וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורוס סיטי: רכב פנאי סיני-ישראלי

23.11.2014 / 8:54

רכב הפנאי קורוס סיטי, שפותח בסיוע החברה לישראל משלב מנוע בנזין, תיבת הילוכים אוטומטית, מפרטים מגוונים ועיצוב נאה

קורוס 3 קרוסאובר. אתר יצרן
קורוס סיטי קרוסאובר. רכב פנאי סיני עם קריצה למערב/אתר יצרן

בעוד חברות רכב סיניות צועדות על כרעי תרנגולת וסופגות מטח ביקורות על איכות ויכולות, נראה שקורוס (מטעם צ'רי) עלתה על הדרך הנכונה. שילוב של צוותים אירופיים-אוריניטליים ומימון ישראלי בחלקו(החברה לישראל), משך את תשומת ליבם של קברניטי ענף הרכב העולמי. והנה, קצת אחרי שהושקו שתי מכוניות ה"לחם והחמאה" של המותג (סדאן והצ'בק), מגיעה כעת קורוס למנה העיקרית: קרוסאובר אופנתי ומקושט בשם סיטי.

כנהוג בקבוצת הקרוסאוברים העממים, הסיטי מבוסס ברובו על רכב קיים, או במקרה דנן, קורוס 3 הצ'בק. השינויים שהתווספו לתפריט על מנת לעצב אותו לרכב פנאי קומפקטי הם תוספת סמלית במרווח הגחון, בסיס גלגלים שצמח ב-5 סנטימטרים ל-2.70 מ' וגדילה של מפשקי הסרנים. גובהו מתייצב על כ-1.54 מ' לערך, כך שהנהג מוגבה ב-7 סנטימטרים לעומת הדגם הרגיל. מלבד זאת, ארוז קורוס סיטי במעט מיגונים בקשתות הגלגלים, בפגושיו ותחת המרכב.

מנוע הקורוס הוא ה-1.6 ל' טורבו המפיק 156 כ"ס ו-21 קג"מ הזמינים מ-1,700 סל"ד, המחובר לתיבת 6 מהירויות דו-מצמדית. הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות (10.1 ש' בידנית) וצריכת הדלק הממוצעת שלו היא כ-13.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. לא ידוע אם תהיה גרסת הנעה כפולה כלשהי (לרבות שימוש בבקרים אלקטרוניים לנסיעה בשטח).

קורוס סיטי יימכר במספר רמות אבזור, עם הבדלים כאלה ואחרים בהתקנים ובאיפיון הפנימי. במרכז הקונסולה כסטנדרט תהיה מערכת ה-'Qoros MMH' עם בלוטות', כניסות USB ו-AUX, מערכת שמע 6 רמקולים עם הזרמת מדיה ובקומה נפרדת בקרת אקלים ועוד. ברשימת התוספות האופציונאליות, ניתן למצוא בקרת שיוט, מצלמות היקפיות, גג שמש, מראות מתקפלות ומספר בקרות בטיחות, בהן ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

קורוס תחל למכור את המכונית בסוף השנה במחיר התחלתי של כ-16 אלף יורו, אך כמו אחיותיה להיצע, עדיין לא ידוע מתי תופץ קורוס סיטי לאירופה. יש לציין, כי דיווחים בכלי התקשורת בסין טוענים שהחברה לישראל עשויה לסגת מהמיזם לאחר שקורוס הפסידה במחצית הראשונה של השנה קרוב ל-90 מיליון יורו.

עוד הרבה על קורוס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קורוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully