וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצות ספורט לכביש: 200+ כ"ס על שני גלגלים

19.11.2014 / 14:18

קוואסאקי מוגדש, דוקאטי פניגאלה, אפריליה RSV ועוד, כולם עברו את ה-200 כ"ס. הב.מ.וו S1000RR החדש מסתפק רק ב-199. למקומות, היכון, שיגור

תערוכת האופנועים במילאנו שנערכה בתחילת החודש סימנה שעולם האופנועים עובר להתעוררות וזה כמובן חיובי, אבל גם את הנסיקה ברף ההספק של אופנועי הספורט החדשים. עד לפני שנים בודדות, 180 וקצת כוחות סוס זיכו כל אופנוע בתואר מפלצת סוסים והשיח סביב מעטפת הביצועים יצרה הילה מקדימה לרכיבה ולרכישה. מנגד, בזמן שמקומם של אופנועי הספורט בנפחי 600 סמ"ק נשחק עד דק, פה ושם הבליחו אופנועים חזקים, אבל מה שמתרחש כיום בליגת אופנועי הספורט ליטר, הוא ללא ספק נושא השיחה החם בסלון רוכבי הספורט. ושוב עולה השאלה, למי יש הכי גדול? אספנו כמה מנבחרי הקבוצה החדשים וגם בדקנו, מי חסר - סוזוקי והונדה שככל הנראה בחרו שלא להצטרף בשלב זה למרוץ החימוש.

השקה ב.מ.וו S1000RR החדש על מסלול מונטבלנקו ספרד אוקטובר 2014. קובי ליאני
השקה ב.מ.וו S1000RR החדש על מסלול מונטבלנקו ספרד אוקטובר 2014/קובי ליאני

קוואסאקי נינג'ה H2: 210 כ"ס

זו הייתה אחת החשיפות המתישות של השנה, בשל שימוש מופרז בטיזרים מקדימים. אבל אי אפשר באמת לבוא בטענות לקוואסאקי עם הפגנת האומץ הזו שתזכה אותם בסופו של דבר בצל"ש או בטר"ש - הם עברו למנועי טורבו. בתערוכת מילאנו הם חשפו את ה-H2, אופנוע ספורט קיצוני שמבטיח לקחת הכל לקצה האפשרי. הדגם הראשון (H2R) להיחשף בתערוכת קלן המקדימה יועד למסלול בלבד ולא בכדי - המנוע המוגדש שלו מפיק 300 כ"ס, שזה 50 כ"ס יותר מההספק של האופנועים המתחרים בליגת המוטו-GP.

החשיפה המוקדמת של הדגם החזק, רק הגבירה את הציפיה לגלות מה יהיו נתוניו של האופנוע המיועד לכביש, זה שיצטרך לפגוש בתקנות זיהום האוויר, צריכת הדלק וכמובן הרעש. ובכן, עכשיו זה ברור: 210 כ"ס ב-11,000 סל"ד. זה המון לפי כל קנה מידה, אבל קוואסאקי מסבירים שזה לא כמות הכוח שמשנה, אלא האופן שבו הוא מושג ותחושת ההאצה שעוברת לרוכב.

מה שעושים מגדשים למנועי מכוניות, אנחנו כבר יודעים ולמרות שישנה כאן ירידה של 90 כ"ס מגרסת המסלול לגרסת הכביש, קוואסאקי עדיין מבטיחים לנו סנסציה. מנוע ה-4 צילינדרים 998 סמ"ק נעזר ב-4 שסתומים שמונשמים בכוח על ידי מגדש על (סופרצ'ארג'ר) שמיועד לפעול ב-130,000 סל"ד (פי 9.2 מסיבובי המנוע) ולהפיק 200 כ"ס (210 בעזרת הראם אייר) ב-11,000 סל"ד וכן 13.6 קג"מ ב-10,500 סל"ד. יחס הדחיסה הורד לכדי 8.5:1 כדי להתאים לתוספת תערובת הדלק ותיבת ההילוכים בנויה בשיטת 'דוג' להעברת הילוכים. מתלים מבית KYB ישמרו על החיבור לכביש, בלמי ברמבו 330 מ"מ ידאגו לכוח העצירה ורק משקל עצמי של 238 ק"ג מפתיע מעט לרעה. צפו למצוא בו את כל המערך האלקטרוני המוכר - בקרת אחיזה רב מצבית, מצבי רכיבה, בקרת זינוק מהמקום וכן הלאה.

קוואסאקי נינג'ה H2. אתר יצרן
קוואסאקי נינג'ה H2/אתר יצרן

דוקאטי פניגאלה 1299: 205 כ"ס

האופנוע האקזוטי של דוקאטי לא נשאר מאחור במרוץ החימוש החדש. הוא לא היה חלש עוד קודם, אבל לא סביר שתמצאו מי שיתנגד לעוד 10 כ"ס במנוע. כדי להשיג את הסוסים הנוספים, הוגדל הנפח לכדי 1,285 סמ"ק (1,198 בדור הקודם), קדח הבוכנות עלה ל-116 מ"מ ויחס הדחיסה עלה ל-12.6:1 ועמם הגיעו גם הנתונים הבאים: 205 כ"ס וכן 14.7 קג"מ ב-8,750 סל"ד. הנתונים האלה צריכים להתמודד עם משקל נוצה בעולם אופנועי הספורט - 166.5 קילוגרמים יבשים.

חוץ משינוי העיצוב בזנב והעמסת עזרים אלקטרוניים רבים (כמעט כל בקרה שניתן לחשוב עליה), דוקאטי חידדו בחצי מעלה את זווית המזלג הקדמי (24 מעלות) כדי לחדד את ההתנהגות, חיבור הזרוע האחורית הונמך ב-4 מ"מ, מערכת הפליטה נעשתה קלה יותר ועוד. הפניגאלה R אם תהיתם, שמר על נפח המנוע הקודם, אך קיבל רכיבים פנימיים של מנוע הסופרלג'רה, כדי לשמור על דרישות ההומולוגציה של מירוצי הסופרבייק.

דוקאטי פניגאלה 1299. אתר יצרן
דוקאטי פניגאלה 1299/אתר יצרן

ימאהה YZF-R1: 200 כ"ס

אחד האופנועים האיקוניים של השנים האחרונות הוחלף בתערוכת מילאנו האחרונה ובקרוב העולם יקבל את הימאהה R1 החדש. ימאהה הפכה לחלוצת התעשייה היפנית שמתקשה להתעורר משנתה ולאחר שורה ארוכה של כלים מעניינים, גם הבכיר שבהם מגיע כחדש לגמרי. את הדגש שמו ימאהה על הפחתת המשקל והאופנוע החדש מטה את המאזנים עם 179 קילוגרמים יבשים או 199 בלבד עם כל הנוזלים בתוכו.

גם העיצוב התחדש, למראה נקי יותר שמעלים את יחידות התאורה החזיתיות והופך אותן לשורת פנסי 'לד'. ולענייננו, המנוע - זהו מנוע חדש לגמרי וימאהה תכננה אותו כך שיהיה קודם כל קל מאוד, אחר כך חזק בטירוף וכמובן ישמור על סדר ההצתה המפורסם של הדור הקודם - הביג-בנג. המנוע הזה בנוי מטלטלי בוכנה מטיטניום, בוכנות מאלומיניום, מערכת פליטה מטיטניום ועוד כולל תיבת אוויר בנפח 10.5 ליטר. ההספק המוצהר עומד על 200 כ"ס ואל אלה יש להוסיף עוד כ-10 בשילוב עם מערכת ה'ראם-אייר'.

המערך האלקטרוני יכלול בו כעת בקרת אחיזה, בקרת החלקה, בקרת אנטי-ווילי, מצבי רכיבה, קוויק-שיפטר, ועוד. ואם זה לא מספיק, אז בקנה נמצאת גם גרסה קיצונית אף יותר שתקרא YZF-R1M וזו מיועדת לשימוש במסלול המירוצים. שם תקבלו חישוקי מגנזיום קלילים, מתלי אוהלינס אלקטרוניים, חיפוי מלא מקרבון, ציוד דטה-לוגינג לכל נתוני הרכיבה ועוד.

ימאהה YZF-R1. אתר יצרן
ימאהה YZF-R1/אתר יצרן

MV אגוסטה F4-RR: 201 כ"ס

ה-F4RR הוא לא האופנוע החדש ביותר בקבוצה, הוא למעשה נמצא שם מאז שנת 2011, אבל הדבר רק מוסיף לכבודו שכן כבר אז, המנוע האימתני שלו הפיק 201 כ"ס - הרבה לפני שרוב המתחרים עוד העזו לשאוף לתחום זה. גרסת ה-RR אמנם שמרה על נפח של 998 סמ"ק כמו זה מנוע ה-F4 ה"רגיל", אבל קיצרה את מהלך הבוכנה לכדי 50.9 מ"מ (לעומת 55) והגדילה את הקדח לכדי 79 מ"מ (לעומת 76), כך שהתקבל מנוע ששואף לעלות גבוה יותר בסל"ד. בנוסף המנוע קיבל ראש חדש, סעפת יניקה מטיטניום ובוכנות קלות. אז בנוסף ל-201 סוסים, יש לו גם 11.6 קג"מים שדוחפים את 192 הקילוגרמים היבשים שלו קדימה.

כמקובל, גם את אופנוע זה ניתן לכוונן ולכייל במגוון תצורות - במתלים, בשלדה ועוד, הכל כדי שיתאים כמו כפפה לסביבה התחרותית על המסלול. על הבלימה אחראים דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים, המתלים מגיעים מאוהלינס והאלקטרוניקה מבטיחה לשלוט באחיזה, במצמד המחליק ועוד.

יום מסלול עם אופנועי MV אוגוסטה דראגסטר 800, F3 675, F4 RR. אתר יצרן
יום מסלול עם אופנועי MV אוגוסטה דראגסטר 800, F3 675, F4 RR/אתר יצרן

אפריליה RSV4RR: 201 כ"ס

מה לא עושים כדי להיכנס למועדון ה-200 כ"ס? אם בודקים אצל אפריליה, מוצאים את ה-RSV4 הוותיק שעבר שורה של חידושים כדי לעמוד בקו אחד עם התותחים החדשים. מנוע ה-V4 קיבל בוכנות קלות יותר, קאמשפטים אגרסיביים יותר, תיבת אוויר מוגדלת, מערכת הזרקה מעודכנת וגם מערכת פליטה חופשית יותר כך שההספק הכללי הגיע ל-201 כ"ס ב-13,000 סל"ד והמומנט לכדי 11.7 קג"מ ב-10,500 סל"ד.

כמובן שלא הכל, כי על הדרך הושלו 1.5 קילוגרמים מהמשקל הכללי (180 ק"ג יבשים), האלקטרוניקה שודרגה וכוילה מחדש כדי להתאים לדרישות השונות של המסלול והכביש הציבורי, המתלים כוילו מחדש, הזרוע האחורית הוארכה כדי לשפר את היציבות והעמידה בכוחות התאוצה ועוד. אם זה לא מספיק לכם, תוצע בו גם גרסה מוגבלת ל-500 יחידות עם צביעה ייחודית, משכך היגוי חשמלי של אוהלינס וכמובן חישוקים קלים יותר מאלומיניום.

אפריליה SRV4RR. אתר יצרן
אפריליה SRV4RR/אתר יצרן

ב.מ.וו S1000RR: 199 כ"ס

יצרנית האופנועים הגרמנית רוצה להמשיך ולהכות את עולם אופנועי הספורט עם ה-S1000RR החדש, בדיוק כפי שעשתה עם הדור הקודם. הדור החדש של אופנוע זה מקבל שורה ארוכה של חידושים שמשנים בו חלקים רבים, החל מחלקה האחורי של השלדה (שינוי עיגון הזרוע האחורית לשיפור התחושות וההתנהגות), ליטושי עיצוב מתבקשים (שמים לב להחלפת כיוון הפנסים?) וכמובן המנוע שלכבודו התכנסנו כאן היום.

המנוע הזה מדגדג מלמטה את רף הליטר (998 סמ"ק) כמו קודמו, אבל ההספק עלה ל-199 כ"ס צנועים משהו ביחס לקבוצה שלעיל. החודש נכחנו בהשקתו של אופנוע זה על גבי מסלול מירוצים ספרדי (בקרוב תוכלו לקרוא את המבחן המלא וצלפות בסרטון הרכיבה) ושם שאלנו את הגרמנים - למה לא 200 עגול? תשובה רצינית לא קיבלנו, אבל כן קיבלנו המחשה של מה קורה כשכוח כזה מגיע אל הגלגל האחורי. רמז, אפילו במצב גשם בניהול המנוע, עדיין מופקים 187 כ"ס.

גם כאן יש מערך אלקטרוני מלא שכולל הכל מהכל - בקרת אחיזה עם 15 מצבי התערבות, בקרת שיגור מהמקום, בקרת ווילי, בקרת בלימה, מתלים אלקטרוניים ועוד. ואם להוסיף לכל החגיגה, מחשב המנוע מאפשר לכם לשמור את כל נתוני הרכיבה (דטה-לוגר) ואפילו לראות את זווית ההטיה המקסימלית בפועל של האופנוע לימין וגם לשמאל.

אופנוע ב.מ.וו S 1000 RR. אתר יצרן
אופנוע ב.מ.וו S 1000 RR/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully