וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי: 240 קמ"ש, בלי נהג

אודי החלה לבחון מכוניות ביצועים מפוארות בלי נהג. צפו ב-RS7 חורכת את מסלול המירוצים בגרמניה

אתר יצרן

המחשבה על מכונית מירוצים שנוסעת לבד עשויה לגרום לנהג ללקות בהתקף חרדה, אבל באודי מבינים שהטכנולוגיה האטונומית אינה עוד בחיתוליה וניתן לבחון את המערכות עד קצה גבולות היכולת. כך עשתה בסוף השבוע האחרון חטיבת היוקרה של פולקסווגן כשהיא העלתה למסלול המירוצים בהוקנהיים צמד מכוניות יוקרה ספורטיביות מסדרת ה-RS7, ועימתה אותן מול הנהג האנושי.

ה-RS7 מצוידת במנוע 4.0 ל' טורבו V8 עם מעל 550 כ"ס, כך שהיא בהחלט מסוגלת לאתגר כל מכונית אוטונומית שנמצאת כיום בניסוי. מפתחי המכונית מספרים שנהיגה עצמאית סביב מסלול היא משימה כלל לא פשוטה, ולכן המהנדסים השתילו בקרביה מערכות מתוחכמות, מבוססות מצלמות תלת מימדיות כדי לשמור אותה בתחומי האספלט במהירות של עד 240 קמ"ש (בהגבלה אלקטרונית). "המפה של ה-GPS למעשה מנטרת את התיחום של צד ימין וצד שמאל, אומר פיטר ברגמיל, ראש המיזם באודי. "היא חושבת כמו נהג מירוצים: איפה הקו הנכון והמהיר ביותר", כך מוסיף.

המתחרות הגדולות של אודי בתחום זה הן מרצדס, וולו, קדילאק וטסלה (גוגל מבחינתה מגבילה את המכונית לסבך העירוני). המטרה היא להקל על הנהגים בתנועה עירונית ובינעירונית על ידי שימוש במחשבים מתקדמים שאולי יובילו ביום מן הימים לאפס תאונות דרכים.

באודי בכל אופן ממתינים לאישורים של הרגולטורים, שכן מדובר בענף שמוערך בעשרות מיליארדי דולרים ובו מורכבים היבטים בטיחותיים שונים. "המכוניות הראשונות תהיינה זמינות לשימוש בעוד מספר שנים", אומר אולריך הקנברג, ראש מחלקת הפיתוח באודי. "זה פשוט המפתח לעתיד - נסיעה ללא תאונות קטלניות". בשלב הבא אגב, אודי שולחת אותה למסלול הנורבורגרינג (נורדשלייפה), שם ימתינו לה 154 פניות וכמעט 20 קילומטרים.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully