וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב יוקרתי יארגן לך דייט שני, לא חתונה

מערכת רכב

29.8.2014 / 13:29

האם בחורות נמשכות לגברים עם מכוניות מנקרות עיניים? כמה חשיבות יש לחוסן הכלכלי? סקר חדש מלמד על החשיבה שעומדת שמאחרי הפוזה

זוג במכונית. ShutterStock
רכב ספורטיבי בדייט הראשון. זה יעזור לך?/ShutterStock

כל מי שפונה לחפש שידוכים, יודע שזירת הדייטים עמוסה בפיתויים ומשתנים. גברים ונשים מכתתים רגליהם לפגישות עם מטען רגשי, ציפיות והבחנות ולמעשה מנסים לתרגם כל מילה למסר קולע. לא נעמוד על כל הניואנסים בין גברים ונשים, אולם נראה שלפחות מצד אחד, הרושם הכלכלי חשוב לאין שיעור על המשך המפגשים.

"אני מתגוררת מחוץ לתל אביב. קבענו לשבת באיזה בר תל-אביבי והוא הגיע לאסוף אותי עם רכב שחור קבריולה - נראה כמו חללית או רכב מהעתיד. אני מודה שהרכב היה מרשים (לאחר הדייט בררתי את העניין והסתבר כי מדובר באודי TT). בכנות, אני לא מסוג הבחורות שרכב מפואר או ספורטיבי קונה אותן ובטח לא יגרום לי לשנות את התייחסותי אליו, אולם הבחור נראה כה מרוצה מעצמו ומהרכב שבסוף "זרמתי" איתו.

בהמשך, מספרת אורית, כי מה שהדליק אצלה נורה אדומה היא העובדה שהבחור התעקש למצוא חניה בדיוק מול הכניסה לבר. "כלומר "בואו תסתכלו", היא מעירה בפנינו. "אותי באופן אישי בכל אופן, זה לא הרשים – רחוק מכך. אח"כ, בדרך חזרה עמד ברמזור לידנו רכב ספורטיבי אחר, לדעתי זה היה פורשה. נהג הרכב השני שיחק כזה עם הגז והבחור חייך, וכעבור שניה לאחר שהרמזור התחלף לירוק, שניהם התחילו בנסיעה פראית עד לרמזור הבא. זה מבחינתי חתם את הערב עם הבחור. כל הפאסון המיותר הזה, הרצון להוכיח לי את הגבריות שלו באמצעות הרכב המצוחצח שלו, ועוד באמצעות תחרות עם ילד מגודל אחר – ממש לא בשבילי. אני רוצה גבר מיושב בדעתו שבטוח בגבריות שלו.

האם כולן חולקות איתך את הדעה הזו? "האמת היא, וגם החברות שלי חושבות פחות או יותר כמוני – רכב יפה זה נחמד, אולם אם אתה חושב שזה מה שיגרום לבחורה להיכנס איתך למיטה בדייט הראשון – אתה חי בסרט. זה לא קורה, לפחות לא אצלי ואצל החברות שלי".

אולי נוותר על הפוזות?

כל חתונה מתחילה במפגש היכרות. אולם קודם לכן, צריך לעבור את מכשלת הדייט הראשון. האם דבריה של אורית, בחורה רווקה מהרצליה בת 35, משקפים את התרשמותן של נשים מכלי הרכב עימו מגיע הבחור לדייט? האם הניסיון של גברים להרשים את הבחורה דרך הגלגלים עובר? ועד כמה המותג של הרכב מעיד על אופיו והליכותיו של הבחור?

כדי להבין את התופעה, הנה פורסם לאחרונה סקר חדש שנערך בקרב 250 נשים במהלך שלושת החודשים האחרונים באמצעות חברת דיימונד פקטורי - Diamond Factory המתמחה בייצור ושיווק יהלומים וטבעות אירוסין, שיצא לבחון סוגיות אלה.

במסגרת הסקר, נבחנה עמדת הנשים והתייחסותן לסוג הרכב שאוסף אותן, ובכלל זה מידת ההשפעה שיש למותג על התרשמותה מאיתנותו הפיננסית. מעיבוד נתוני הסקר, מתברר כי כ-30.8% מקרב הנסקרות העידו כי קיים מתאם הדוק בין סוג הרכב עימו הגיע הבחור לבין "כושרו הכלכלי", אולם אחוז גבוה יותר, כ-34% השיבו כי אין מתאם בין השניים וייתכן כי הרכב מעוקל או נלקח בליסינג, כך שסוג הרכב לא מהווה אינדיקציה חד משמעית למצב העו"ש שלו. 35.2% סבורות כי קיים מתאם חלקי בין השניים.

היבט נוסף שנבחן בסקר, הוא השפעת סוג הרכב על התרשמותה לחיוב, או לשלילה של בת הזוג שלו לדייט. ניתוח תשובות הנסקרות מעלה כי 22.4% מכלל המשיבות, סבורות כי סוג הרכב מהווה אלמנט מוגבל בחשיבותו ומשפיע במידה מועטה על ההתרשמות מהאטרקטיביות של הבחור. 20% השיבו כי סוג הרכב אינו מהווה מרכיב שנכנס לתוך משוואת ההתרשמות, ו-26% השיבו כי סוג הרכב אינו העניין – כי אם מידת הזחיחות של הבחור בעת שהוא אוסף אותה ברכבו המפואר או הספורטיבי.

לא רק בארץ, גם בעולם כמובן

הנתונים שנאספו בסקר מקבלים חיזוק מסקר שנערך בשנת 2011 במסגרת שידורי ה-BBC. מנתוניו, עלה כי גברים שבבעלותם מכוניות ספורטיביות יוקרתיות יצליחו בקלות לסדר לעצמם "דייט". אלא שעל פי תוצאותיו, עתידו של הקשר הרומנטי נחרץ מאחר ונשים אינן מייחסות לגברים עם מכוניות ספורט את התכונות הנדרשות לצורך יצירת חיים משותפים. על פי המחקר, גברים שרוכשים מכוניות ספורטיביות, פועלים כמו טווסים, ובעלי נטייה למצוא עניין ביחסים קצרים לצורכי מין, בלא רצון להעמיק את הקשר לעבר מציאות זוגית ויצירת משפחה.

ומה באשר לנימוסיו של הגבר? עפ"י המחקר המשותף למרכז הבינתחומי, ולחוקרים באוניברסיטת רוצ'סטר ואילנוי, עולה כי נשים שקיימו אינטראקציה פנים מול פנים עם גברים נעימים וקשובים, הביעו התלהבות מתונה משהו, ונמשכו אליהם פחות. עד כמה שנתון זה סותר את המסר המרכזי שנשים מנסות להעביר לגברים, נתוני המחקר מלמדים כי בשלב הראשוני של השיחה, נשים נמשכות באופן מובהק יותר לגברים שמתנהלים באופן שמשדר כי הם קשים להשגה. במילים אחרות, האמרה הידועה בהחלט נכונה: "גברים טובים מסיימים במקום האחרון" (אלא אם כן הם נוהגים בפרארי, כנראה).


לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully