וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי: צוות פוינטר 3M חוזר ל-24 השעות של יוון

25.11.2014 / 13:06

לאחר זכייה במקום השני בשנה שעברה חוזרים רז היימן והלל סגל לאתונה, כדי לכבוש את המקום הראשון; "השנה זה אפשרי', הם מעזים להיות אופטימיים

" התחרות השנה תהיה קשה מאוד"

סטילס: דרור ברלי, רמי גלבוע, עדי שפרן כפרה, עופר אדר, איריס סגל


24 שעות עשויות להיראות כמו פרק זמן קצר, אבל לא כאשר מנסים לתחוב לתוכן שישה סטייג'ים באורך כולל של 1000 קילומטרים בשטח הררי ומסובך, בחושך ובבוץ, בגשם ובשלג. בשנה שעברה הפרידה התהפכות אקראית בין צוות פוינטר/3M לבין המקום הראשון, והשנה מקווים ספורטאינו המוטוריים לעשות אפילו טוב יותר. תחרות השנה שעברה קוצרה בגלל תנאי מזג האוויר הסוער, וגם השנה צפויים להציף את המסלול שלג, קרח והרבה מים.

ב-29 לנובמבר יזנקו רז והלל לתחרות, מובילים את עשרים המתחרים שנרשמו לראלי השנה; מסתבר שמוראות שנה שעברה הרתיעו רבים מהמתחרים, והשנה יוצאים לדרך רק הקשוחים והנחרצים ביותר. "זה רק אומר שהתחרות השנה תהיה קשה מאוד", אומר לי רז. "לצדנו על קו הזינוק יהיו אירופאים נחושים ומוכנים היטב, ולידם נהגים מקומיים המכירים את השטח כאת כף ידם". אבל דווקא התנאים המאתגרים האלה מושכים את רז והלל, שזכו רק לאחרונה בראלי ברסלאו בבולגריה.

"זהו מרוץ של צ'אנס אחד", אמר רז; "הקצב כל כך מהיר ועצבני, 24 השעות חולפות כל כך מהר שלא יהיה לנו זמן לתיקונים וחילוצים מרהיבים. כל עיכוב ידרדר אותנו אחורנית בדירוג, כך שעלינו לעשות מרוץ מבוקר ונטול הפתעות".

seperator
ראלי אתונה. עדי שפרן כפרה, עופר אדר, מערכת וואלה! NEWS
ראלי אתונה/מערכת וואלה! NEWS, עדי שפרן כפרה, עופר אדר

לא מחליפים מה שכבר עובד

העבודה של רז מתחילה על קו הזינוק, אבל הלל כבר השקיע אנרגיה רבה בהכנת רכב המרוץ. אחת המסקנות מהשנה שעברה הייתה שצריך להרחיב את מכסה המנוע והכנפיים של ה'צוללת הצהובה'; מכסה מנוע חדש יוצר מאלומיניום, יעיל יותר אבל עדיין מעוצב בסגנון המשוריינים משער הגיא. הלל הוא איש של יעילות ודיוק, עיצוב אינו השטח המעניין אותו; "זה עובד? אז אל תשנה כלום" היא הגישה שלו לחיים.

לקראת הראלי הקשיח הלל את מתלי ה'פוקס' האחוריים ושיפץ אותם בידי 'אאוטבק', היבואנית לישראל. למגבים הקדמיים יש עכשיו 12 ליטר מים וארבעה מגבים על כל וישר, שיספיקו כדי לפנות את הבוץ מהחלון הקדמי. הלל ציפה חלק גדול מהמרכב והכנפיים בחומרי בידוד ואיטום של 3M, כדי לצמצם רעידות ורעש ולסייע בחיזוק המרכב. כמו כן הגדיל את פתחי הניקוז ברצפה, והתקין כננת נשלפת במקום אחד מצמיגי ה'טויו' הרזרביים. במקרה של התהפכות או ירידה מהשביל (מה פתאום, זה לא יקרה!...), יוכלו לחלץ את עצמם בעזרת הכננת.

למרוץ קצר כל כך אין טעם לקחת חלקים מסיביים (גיר, מצמד וכיו"ב), לכם השיטו המתחרים רק ארגז כלים אחד; לא יהיה זמן לעשות תיקונים מסיביים. תאורת ה'קסנון' מהשנה שעברה תלווה אותם גם היום, שני ספרי דרך יקלו על עבודת הניווט הרגישה כל כך. ממוצב הפיקוד של איריס סגל נעקוב אחריהם במהלך 24 השעות, ונקווה שתצלח דרכם.

אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר: "הראלי הפך לדרך והדרך הפכה למסורת. הניצחונות וההישגים, כושר ההתמודדות וההתמדה, המובילות הטכנולוגית והאנושית והשאיפה למצויינות הם ערך מוסף לפוינטר. יש לנו הכבוד להיות שותפים לדרך לצוות מיוחד במינו שמביא כבוד למדינה, לחברה, לספורט ולספורט המוטורי וכמובן לעצמם".

יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל 3M ישראל: "מאז שהצטרפה חברת 3M לצוות הראלי, רז והלל נמצאים ב-100 אחוזי הצלחה עם זכיה בראלי בלקן. אנחנו מקווים שישמרו על הנתונים האלה גם בראלי הזה. וברצינות, אנחנו גאים שרז והלל הם חלק ממעבדת המבחן למוצרים המתקדמים של 3M בשורה ארוכה של תחומים תומכי תקשורת, בידוד מניעת זעזועים ועוד. ההצלחה המשותפת מוכיחה שהבחירה בצמד הייתה הדבר הנכון ביותר לשני הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
seperator

תעודת זהות

הרכב של רז והלל נמנה על קטגוריית T 1.2 שהינם מובחנים בשל היותם מורכבים בבנייה עצמית. הדגם מבוסס על שלדת צינורות בתמיכה של מכלולי מיצובישי פאג'רו. המנוע בקרביים הוא 3.0 ל' V6 טורבו (ב.מ.וו) המפיק 250 כ"ס עם תוכנת כיול למרוצים. משקלו של הרכב כ-1.98 טון, וצריכת הדלק בעת המרוץ תעמוד על כ-3.5 ק"מ לליטר.

סגל והיימן השתתפו בעשרות מירוצים במסגרת בינלאומית, וברזומה של השניים הישגים יוצאי דופן, בהם אליפות ראלי הבלקן 2014, מקום ראשון בדקאר 2012 (רוקיז) ומקום ראשון בראלי דרך המשי בשנים 2009-2010 בקטגוריה T 1.2. הם זוכי פרס התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2009.

תודות

רז והלל לא יכלו לצאת לדרך ללא הספונסורים הקבועים שלהם, המעניקים להם את האנרגיה והמימון הנחוצים להשתתפות ממושכת בספורט המוטורי הבינלאומי ; אוטולוקס יבואנית צמיגי TOYO, חברת ICL אשר תשלח את הרכב במכולה מישראל לורנה ובחזרה, MOMO italy, הנפלד יבואן כננות WARN, טלפארמה, גילת סאטקום ומשקפי רודי פרוג'קט.




עוד הרבה ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully