וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש חמישי עם הוסקווארנה, רגע לפני הסוף

17.12.2014 / 7:48

חודש אחד לפני סוף המבחן הארוך, ההוסקווארנה פוגש סלעים, בוץ ודיונות ענק. החלפנו לו צמיגים ובקרוב נפתח את המנוע לראות איך שרד את מבחן הזמן

מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300/קובי ליאני

החודש החלטתי לגוון קצת את תנאי הרכיבה ובנוסף לבוץ הדביק והחלקלק של אזור המרכז לקחתי את ההסקוורנה לאחד מאזורי הרכיבה המעניינים והמגוונים ביותר שיש לנו בארץ. האזור המשתרע בין חצרים לשבטה, כולל בתוכו דיונות, מצוקים מסולעים, נחלים עם בולדרים ואטרקציה מעניינת במיוחד על גדות נחל באר שבע. לאורך נחל באר שבע בסמוך לחצרים, המים חפרו באדמת הלס הרכה חריצים ונקיקים מאתגרים במיוחד. הרכיבה בהם גורמת לכל רוכב שטח עם קצת תעוזה, להמציא לעצמו קווים שכוללים את אין ספור האלמנטים הטבעיים שבמקום ואחרי כמה דקות של רכיבה הראש כבר מסוחרר, הרבה מחסומים נפרצים וההנאה מזנקת לרמה הגבוהה ביותר.

האופנוע האידאלי לתנאים אלו הוא בעל מנוע חזק ותגובה מידית בכדי להצליח להאיץ אל תוך העליות התלולות ביציאה מהוואדיות. המתלים צריכים להיות על הצד הקשה בכדי לספוג את הנחיתות מהקפיצות והכניסות האגרסיביות לתוך הקירות ביציאה מהנקיקים. ההוסקוורנה 300 עונה בדיוק על כל הדרישות האלו וכבונוס מקבלים גם משקל נמוך יחסית ומתנע חשמלי, שעוזר רבות כאשר נתקעים בשיפוע צד מאיים ורגלית ההתנעה נמצאת בין המדרון לאופנוע.

מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300. ראובן סביו, מערכת וואלה!
מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300/מערכת וואלה!, ראובן סביו

רק חול וחול

"פעמים רבות מצאתי את עצמי באוויר כאשר לא תמיד ידעתי במדויק מה מצפה לי באזור הנחיתה, אך עד מהרה למדתי לסמוך על יכולת השלדה והמתלים להמשיך קדימה"

למרות הכיף, צריך להמשיך לעבוד ולבדוק את ההוסקוורנה גם במקומות אחרים ולכן אני נאלץ לעזוב את נחל באר שבע ולהמשיך דרומה לכיוון טללים דרך הדיונות. הדיונות כאן שונות מהדיונות של פלמחים, או אשדוד בכך שהחול רך יותר והתוואי הרבה פחות מחורץ וחפור ולכן מאפשר נסיעה במהירויות גבוהות במיוחד. פעמים רבות מצאתי את עצמי באוויר כאשר לא תמיד ידעתי במדויק מה מצפה לי באזור הנחיתה, אך עד מהרה למדתי לסמוך על יכולת השלדה והמתלים להמשיך קדימה למרות הכול ובסוף הכול הסתיים עם חיוך וללא הפתעות לא רצויות.

בקטעים הפתוחים מנוע ההסקי הצליח בקלות למשוך בהילוכים החמישי והשישי במהירויות תלת ספרתיות ויחד עם יציבות האופנוע במהירויות אלו גרמו לי לרכב באופן שכבר הרבה זמן לא עשיתי. בכל עצירה המשיך לצאת עשן מהאגזוז בכמויות עצומות וזוהי עדות לשריפת כל השמן שהצטבר במערכת הפליטה לאורך כל רכיבות הסלעים האיטיות של הרי ירושלים. גם בקטעים המהירים לא חשתי בנדנודי כידון ולפי דעתי צריך לזקוף זאת לכיוון המתלים הקשיחים יחסית ולצמיג הקדמי המיוחד שעליו ארחיב בהמשך.

בתחנת הדלק בצומת משאבי שדה הופתעתי לגלות שצריכת הדלק עמדה על תשעה קילומטרים לליטר וזה למרות שלפני הרכיבה הרמתי את המחט שלב אחד והגדלתי את הדיזה הראשית בכדי למנוע נזקים ברכיבה ממושכת במצערת פתוחה תחת עומס. לסיכום הרכיבה צריך להוסיף את היתרון של מיכל הדלק הגדול יחסית המורכב בהסקי ברכיבות במקומות שבהם צריכת הדלק גבוהה והמרחקים בין תחנות הדלק גדולים יחסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300/קובי ליאני

צמיגים חדשים ששווה לנסות

החודש החלפתי שוב פעם צמיגים, אך הפעם החלטתי לבדוק צמיג קדמי במידה חריגה של 90/100-21. צמיג זה מיוצר על ידי GOLDEN TYRE , שבשנים האחרונות משקיעה מאמצים גדולים לייצר צמיגי שטח מיוחדים להארד אנדורו עם תרכובות גומי ייחודיות ולשימושים מיוחדים אחרים. יתרון של צמיג זה הוא בנפח הגדול יותר לעומת צמיגי ה-90/90 שבזכותו הוא יכול לספוג טוב יותר את האבנים ובכך לעזור בשיכוך. מנגד הוא עשוי לגרום לתחושה של היגוי קצת מעורפל ולהרים את חלקו הקדמי של האופנוע. בתנאי החול שתי התופעות הללו כלל לא היו מורגשות ולפי דעתי הוא דווקא תרם רבות ליציבות הכיוונית בדיונות ובקטעי הסלעים. אני חושב שיש כאן בשורה חדשה בנושא הצמיגים ושווה להמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות בנושא.

מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300/קובי ליאני

אוכלים בוץ ורואים את הסוף

"כל מערכות האופנוע המשיכו לתפקד באופן מיטבי גם לאחר מספר חציות נחלים ושטיפות מרובות בסיום הרכיבה"

במהלך שבוע הגשם הרציני שלו זכינו החודש יצאתי לרכב מספר פעמים והמשכתי להתפעל מהיכולת של ההוסקוורנה להמשיך להתקדם ביעילות גם כאשר האחיזה כמעט אפסית והמנוע מסתובב במהירויות קרוב מאוד למהירות הסרק. תנאים אלו נוצרים לרוב מיד לאחר שהגשם מפסיק לרדת ולכן הסלעים כבר לא נשטפים והבוץ מתחיל להצטבר ולהקטין את האחיזה באופן כמעט מוחלט. במצבים אלו צריך לבחור קווים כמה יותר ישרים גם אם בדרך יש סלעים שלא בדיוק היינו רוצים לעבור עליהם וכמובן אסור להעביר יותר מידי כוח לגלגל האחורי אחרת נמצא את עצמנו בכיוונים לא רצויים. ההסקי מצליח לשמור על תנועה רציפה בהילוך גבוה יותר מהרגיל וגם במקרים שבהם אנו נאלצים להסתכן ולפתוח גז כדי לדלג על סלעים הוא מצליח להגיב בדיוק בזמן ובמידה הנכונה בכדי לתת את אותה תוספת לתנופה שתעביר אותנו מעבר למכשול. זה בדיוק האופי הנדרש ממנוע של אופנוע אנדורו המיועד לרכיבה בתנאים קשים בנוסף ליכולת לפוצץ גז במסלולים בנויים ובקטעים פתוחים.

כל מערכות האופנוע המשיכו לתפקד באופן מיטבי גם לאחר מספר חציות נחלים ושטיפות מרובות בסיום הרכיבה. מערכת החשמל פועלת היטב כולל המתנע החשמלי שמנע ממני את הסיכון בשימוש ברגלית ההתנעה עם מגף מלא בוץ כאשר רגלית הרוכב המשוננת נמצאת בקרבת מקום (הסנדלר והחייט שלי לאורך השנים נהנו מכך...)

חודש הבא ההסקי מסיים את המבחן אצלנו ולפני שנפרק לו את המנוע, נבדוק אותו בעוד כמה אתרי רכיבה שבהם לא ביקר ובסוף נעניק לו גם את תעודת הסיום. מה יהיה כתוב שם? את זה נראה בחודש הבא, בינתיים תמשיכו ליהנות ושימרו על עצמכם.

מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח הוסקווארנה TE300/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully