וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס כביש: למבורגיני קרבונאדו מנסורי

8.11.2014 / 9:38

למבורגיני אוונטדור הגיעה לסדנת מנסורי הגרמנית, ויצאה משם עם חבילת ספורט קיצונית וביצועים שיאמללו אפילו את בוגטי ויירון

למבורגיני אוונטדור קרבונאדו רודסטר, סדנת מנסורי. אתר יצרן
אם לא באוויר אז ביבשה. למבורגיני אוונטדור מסדנת מנסורי רייסינג/אתר יצרן

לסדנת מנסורי הגרמנית יש כל מיני עיצובים שנויים במחלוקת, אבל את היכולת הטכנית של אנשיה, שמגיעים אגב מכל העולם (החל ביפן וכלה בארה"ב), אי אפשר לגזול מהם. הדוגמא האחרונה היא חבילת "'קרבונאדו אפרטוס" שהולבשה על מכונית העל האיטלקית למבורגיני אוונטדור, ואם קודם חשבתם שהיא מהירה, אז כדאי לשים לב לפרטים הבאים.

נקודת ההתחלה הייתה תחנת הכוח המושתלת בקרביים. מנסורי שלפה את יחידת ה-6.5 ל' V12 החוצה וממש הרכיבה אותה מחדש כדי לסחוט ממנה את המיץ. תחת ידיהם המנוסות, שונו ראשי הצילינדרים לסוג שמקורו במכוניות מירוץ, הבוכנות הוחלפו, המוטות המייצבים, תושבות המנוע, גל הארכבה ומעל הכול הושתלו שני מגדשי טורבו ענקיים שיוצרו עצמאית בסדנה ומאחור מערכת פליטה חדשה ומוגדלת.

התוצאה? בתום כל השדרוגים, הקרבונאדו מנסורי מפיקה 1,250 כ"ס - עלייה של 550 כ"ס לעומת גרסת המפעל. נתון המומנט מתייצב על 91 קג"מ מבוקרים אלקטרונית כדי לא לזעזע את מערכת ההנעה הכפולה (שצריכה להתמודד עם תוספת הכוח הדמיונית הזו). על המסלול, השיגו נהגי המבחן האצה ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות, והמהירות המרבית היא 380 קמ"ש, תחת הגבלה ממוחשבת.

את ההשראה למראה החיצוני שאבו המתכננים ממפציץ ה-B2 האמריקני. המלתחה הכללית נטולת תוספת צבע, ומה שרואים מבחוץ זו ערכת סיבי פחמן חשופה עליה חיתוכים מיוחדים שמבליטים את הקשר בינה לבין עולם התעופה. בתא הנוסעים הותאמה חבילת צהוב-שחור-פחם שהולמת את הופעתה הקרבית. גם פה נעשה שימוש בסיבי פחמן בחלק מהדיפונים כדי להפחית ממשקלה ובכלל לעשות קצת יותר רושם מול המתעניניים.

מנסורי תייצר רק 3 עותקים של קרבונאדו אפרטוס. כל אחד, יגבה מהנהגים כ-1.2 מיליון יורו. בהצלחה לנו.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully