וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני מתכווצת: תצמצם ההיצע

30.11.2014 / 8:17

חברת מיני תכווץ את שורותיה ל-5 כלי רכב במקום 8 במסגרת תכנית ייעול כלכלית של חברת האם ב.מ.וו. למרות זאת, בכיריה מבטיחים: "נפנה גם לכיוונים בלתי צפויים"

מיני קופר חמש דלתות 2014. אתר יצרן
מיני. תחזק את הדגמים המובילים ותוותר על רכבי נישה לא מוצלחים/אתר יצרן

מותג מיני בבעלות ב.מ.וו נערך לצמצם את היצע המכוניות באחזקתו ל-5 כלי רכב בלבד, כך על פי פרסומים באתר 'בלומברג'. על פי דיווחים ממטה החברה הגרמנית במינכן, המותג הבריטי שנרכש על ידי הבווארים לפני למעלה מ-14 שנים גדל בצורה לא פרופוציונאלית, ולכן הוחלט למקד את המשפחה למספר דגמים חשובים.

מהלך זה נראה מנוגד לאסטרטגיה שאמצה מיני לפני מספר שנים, במסגרתה הרחיבה את המשפחה לדגמים נישתיים כמו הקופה והרודסטר. בב.מ.וו טוענים אמנם שהמותג נותר רווחי, אך עלויות הייצור גבוהות סיבכו את מיני בהוצאות לא צפויות. "בטווח הארוך, מיני תתמקד בכוכבים הגדולים שלה, כמו הקופר והקופר 5 דלתות, הקנטרימן והקלאבמן - שיזכה למתיחת פנים בשנה הבאה", כך אומר פיטר שוורצנבאור, מנהל מותג מיני.

"כמו גיבור-על, לכל דגם כזה יש אישיות ברורה ויכולות מובחנות", מוסיף שוורצנבאור. "חשוב למצוא את האיזון הנכון בין צמיחה מצד אחד, לרווחיות מהצד השני".

מיני נרכשה על ידי ב.מ.וו ב-2001 ופרחה תחת חסותה. בתוך כך, נאלצה להתמודד במשך השנים עם מכוניות עירוניות יוקרתיות דוגמת אודי A1 וכן מול מכוניות רטרו-מודרניות כמו פיאט 500 שהצליחו לנגוס בעוגת הרווחים. גם הכניסה של סגמנט הקרוסאוברים העירוניים ועלייתו המטאורית של קרוסאובר קומפקטי כמו ניסאן ג'וק גבה ממיני מחיר יקר.
"כן, אין ספק שאנחנו כבר לא לבד", מדגיש שוורצנבאור, שאשתקד ניהל את אגף המכירות המרכזי באודי.


שלושה או ארבעה דגמים במיני ישמרו על מקומם, אבל הבווארים לא מוכנים להסגיר מי הם אלו שבסופו של דבר ישלמו את המחיר. ההערכה שמיני עשויה לוותר על הקופה והרודסטר ולהשאיר את פייסמן ועוד גרסה נוספת, ייתכן חשמלית או אולי אפילו גרסה מסוימת המבוססת על המיני ספורט-סופרלגרה שהוצגה בתערוכת פריס באוקטובר האחרון. לעת זו, שוורצנבואר לא מתחייב על מסגרת זמן ומסכם כי למרות הקורבנות, "מיני תפנה לכיוונים בלתי צפויים ותשאר חדשנית ומובילה".

עוד הרבה על מיני בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully