וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויליס קמה לתחייה

8.12.2014 / 8:59

מותג 'וויליס' חוזר ברוח מחודשת בסיועה של חברת רכב איטלקית, ומציג את הדגם הראשון בשורותיו: ברלינטה 380 AW

וויליס 380 ברלינטה. אתר יצרן
וויליס ברלינטה 380. מכונית ספורטיבית לעתיד חדש?/אתר יצרן

מותג 'וויליס' לרוב נקשר עם 'ג'יפ' (סדרת CJ), אבל החברה כגוף עצמאי לא השיקה דגם חדש מזה למעלה מ-50 שנה, מאז הפסיקה את פעילותה הרשמית. כל זה, עומד כנראה להשתנות אחרי שחברת רכב קטנה באיטליה בשם' מאג'יורה', בסיוען של סדנאות מקומיות, חילצה אותה מהקבר והוציאה לאור מכונית חדשה ברוח אמנותית: ברלינטה 380 קופה AW.

החשיפה נערכה לאחרונה בתערוכת הרכב בבולוניה שהינה צנועה ומוגבלת בחשיפותיה. המעצבים של ה-380 ברלינטה טוענים שקיבלו את ההשראה מרנו-אלפיין A108 שפותחה בשנות ה-60, ולראייה מבנה הקופה העגלגל שרואים בתמונות. רנו לא הייתה מעורבת במיזם של מאג'יורה שכן היא עסוקה בתכנון האלפיין החדשה שלה, אבל במאג'יורה לא נערכים לקבל תביעה משום שחטיבת וויליס אוברלנד בברזיל הוציאה פעם מכונית דומה בשם 'אינטרלגוס'.

בקרביים של הוויליס 380 קופה שוכן מנוע 3.8 ל' כפול מגדשי טורבו ששה צילינדרים שמייצר 610 כ"ס ב-6,700 סל"ד ו-84 קג"מ ב-4,500 סל"ד. בוויליס לא מוכנים להסגיר מהיכן הגיעה היחידה הזו, אבל מקורבים לצלחת רמזו שמדובר במנוע של פורשה (ולפי המפרט הטכני יש בכך מידה רבה של היגיון).

הברלינטה אינה רק פרצוף מושך, היא גם אוצרת יכולת משכנעת תחת המעטפת המפוסלת; בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות, היא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות בלבד (זה כבר טווח של מכוניות קיצון), ועד 320 קמ"ש מרביים.

הייצור של הברלינטה 380 הופקד אצל קרוזריה ויוטי בטורינו, שתעלה לרצפת ההרכבה כ-100 עותקים בערך. כל דגם מוערך ב-400 אלף יורו ולמרות המחיר הדמיוני הזה, קרוזריה טוענת שהמקבץ הראשון (10 עותקים) כבר הוזמן.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully