וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד אקספלורר 2016: עיצוב חדש ומנוע חסכוני

20.11.2014 / 11:47

רכב הכביש-שטח המגודל פורד אקספלורר 2016 הושק בארה"ב עם מראה מעודכן, מנוע טורבו חדש ורמת אבזור מרשימה

אתר יצרן

בניגוד לישראל, פורד אקספלורר נספר בארה"ב בנשימה אחת עם כמה כלי רכב סמי-טנדרים שיודעים להתמודד אתגרים מסובכים מלבד טיפוס על מדרכות בתי הקפה. הדגם החדש (או המחודש מאוד) שנחשף בארה"ב נכנס ב-2015-16 לקבוצה שכוללת שורה של כרישים בהם ג'יפ גרנד צ'ירוקי, דודג' דוראנגו, ג'י אמ סי' אקדיה וכן ניסאן פאת'פיינדר החדש. זהו סגמנט רווחי בארה"ב ולכן פורד חימשה את האקספלורר בשדרוג מסיבי של אמצע החיים שיאפשר לו לצאת מעימותים מולם די זחוח ובשריטות קלות (לאגו ולגחון).

זה מתחיל, ראשית כל עם המנוע החדש. פורד כבר השיקה בשנה האחרונה מספר פיתוחים בטכנולוגיות האקו-בוסט וכאן לראשונה אוצר האקספלורר 2015 את מנוע ה-2.3 ל' טורבו המתוגבר שמחלץ 270 כ"ס ו-41 קג"מ. זוהי ירידה של 20 כ"ס לערך במפלס העוצמה לעומת מנוע ה-V6 הקודם, אבל זמינות הכוח השתפרה מאוד בטווח הנמוך, צריכת הדלק תופחת ל-9 ק"מ לליטר (טרם פורסם הנתון הרשמי של מדד ה-CO2) ויכולת הנשיאה שלו לא נפגעה (כ-1.5 טון גרירה). התיבה תהיה אוטומטית 6 מהירויות עם תפעול מבורר ההילוכים.

מתיחת הפנים של האקספלורר, עדין מבוססת על התרשימים של הדור הנוכחי (חמישי) שהוצג ב-2011, והמייקאובר מתמקד בניתוח קוסמטי מודגש של השבכה המוכספת בחזיתו שתותאם לפורד אדג' 2016 שיושק גם הוא בשנה הבאה. צוותי העיצוב השוו לו מראה מומנך וקשוח יותר, אם כי פחות מסוגנן מקודמו והשתמשו בפגושים תוקפניים עם השראה מפורד F-150.

פורד אדג' החדש יוצא לדרך

הביקורות שהפנו הלקוחות לפורד בנוגע לליקויים ההנדסיים בתא הנוסעים, ובמיוחד כלפי בקרת 'מיי טאץ', זכו לאוזן קשבת. פורד התקינה במרכז הקונסולה בקרת בידור ומידע חדשה עם מתגים רגילים במקום שטוחים ורגישים למגע - שהיו מקור לצרות צרורות. בנוסף לכך, האקספלורר משיק שקעי USB לנוסעים מאחור, טעינה מהירה יותר לסמארטפונים, וכן מדווחים בחברה על שיפור במרחבי הרגליים ליושבים מלפנים ומאחור. שיפור ניכר גם באיכות הפנים של המושבים והדיפונים, וכן תהיינה רמות אבזור חדשות בהן 'פלטיניום' עם חישוקי 20 אינטש והרבה פינוקים.

האקספלורר מתומחר בארה"ב ב-32 אלף דולרים לדגם בסיס, בעוד דגמי ה-XLT והלימיטד ספורט מוסיפים עוד כמה אלפי דולרים בכפוף למפרטים המצורפים אליהם. המכירות הראשונות בארה"ב תחלנה בקיץ הבא, כך שלישראל יגיע לאחר מכן.

פורד אקספלורר 2015. אתר יצרן
פורד אקספלורר 2015/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully