וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן קיקס קונספט: הג'וק החדש?

30.10.2014 / 7:32

ניסאן קיקס קונספט עשוי לרמוז על עיצובו של הג'וק החדש. האם הדור הבא יהפוך גם הוא לרב מכר?

ניסאן קיקס קונספט. אתר יצרן
ניסאן קיקס קונספט. ברזיל מתקרבת לאירופה/אתר יצרן

החטיבה הדרום אמריקנית של ניסאן חשפה השבוע בתערוכת סאו פאולו, ברזיל את רכב הראווה קיקס קונספט. זהו דגם פנאי גבה קומה וקומפקטי ממנו יתעצב בעתיד הלא רחוק קרוסאובר חדש ומשפחתי שישרת את היצרנית גם בצפון ארה"ב, ויתברג בין ניסאן אקס-טרייל (רוג) לקשקאי.

הקונספט שרוי פסיעה וחצי מרכב בייצור סדרתי, והוא משלב לא רק מראה ספורטיבי נועז, אלא גם מרווח גחון שימושי ומידות מרווחות לחמישה נוסעים. אורכו מקצה לקצה הוא 4.3 מ', רוחבו 1.77 מ', גובהו 1.57 מ' ובסיס הגלגלים כ-2.57 מ'. אם לשפוט רק על פי המספרים היבשים, הוא קצת יותר ארוך מהג'וק (+16 ס"מ) ומתהדר ב-20 ס"מ מרחק מהקרקע, מה שיקנה לו עבירות טובה בכבישי ברזיל המשובשים והמאתגרים. תמונת את הנוסעים לא פורסמה, כמו גם מידע טכני אודות מערכות ההינע שלו.

הדמיון החיצוני למשפחה האירופית של ניסאן בולט בצורה ברורה. החלק הקדמי והאחורי מאופיינים באותם בתי תאורה בסגמנט הפנאי, והשבכה המרכזית הכסופה והמתוחמת מלפנים פותחה בהשראת האקס-טרייל האחרון. בתוך זאת, הפרט החשוב ביותר הוא, שבניסאן מנסים לרמוז במסגרת בכורת קיקס קונספט על סממנים ראשוניים לדור הבא של הג'וק, רכב שמרפד היטב את קופת הרווחים של החברה, ואמנם זכה למתיחת פנים סמלית לפני מספר חודשים, אך נאלץ מנגד להתמודד כיום מול מתחרים טובים ממנו, בין אם ביכולת, טכנולוגיה או במקדם המשיכה והרכב האבזור התקני.

נהוג שרכבי ראווה שמוצגים בברזיל לא חוצים את הגבול לצפון אמריקה, אבל מאחר וקיקס תוכנן על ידי צוות משותף של ניסאן בריו וניסאן בסן-דייגו, בכירי ענף הרכב בארה"ב חוזים כי יש לו בהחלט עתיד בקרב המותגים האמריקניים. "הוא באמת לא רק מיועד לשוק בברזיל. מה שניסינו לעשות זה למזג את המראה הצבעוני של ריו וליישם אותו בשפת העיצוב הגלובאלית של ניסאן", כך מסבירה טרה אודה, סגנית נשיא ניסאן ארה"ב.

אם אכן מדובר בקדימון לניסאן ג'וק, תהיה זו ירית אזהרה למתחריו, בהם מותגים צרפתיים וגרמנים שמנסים להדיח אותו מהצמרת. ניסאן ג'וק ייסד את קבוצת הקרוסאוברים העירוניים לפני 4 שנים והפך לרכב המבוקש מסוגו. גם בישראל הציף את הכבישים ונמכר באלפי עותקים מאז החל שיווקו. ייתכן שבתערוכת ז'נבה 2015 (מרץ) נדע יותר אודות כוונות החברה בשנתיים הקרובות. הטכנולוגיה בכל אופן כבר בידיה, כולל מנועי טורבו קטני נפח, גמישים וחסכוניים שנמצאים בשירות רנו.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully