וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל קארל: מכונית מיני זולה

3.12.2014 / 13:03

אופל קארל מצוידת במנוע 1.0 ל' 3 צילינדרים ותיבת הילוכים ידנית. תגיע לישראל ברבעון האחרון של 2015

אופל קארל. אתר יצרן
אופל קארל/אתר יצרן

אופל חשפה במטה החברה בגרמניה את מכונית המיני העירונית אופל קארל (על שם בנו של מייסד החברה). הדגם החדש במשפחה, שהינו מקביל לווקסהול ויוה (שתימכר בבריטניה בין היתר) יתברג תחת אופל אדם ויציע חלופה מוזלת לקבוצת הקטנות. יחד עם אופל קורסה החדשה, החברה הגרמנית סמוכה כי היא מוכנה לאחת השנים הטובות ביותר שלה מאז תכנית השיקום של ג'נרל מוטורס (בעלת הבית). היא תקרא תגר על סקודה סיטי גו ודומותיה.

לדברי אופל, הקארל נמתחת ל-3.68 מ', והיא מציעה סידור הושבה לחמישה אנשים במרחבי פנים שימושיים למדיי. המבנה הקופסתי של קארל מלמד על מרחק סביר מהתקרה שיאפשר גם לגבוהים להתמקם מאחרי גלגל ההגה (אם כי סימן שאלה נותר לגביי מרווח הברכיים בשורה שתיים).

גולת הכותרת של הקארל, היא יחידת ההינע שלה; תחת מכסה המנוע אצור 1.0 ל' בנזיו שלושה צילינדרים עם 77 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות (קיימת גם תיבת 4 הילוכים אוטומטית). באופל פיתחו את המנוע במיוחד לקארל כך שלפחות מבחינת ביצועים, היא עתידה להעמיד מספרים יפים הן בהאצות וכן בצריכת הדלק. באופל מוסיפים: "השלדה של הקארל וההיגוי תוכננו בקפדנות כדי שתהיה בטוחה ונוחה".

המחיר של הקארל באירופה יהיה מתחת ל-10,000 יורו, והיא תהיה עמוסה ברכיבים בטיחותיים חשובים, בהם בקרת סטיה מנתיב, מניעת התדרדות לאחור, בקרות יציבות ובלימה ועוד. לקארל גם מתג "סיטי" (כמו בקורסה ואדם) המקל על תמרוני חניה בערים, ונורות ערפל עוקבות פניה.

גם המפרטים יהיו עשירים ביחס למכונית בקבוצתה; הקארל מקבלת אופציות כמו חימום לגלגל ההגה (לא סביר שיגיע לישראל), גג-שמש ובמרכז העניינים בקרת ה-IntelliLink infotainment system של החברה המשרתת מספר מכוניות ליבה עם חיבור למכשירים מבוססי אנדרויד ואייפונים.

הקארל היא נקודת ציון חשובה באופל, משום שזו הפעם הראשונה מזה 20 שנה, שווקסהול בריטניה ואופל תשווקנה מכונית זהה תחת שמות אחרים. לישראל מכל מקום, הקארל צפויה להגיע ברבעון האחרון של 2015 עם שילוב 1.0 ל' ותיבה ידנית, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית שלמה. המחירים טרם ידועים.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אופל
  • שלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully