וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס: מייבאך תושק מחדש בלוס-אנגל'ס

23.10.2014 / 9:15

מותג הפאר של מרצדס, מייבאך חוזר לחיים בחודש הבא בתערוכת לוס אנגל'ס. "זו לא תהיה מרצדס S קלאס סטנדרטית"

השקה מרצדס S קלאס. אתר יצרן
מרצדס S קלאס תשמש בסיס למייבאך החדשה/אתר יצרן

שנתיים לאחר שמרצדס הכריזה על נעילת שערי מותג היוקרה מייבאך, הודיעו לאחרונה בכירי דיימלר על תחייתו של המותג האלגנטי במסגרת תערוכת לוס-אנגל'ס, שתפתח באמצע חודש נובמבר הקרוב. בכך למעשה, הפריכו שמועות שגויות לפיהן מייבאך נקברה עמוק תחת כשלונותיה הכלכליים והדרך חזרה למעלה נסגרה בפניה באופן מוחלט.

תקופת ההמתנה הממושכת, נבעה בין היתר בשל מחסור במכונית חדישה שהולמת את ערימת הפינוקים הטכנולוגיים שמייבאך משדכת ללקוחותיה האמידים. אולם, אחרי השקת ה-S קלאס החדשה, שכונתה בפי הוגיה "המכונית הטובה בעולם", הוחלט לשקם את מייבאך ולשווקה כדגם נפרד של ה-S600 תוך שינויים באבזור, באיכויות הפנים וכנראה גם במנוע בשל תוספת המשקל.

מי שהסגיר את כוונותיה של מרצדס, הוא ראש חטיבת העיצוב העולמית, גורדון וואגנר, שסיפר לכמה מכלי התקשורת בארה"ב מה בידיוק אוצרת ספינת הפאר הגרמנית. לדבריו, המייבאך החדשה נמתחת על פני 5.5 מ', משמע משובצת בין ה-S600 למייבאך 57 ותא הנוסעים יציב רף חדש בקבוצה זו, שכוללת את רולס רויס ובנטלי. "נאלצנו לעבוד קשה כדי למצוא את הפרופורציות הנכונות, מבלי לשבש את קווי המתאר של ה-S קלאס", כך אומר. "היא מאוד דומה לה, אבל היא מובחנת עם כל מיני רכיבים ייחודיים מבחוץ ומבפנים".

תניע את המייבאך החדשה, תחנת כוח עם שניים-עשר צילינדרים בי-טורבו, שתחלץ כ-600 כ"ס בחיבור לתיבת 9 הילוכים אוטומטית. הכוח יעבור לגלגלים מאחור, והיא תקבל תמיכה מבקרת המתלים המתוחכמת שמרצדס חנכה ב-S קלאס, לה יכולת שיכוך מתקדמת ובקרת הטייה בפניות חדות.

וואגנר מתאר את מייבאך 2015 כתת-מותג של מרצדס, ולא כחטיבה בפני עצמה. היא תמותג בדומה ל-AMG, כמעין זרוע מופרדת ולכן תהיה לחברה אפשרות להגדיל את המשפחה עם רכב פנאי שיבוסס כנראה על GL קלאס, אליו תחבור מכונית קופה גדולה וכמובן גרסאות משוריינות.

הצל שנותר

מייבאך. אתר יצרן
מייבאך/אתר יצרן

במבט לאחור, זו תהיה הפעם השנייה שמרצדס מחלצת את מייבאך מבין ההריסות. החברה ספגה הרבה מפלות מאז הוקמה ב-1909, ואף שזכתה לשנות תהילה ושגשוג כלכלי בשנות ה-20 וה-30, נאלצה כמו רבות מיצרניות הרכב בגרמניה לשרת את הצבא הנאצי שתבוסתו סימנה גם את נסיגת תעשיית הרכב המקומית. לאחר מכן, עסקה בפיתוח מנועים וב-1960 נרכשה על ידי מרצדס. 42 שנה יחלפו עד שמכונית שנושאת אותיות ה-M הכפולות (ראשי תיבות ל-Maybach-Motorenbau), תצא שוב את מפעלי החברה.

כיום אגב, ניתן לרכוש מייבאך משומשת משנת 2003 במחירים שנעים באיזור ה- 350 אלף דולר, עבור ל-1.5 מיליון דולר ועד 8 מיליון דולר למייבאך אקסלרו קופה (אם תצליחו למצוא אותה).

עוד הרבה על מייבאך בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully