וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה:פרארי F60 אמריקה

פרארי ייצרה 10 עותקים של ה-F60 ומכרה את כולם על הנייר, בעלות של 2.5 מיליון לרכב. כך חוגגים 60 שנות פרארי בארה"ב

פרארי F60 אמריקה. אתר יצרן
פרארי F60 אמריקה. לאספנים בלבד/אתר יצרן

פרארי תחשוף היום (שבת) באירוע יוקרתי בבוורלי הילס את ה-F60 אמריקה, מכונית-על במהדורה מוגבלת שנולדה לרגל חגיגות 60 שנות פרארי בצפון ארה"ב (13 שנים לאחר הקמת החברה באיטליה). האיטלקים ניצלו את ה-10 באוקטובר כדי להכריז על הרכב באופן רשמי, כך שייווצר החיבור הכרונולוגי להיקף העותקים שיעלו לרצפת ההרכבה - 10 בלבד.

כל דגם של ה-F60 אמריקה תומחר ב-2.5 מיליון דולרים, פי 8 ממחירה של הפרארי F12 ברלינטה קופה עליה היא מבוססת. ואולם, אם מישהו מהקוראים רקם תוכניות להתחדש באחת מהן, מוטב יהיה לו להתיידד עם הבעלים, שכן כל עשר היחידות נמכרו עוד בטרם הוצגה המכונית לכלי התקשורת.

פרארי טוענת שה-F60 תפורה לקליינטים האמריקנים משום שהיא מחברת בין ההנאה שבנסיעה תחת קרני השמש, לבין מנוע עתיר עוצמה -V12 במקרה דנן.

למעשה, זוהי גרסה נטולת גג לחלוטין של הברלינטה בעלת הספק מנוע זהה של 730 כ"ס ו-70.3 קג"מ מ-6.3 ל'. אפשר להתאים לה גג בד אופציואנלי אומרים בחברה האיטלקית, אולם התרכובת מוגבלת למהירות של 130 קמ"ש. לא ממש שימושי, כשהמכונית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.1 שניות.

הקוסמטיקה אינה רק בידול סמלי. ה-F60 לובשת מלתחה עם משמעות היסטורית; הצבע הכחול מעל השלדה, והפס הלבן שחוצה את מרכז המכונית הם מחווה לחטיבת המירוצים של פרארי בצפון ארה"ב שהוקמה על ידי לואיג'י קינטי, וכן הושתלו על המעטפת הקרבית לוגואים "60 שנה" ייחודיים ובתא הנוסעים דיפונים אסימטריים: הנהג ארוז במושב אדום פרארי קלאסי, בעוד הנוסע מסתפק בגוון שחור.

ה-F60 מסתמנת כסנונית ראשונה בקו קומפקטי של מכוניות במכסה מצומצמת. יש מי שרואים בפרארי הכחולה שחזור של אירועי העבר, היות וקינטי בעצמו הזמין ב-1966 ללקוחותיו בארה"ב 10 מכוניות פתוחות מסוג 275 GTS. אז כמו היום, הכסף עבר לחשבון החברה עוד לפני שהפרארי שאפה את ריח האספלט.

עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully