וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: סקודה אוקטביה RS

כשהבסיס הוא רכב משפחתי שימושי, אין פלא שכשמכניסים לתוכו מנוע חזק, מתלים קשוחים ובלמים חזקים, מקבלים סופר משפחתית

קובי ליאני

מכוניות ספורטיביות רבות, בשם היכולות הספורטיביות, מבקשות מבעליהן להתפשר. אם זה במספר הדלתות, או ביכולת להשתמש ברכב מעבר לאותה תקיפת כביש מפותל בסוף השבוע, בסרבול שבתקיעות המציקות בפקקים, בצריכת הדלק בגלל המנוע המחוזק וכמובן בנוחות הנסיעה בשל השימוש במתלים מוקשחים.

ובכן, לא כולן. מי לא? האוקטביה הזו שנמצאת תחת ידינו ושייכת לדור השלישי של הקונספט הספורטיבי משפחתי של יצרנית הרכב הצ'כית בקונצרן פולקסווגן. הדור השלישי הזה הגיע לישראל לפני כחמישה חודשים ברשימת האבולוציה שלו נספרו 180 סוסים הדור הראשון, 200 בשני ועכשיו 220 כאלה שממשיכים להגיע אל הגלגלים הקדמיים. מעבר לכוח שהופך כל זינוק ברמזור וכל עקיפה לחוויה, הבסיס המצוין והשימושי של האוקטביה העממית נמצא גם פה. זה אומר תא נוסעים מרווח מאוד שיכול להכיל בקלות משפחה ישראלית ממוצעת ותא מטען שנראה יותר כמו ארגז של טנדר עם כיסוי מהודר. 590 ליטר של נפח יש בו וזה הרבה יותר ממה שבאמת צריכים. אבל לפי המבחנים המוקדמים שלנו, לאוקטביה RS יש עוד הרבה להציע על הכביש אז... החזיקו חזק.

מבחן סקודה אוקטביה RS. קובי ליאני
מבחן סקודה אוקטביה RS/קובי ליאני

בוגרת, מנוסה

בכל מקום אליו אנחנו נוסעים עמה, היא הופכת למוקד העניין. מצלמים אותה ברמזורים, מתעכבים סביבה בחניונים ואפילו שוטרים תוהים אם מדובר במכונה פוחזת פוטנציאלית, או משפחתית שהתנגשה בחנות לאביזרי רכב. בניגוד לאוקטביה העממית הפושרת, האפקט הויזואלי הוא תכונה חשובה מאוד במכונית הזו. הצביעה הכחולה בולטת מאוד בנוף הלבן, כסוף, זהוב הישראלי. הגומי הרחב שמרוח על חישוקים גדולים שבעצמם חושפים בלמים אדומים נראים כמו נעלי עקב על חליפה ספורטיבית וקישוטים כמו ספוילר אחורי, שני לועות אגזוז ענקיים, נורות לד רחבות ופגוש קדמי עם שפה מחודדת מבדלים אותה מכל מה שזז מסביבה על הכביש.

בתא הנוסעים, מלבד מושבי ספורט חובקים, מרגישים כמו בכל אוקטביה אחרת. כלומר, אין יותר מדי קשקושי עיצוב והכל בה ישיר ומדויק. פה ושם מוצאים כיתובי RS לשיפור החשק וגם החומרים מהם הקבינה בנויה מזכירים מאיזו משפחה היא באה - פולקסווגן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מבחן סקודה אוקטביה RS. קובי ליאני
מבחן סקודה אוקטביה RS/קובי ליאני

220 כ"ס ויותר מ-35 קג"מ

ה-RS מתנהלת כמעט כמו כל אוקטביה אחרת ורק מעט יותר זעזועים מורגשים בה בגלל השימוש בצמיגים צרי דופן על חישוקים גדולים וכמובן עם מתלים קשוחים יותר מהנורמה. אבל בשום צורה האוקטביה RS לא מענישה את נוסעיה. להיפך, היא מפתיעה בעד כמה היא נוחה ביחס למכונית ספורטיבית. אבל בכל זאת, את ההבדל הגדול מרגישים בביצועים. מנוע ה-2.0 ליטר טורבו שלה שמגיע מהגולף GTI יחד עם התיבה כפולת המצמדים (6 הילוכים), אך ללא הדיפרנציאל המתוחכם, מאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות משבע שניות.

הגמישות המרשימה של המנוע גורמת לצ'כית הזו לנוע ללא מאמץ. מספיק ללטף את הדוושה הימנית כדי לגרום לה לזנק קדימה באופן שמפתיע כל נוסע שלא מורגל בכוחות G. המנוע חלק ונעים, מגרגר בעדינות בתוך תא הנוסעים ותיבת ההילוכים מסוגלת להפוך מרגועה ובלתי מוחשית במצב D הרגיל או זריזה כברק במצב ספורט או ההעברה הידנית בעזרת המנופים שמאחורי ההגה.

מבחן דרכים: סקודה אוקטביה RS. ניר בן טובים
מבחן דרכים: סקודה אוקטביה RS/ניר בן טובים

עבודה קשה לפניה ומאחוריה

את האוקטביה RS קיבלנו לשם עריכת מבחן ארוך טווח לרכב זה והוא ימשך חודשים ארוכים. אולם בניגוד לכלי רכב אחרים אותם כבר הספקנו לבדוק, האוקטביה הזו מגיעה אלינו עם 14,000 קילומטרים על מד המרחק שרובם ככולם הצטברו בה כאשר שמשה כרכב הדגמה ומבחנים. כלומר, עשרות לקוחות וחופן עיתונאים צמאי ביצועים העבידו אותה קשה. אולי קשה מדי - היא גם הספיקה לעבור שתי תאונות שהצריכו עבודת פחחות.

בהחלט מדובר בנקודת ההתחלה מורכבת, שכן אופי חיים כזה מעייף את הרכב ושוחק אותו מעבר למקובל. ובכל זאת, אנחנו יוצאים לדרך, למבחן ארוך טווח ובו בכל חודש נביא בפניכם את רשמינו מהשימוש בה. גם מההיבט המשפחתי, הספורטיבי, התחזוקתי וגם האישי. אז כל שעליכם לעשות, זה לעקוב אחר הדיווחים החודשיים שלנו.

מבחנים ארוכי טווח, רק בוואלה! רכב

עוד על סקודה בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully