וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: 4 צילינדרים ו-450 כ"ס

וולוו מציגה טכנולוגיית גדישה משולשת במנוע 4 צילינדרים, המחלצת תפוקה של מכונית ספורט תחרותית. "כיווץ היחידות ונצילות גבוהה"

מנוע 4 צילינדרים טורבו וולוו. אתר יצרן
2.0 ל', ארבעה צילינדרים ושלושה מגדשי טורבו/אתר יצרן

וולוו חשפה מנוע מהפכני המבוסס על 4 צילינדרים בנפח 2.0 ל' ושלושה מגדשי טורבו, שסוחט מהקרביים לא פחות מ-450 כ"ס. משמע, כ-225 כ"ס לכל ליטר. זהו המנוע החזק ביותר שעומד לוולוו כיום בהיצע המשפחתי, כשמתחתיו רק המנוע ההיברידי שנחנך לאחרונה בדגם הפנאי החדש, וולוו XC90.

וולוו פיתחה את המנוע יחד עם חטיבת המירוצים שלה (פולסטאר) וכן עם חברת AVL ו-DENSO, כולן שותפות להרבה מכלולים וחלפים שקיימים כיום בדגמי המותג השוודי. המנוע השרירי של הנורדים, למעשה משתמש בשני מגדשי טורבו קובנציונלים ומגדש חשמלי (קומפרסור) עם תמיכה משתי משאבות דלק שפועלות בלחץ של 250 באר. שני המגדשים פועלים באופן רגיל, אולם המגדש האלקטרוני מספק "דחיסת" אוויר בטורים נמוכים, כך שהמנוע לא מאבד מומנטום בגלל שיהוי מגדשי הטורבו.

"יש כל מיני ואריאציות בהן טורבו אחד וגדול מייצר עוצמת אש רצינית", כך אומר מייקל פליס, סגן נשיא מחלקת פיתוח המנועים בוולוו. "אנחנו הרגשנו שעם הניסיון שיש לנו עם מגדשי טורבו (וולוו הטמיעה אותם במכוניות עממיות מ-1981), נוכל לעשות משהו באמת יוצא דופן".

לדברי וולוו, חטיבת הכוח המהפכנית אינה קונספט חד פעמי, כי אם סמן דרך למנועים של וולוו בעתיד הקרוב. "מנוע שמייצר 450 כ"ס מיחידה קטנת נפח (באופן יחסי), חייב להציע לנהגים מערכת הנעה גמישה מאוד, זריזה, ובעלת חלוקת משקל מצוינת בין שני הסרנים, ומרכז כובד נמוך" כך מתיאס אוונסון, מנהל מחלקת המירוצים בפולסטאר. את דבריו מחזק ד"ר מרטנס, בכיר מחלקת מחקר ופיתוח: "יחידות קומפקטיות מפחיתות משקל, זיהום אוויר ומשפרות תכונות דינמיות - זוהי המטרה שלנו בסופו של דבר".

וולוו, שהוקמה ב-1927, חווה שנת צמיחה פורה במיוחד. החברה רושמת גידול משמעותי בהכנסות (גם בישראל) והיא תסגור את שנת 2014 עם עלייה של 10% לפחות לעומת השנה הקודמת. היא מחזיקה בשלושה מפעלים מרכזיים, בהם המטה הראשי בגוטנברג, מפעל בבלגיה ומפעל בסין.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully