטח מופלאה. על הכביש, אלו אמצעי תחבורה בסיסיים, ספרטניים ולא נעימים/רמי גלבוע

לכדי לסגור את שלב הרכישה, נרפרף בקלילות על קטגוריית 180,000 שקלים לרכב משומש ונעלה אבחנות על רכבי שטח חדשים, מהניילונים. נזכיר שבכתבות אלה אנו מדברים רק על רכבי שטח בעלי הילוך 'כוח', כאלה שיוכלו לקחת אתכם ואת המשפחה לפינות הנידחות ביותר בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
רכבי השטח המודרניים מעניקים סביבת נהג נוחה ומרווחת, עם אבזור גבוה ופינוקים לכל המשפחה/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

משומשים במחיר 160 עד 180 אלף שקל

מבחן ב.מ.וו X5. רני פלג, אתר השטח הישראלי
הקרוסאוברים היוקרתיים מעניקים רמת גבוהה מאוד של ביצועים ועידון על הכביש, אבל בשטח – הם מוגבלים, רגישים ומגושמים, ממש לא נועדו לרדת מהכביש . ב.מ.וו X5/אתר השטח הישראלי, רני פלג

בדיקה קצרה ב'יד-2' גילתה קרוב למאה רכבי שטח ברמת מחירים זו. אם אתם משתוקקים להחנות ליד הבית קרוסאובר יוקרתי, זו ההזדמנות שלכם לקנות ב.מ.וו X5, אודי Q7 או לקסוס 350RX, לעתים קרובות במצב מצוין וללא גרגר אבק בודד, שנאסף בשבילי המדבר.

אבל במסגרת כתבות 'צרכנות בשטח' אנחנו לא מחפשים 'כאילו-שטח' יוקרתי, אנחנו רוצים רכב שיוכל לקחת אותנו, למשל, לכל אורכו של נחל נקרות, מכביש הערבה ועד מדרגות הסלע המאתגרות את קצהו המערבי. לצורך זה אנחנו צריכים רכב עם הילוך 'כוח', מערכת דיפרנציאלים ראויה לשמה, ומרכב חסון ומוגבה יחסית. תופתעו לשמוע אילו סוכריות מחכות לכם במדורי המשומשות!

רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע,
מה שעלה ים של כסף רק לפני כמה שנים, עולה היום כמו מכונית מנהלים בינונית. שוק המוכרים נמצא היום בהקפאה עמוקה, זה הזמן לקושש עסקאות מצוינות/רמי גלבוע

המציאו?ת הגדולות ממתינות דווקא בדגמים הפחות פופולריים, אלה שירידת הערך שלהם מהירה יחסית, אבל הם כלים מצוינים. שמירת הערך החריגה של לנד קרוזר, לדוגמא, פועלת כאן נגדכם – ב-170,000 שקל תמצאו קרוזר ארוך 2007 או 2008; כלי כזה עלול להיות עם 100,000 קילומטרים או אף יותר, לעתים רבות עם שעות שטח רבות. האם שווה להשקיע כל כך הרבה כסף בדגם ישן של המותג המיוחס? שאלה טובה, ואין לי עליה תשובה חד משמעית.

אם תחליטו שגם מיצובישי פאג'רו, או ניסן פאת'פיינדר מתאימים לכם, תוכלו להתקדם לשנות המודל 2010-2011 ולמצוא רכבי שטח מצוינים עם קילומטראז' נמוך יחסית שנצבר רק על הכביש. תוכלו למצוא רנגלר רוביקון ארוך משופר בעשרות אלפי שקלים עם 115,00 קילומטרים על השעון, ובמידה ואתם שוחרי המחלקה הבריטית, סוף סוף תוכלו לרכוש את הריינג' רובר ספורט בו תמיד חשקתם, מודל 2006 (כאן אסתייג מנחל נקרות, שכן ה'ספורט' יעבור את המסלול בקלי-קלות, אבל איני ערב שלא תחסלו בדרך צמיג או שניים - צמיגי הכביש של ה'ספורט' אינם אוהבים סלעים).

גם דיסקברי-3 נועל צמיגים בעלי יכולת שטח מוגבלת, אבל הוא יעבור את הנקרות מבלי להניד אגזוז. בתקציבנו תמצאו דיסקו-3 מודל 2009-2008, בעל יכולות מופלאות בכביש ובשטח. מחיר התענוג עלול להיות אמינות בעייתית משהו, אם תיפלו על רכב שלא תוחזק היטב. פשפשו היטב בהיסטוריית הטיפולים! בפינת הקוריוז מצאתי לכם פולקסוואגן טוארג, GMC יוקון או האמר H3, כולם מ-2008!

בעבור 160-170 אלף שקל תמצאו טנדרי 4X4 משומשים, מהשנים 2011-2012. טנדר בן שלוש שנים (נבארה, האנטר, די מקס) הוא רכב מצוין ורב-שימושי אבל בדרך כלל, הוא יגיע עם 100 – 150 אלף קילומטרים; זה מקטין את מידת האטרקטיביות. אולי תרצו שברולט סילבראדו או דודג' ראם משנות ייצור 2012-2013? המחיר וניכויי המס מפתים למדי, אם אתם מוכנים לנהוג במשאית הצורכת 5-4 קילומטר לליטר.

רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הטנדרים שומרים על ביקוש גבוה, ומחיריהם יקרים למדי. לעתים קרובות יגיעו עם קילומטראז' אסטרונומי/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מה קונים עם 225 אלף שקל? רכב משומש או רקסטון חדש?

רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
רקסטון חוזר אלינו השנה עם מתיחת פנים. מאוד מעודן על הכביש, הוא צריך שדרוג מתלים לשיפור נוחות הנסיעה, ולהגבהה לצורכי שטח/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

עד עכשיו היו לנו חיים קלים – תקציבנו איפשר לרכוש רק רכב שטח משומש. אבל ב-225,000 שקלים אנו פוגשים את סאנגיונג רקסטון, רכב שטח אמיתי, משפחתי, בעל יכולות מצוינות. אם נתעלם מסוזוקי ג'ימני הזערורי, רקסטון הוא האופציה הנגישה ביותר לרכישת רכב דיזל משפחתי ומרווח; הכלי הקוריאני מפתיע לטובה, ומפגין גם אמינות וסחירות טובות.

"שאלת 60,000 הדולר" היא האם לקנות רקסטון חדש, או להעדיף גרנד צ'ירוקי או פג'רו בני שנה-שנתיים? או שמא תעדיפו רוביקון 2013, באותו המחיר? זכרו שעל מחירו של רכב חדש צריך להוסיף אלפי שקלים לכיסוי אגרת רישוי, אבזורים ומיגונים שונים. זאת ועוד, מחירי המשומשים הנקובים מופרזים כלפי מעלה, ובמיקוח עיקש תוכלו להוזיל את מחיר קניית המשומש. מבחינת ירידת ערך עתידית, רכב חדש יהיה תמיד פחות כלכלי, והרקסטון לא יעניק לכם את רמת העידון והתדמית של המשומשים היוקרתיים; מצד שני, איזה תענוג זה לקרוע ניילונים תמורת 225,000 שקל "בלבד".

מעל רבע מיליון שקל

רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הרוביקון האימתני שופר בסדנת 'רוק סוליד' עד הקשקש, מסוגל להתמודד עם כל אתגר שטח. גם לרוביקון סטנדרטי יש יכולות שטח יוצאות דופן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

לא נערוך כאן מבחן השוואתי, אבל נאפיין בקצרה את מדרג רכבי השטח הממתינים לכם באולמות התצוגה. ב-240,000 שקלים תוכלו לקנות רנגלר 'ספורט' במרכב קצר: המון כריזמה ויכולות שטח במעט כסף, אבל נוחות נמוכה ומקום מצומצם על הסיפון. רנגלר 'אנלימיטד' ארוך יעלה 265,000 שקלים; שום רנגלר לא יעניק לכם את רמת העידון והנוחות של המשפחתיים הקלאסיים אבל איזה Look, אילו יכולות שטח, עם פוטנציאל שיפורים בלתי נגמר! בעבור 295,000 תקבלו רוביקון ארוך, רכב עבירות מצוין ומהולל, לא ממש 'משפחתי'.

רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הגרנד טוב מאוד על הכביש, וגם בשטח הוא לגמרי לא רע – אם כי פחות מאחיו 'רנגלר''/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

ב-297,000 שקלים ממתין לכם ניסן פאת'פיינדר: SUV משפחתי (7 מקומות) עם מנוע דיזל ויכולות מצוינות בכביש ובשטח. פאת'פיינדר אינו פופולרי מאוד בישראל, ומכאן מחירו הנגיש יחסית. בסביבות 320,000 שקלים תיתקלו בלנד קרוזר (5 מושבים) ובפאג'רו, בתצורותיהם הבסיסיות. עדיין, רכבי שטח מצוינים ועתירי יכולות. את הלנד קרוזר היללנו מספיק, הפאג'רו כבר מתחיל להזדקן; יכולותיו בכביש ובשטח מצוינות אבל התכנון כבר מיושן, ומורגש היטב בשטח ובכביש. בשנים הקרובות צפוי להיות מוחלף.

ב-365,000 שקלים מחכה לכם גרנד צ'ירוקי; רכב 5-מושבים מהודר ובעל ביצועי מנוע ויכולות כביש מצוינות. ה'גרנד' פחות מתאים לעבירות טכנית, אבל יביא אתכם לכל מקום סביר בישראל.

רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
: 1,300,000 שקל בשטח? אפשרי בהחלט, אבל עוד לא ראיתי ריינג' אחד טוחן סלעים ומדרונות. על הכביש הוא מלך המלכים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מכאן צפונה, אנו נכנסים לאימפריה הבריטית: דיסקאברי-4 הוא רכב מעולה, חללית טכנולוגית בעלת יכולות מופלגות בכביש ובעיקר בשטח. מחירו מתחיל ב-458,000 שקלים, אבל רוב הלקוחות בוחרים בגרסת HSE1 העולה 608,000 שקלים. למרות חוסר בצמיגי שטח ראויים לשמם, הדיסקו יכול להתמודד עם כל מכשול טכני, מנחל נקרות למעלה עשוש, עד וורדית. צפו לירידת ערך מוחשית. נשארו לכם עוד כמה גרושים? בבקשה, ריינג' רובר רגיל או ספורט, בין 780,000 ל-1,360,000 שקלים. קשה למצוא להם מגפי שטח ראויות ועם הצמיגים המקוריים, אני ממש לא ממליץ להיכנס איתם לשטח טכני.

ומה הלאה?

רכבי שטח חדשים ומשומשים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
רכבי שטח חדשים ומשומשים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

או קיי, קניתם את רכב חלומותיכם, במחיר של 30, 120 או 300 אלף שקלים. מה עכשיו? תחשבו על תקציב 'יישור קו' במקרה של רכב משומש הנזקק לתיקונים ראשוניים ותחזוקת מ?נע, תחשבו על שיפורי רכב (מתלים, מיגונים) ועל זיוודים (גגון, מגירות מטען, מקרר). תעמיסו מאחור ציוד מחנאות וחילוץ, תלמדו לנהוג בשטח, ואז תוכלו להדביק על הפגוש האחורי את הסטיקר "ג'יפאי מושלם לפנייך". בכתבתנו הבאה נצא לדרך החתחתים, של הכנת רכב השטח לטיולי מדבר.

עוד פנאי ושטח בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • שטח
  • ג'יפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully