וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן קומפקטי, שלא מתאים לאירופה

22.10.2014 / 10:11

הקרוסאובר הקומפקטי C3-XR משלב תכונות דומות למתחריו. אבל את המפתחות להצלחה באירופה הניחה החברה בידיו של C4 קקטוס

סיטרואן C3-XR. אתר יצרן
סיטרואן C3-XR. לא בטוחים שיהיה לו מקום באירופה/אתר יצרן

סיטרואן חשפה בתערוכת צרפת האחרונה רכב פנאי קומפקטי שיוצר בלעדית לשוק הסיני: C3-XR. זהו דגם שחולק את מידותיו עם קרוסאוברים עירוניים בהם רנו קפצ'ור והאחות המערבית פיג'ו 2008, אולם קונצרן PSA בחר שלא לשווקו באירופה ולאפשר ל-C4 קקטוס להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים בגפו.

ה-C3-XR הוצג כקונספט בתערוכת הרכב בסין באפריל האחרון, והבשיל לגרסת ייצור במהלך הקיץ בפיתוח משותף של סיטרואן ושותפתה הסינית ודונגפנג. הפלטפורמה היא ככל הנראה של ה-2008, והוא מציע סידור הושבה בסיסי לחמישה אנשים, כשאורכו 4.2 מ', רוחבו 1.74 מ', גובהו 1.54 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 2.65 מ'. את העוצמה הוא מקבל ממנוע 1.6 ל' טורבו עם 165 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד.

על פניו, ל-C3-XR יש חלק מן התכונות הנדרשות לנגוס בפלח הקרוסאוברים הקומפקטיים. אולם, צריך לזכור כי לסיטרואן ניסיון מר עם רכבי פנאי משפחתיים (סי-קרוסר) ולכן כל תוספת למצבת הדגמים מצריכה היערכות מחושבת. לינדה ג'קסון, מנכ"לית סיטרואן באירופה, אומרת שישנם שני מאפיינים שמשפיעים על ההחלטה: "דבר ראשון, הוא מעוצב לפי טעם השוק הסיני. דבר שני, ה-C4 קקטוס הרבה יותר מתאים להם באיכותו".

ה-C4 קקטוס מושך לאחרונה הרבה תשומת לב ועניין, ולא רק בזכות עיצובו. פגשנו אותנו בהשקה בהולנד ביולי והתרשמנו מרכב שמתהדר ברוח "סיטרואנית" קלאסית ומצויד בטכנולוגיות הנעה חסכוניות, דוגמת מנועי 3 צילינדרים טורבו עם 110 כ"ס. סיטרואן הצליחה לחסוך עלויות פיתוח במהלך תכנונו על ידי שימוש בפלטפורמה מוגדלת של ה-C3 וה-208. הוא מיוצר בספרד, והתחזית בענף היא להיקף מסירות של כ-50 עד 100 אלף עותקים בשנה. מחירו בישראל יחל באיזור ה-110 אלף שקלים.

בסין, להבדיל, סיטרואן משווקת משפחה ענפה של מכוניות קצת מוזרות, כולל דגמי DS מפוארים וארוכים (לרבות רכב פנאי בשם DS6). היקף המכירות הכללי של החברה צפוי לצמוח בגזרה זו ל-50% בשנה הבאה, כך שמבחינה אסטרטגית זו החלטה כלכלית נבונה ליצור פירוד גאוגרפי בין הקקטוס ל-C3-XR. כך או כך, פיג'ו 2008 הוכיח בינתיים שהלקוחות שכחו את כשלון הסי-קרוסר (שהתבסס על מיצובישי אאוטלנדר), ומכאן שלסיטרואן צפויה שנה מעניינת ורצופה מבחנים מעשיים ותדמיתיים.

סיטרואן קקטוס. קרדיט: רמי גלבוע, אתר יצרן
סיטרואן C4 קקטוס/אתר יצרן, קרדיט: רמי גלבוע
  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully