וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי פרולוג קונספט: פני העתיד

19.11.2014 / 9:18

עם אורך של יותר מחמישה מטרים, מנוע המפיק 605 כ"ס, וסמארטפון שמסדר לכם את המושב, אודי פרולוג הוא סימן דרך חשוב בהיסטוריה של החברה הגרמנית

אודי פרולוג קונספט. אתר יצרן
אודי פרולוג קונספט. כך תראנה מכוניות אודי בעתיד הקרוב/אתר יצרן

המינוי של מארק ליכטה לראש צוות העיצוב של אודי בחודש פברואר, בעצם כפה עליו להמציא את הגלגל מחדש. במקרה של אודי, זו מטלה לא פשוטה בכלל לשבור את מעטה השמרנות הקרירה שמלווה אותה שנים ארוכות, ולכן גם ליכטה הבין שהדרך הטובה ביותר היא לעבד את ה-A8 לקונספט מאופק יחסית, שמכין את הקרקע לפניה העתידיים של החברה הגרמנית, שעה השהיא נכנסת לחצי השני של העשור. לראייה, ה-A9 פרולוג.

במבט ראשון, עולה כי פרולוג, במרכב 4 דלתות דמוי קופה, ממשיך את המסורת העיצובית שחווינו בשנים האחרונות: גריל טרפזי אחיד ומרשים במרכזו הטבעות הכסופות, ומתחת לסנטר פגוש רחב ואגרסיבי. גם יחידות התאורה בקומה העליונה נראות פחות או יותר זהות, אם כי הן דקידות יותר וחדות מקודמיהן. מאחור, מבנה פסטבק עם קורות C רחבות ומבנה תא מטען המשלב את התאורה בפס אחיד וארוך (בסגנון אמריקני). ליכטה מספר שהוא שאב השראה מדגמים קלאסיים, בהם ה-90 קוואטרו, ה-TT, וכן הדור הראשון של ה-A8 שהושק לפני 20 שנה.

על אף שהיא מזוהה עם ה-A8 המפוארת, הפרולוג קצת יותר קטנה ממנה; היא נמתחת ל-5.10 מ' ורוחבה 1.95 מ'. התקרה הנמוכה ומרכב הקופה חושפים גובה תקרה של 1.39 מ' בלבד, ובסיס הגלגלים הוא 2.94 מ' - בערך אותו דבר כמו ספינת הדגל מאינגלושטט.

את העוצמה מקבלת הפרולוג ממנוע V8: הנפח הוא 4.0 ל' TFSI המחלץ תפוקה מרבית של 605 כ"ס ו-75 קג"מ. החיבור לתיבת 8 הילוכים אוטומטית מעבירה את הכוח לכל הגלגלים, כשעל הנייר היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד, שזה נתון שגובל בטריטוריה של מכוניות העל הטובות בעולם. בנוסף לכך, הפרולוג כוללת גם בקרה היברידית משנית שפועלת ברקע על ידי אגירת אנרגיה מבלימה. בזכותה, צריכת הדלק הרשמית היא 11.6 ק"מ לליטר.

הרכיבים הרעיוניים של הפרולוג מודגשים בתא הנוסעים. רוב התרכובות הן מחומרים טבעיים, והנדסת האנוש מאפשרת להתקין צגים נפרדים לנהג ולנוסע. לוח המחוונים הוא שדרוג של בקרת התצוגה הוירטואלית ב-TT החדשה (12.3 אינטש) ואחד החידושים המעניינים, הוא קישור בלוטות' מיוחד שמתקשר ישירות לסמארטפון, מזהה את הנהג ומסדר את המושב, בקרת האקלים והרדיו על פי בחירתו וטעמו האישי ברגע שהוא מתיישב במושב הנהג.

באודי מדברים הרבה על "שפת עיצוב" חדשה - מבחוץ ובפנים הרכב, וזו ככל הנראה הסנונית הראשונה לסגנון שיעצב את חטיבת היוקרה של פולקסווגן בחמש השנים הקרובות. כשלעצמו, הפרולוגו הוא לא יותר מבסיס ל-A8 הבאה, שעשויה להיחשף בעוד כשנה-שנתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully