וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורשת בוגטי ויירון: 500 קמ"ש על הסקאלה

13.12.2014 / 8:20

בוגטי שירון תישא 1,500 כ"ס ותצויד במגדשי טורבו חשמליים. בגרמניה החלו לקדם את המיזם לקראת ההשקה הרשמית בשנת 2016

בוגטי ויירון. אתר יצרן
בוגטי ויירון. היורשת כבר בפיתוח/אתר יצרן

בוגטי חותמת בימים אלה את מכירות הויירון על שלל גרסאותיה: קופה, רורסטר, אגדות ועוד - כולן נמכרו. אולם, אין צורך למרר בבכי, משום שמתברר שבבוגטי עובדים ב-4 השנים האחרונות על היורשת החדשה ("שירון") שלאט לאט קורמת פח, גלגלים וערימה ענקית של כוחות סוס. כן, על פי דיווחים עדכניים מכלי התקשורת בגרמניה, השירון תחלץ לפחות 1,500 כ"ס ותגרד 500 קמ"ש (כך לפחות תחום המהירות המרבי שיהיה על הסקאלה).

בפולקסווגן, חברת האם של בוגטי, העלו לדיון כמה הצעות בנוגע לויירון החדשה, אבל בסופו של דבר התקבלה ההחלטה להמשיך ולעשות שימוש במנוע ה-W16 הקיים על 8 הליטרים שלו, ולהעלות את ההספק מ-1,200 ל-1,500 כ"ס. לדברי המותג האיטלקי-צרפתי, הוכנסה מערכת הזרקת דלק חדשה ולפחות שניים מ-4 מגדשי הטורבו יהיו חשמליים בטכנולוגיית e-boost. התוצאה על הכביש היא הגדלת המומנט ל-152 קג"מ, בחיבור לתיבת DSG7 והנעה כפולה.

עם חיזוק של 300 כ"ס נוספים, בוגטי חוזה האצה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות, ועד 352 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית, בעוד המהירות המרבית תהיה לפחות 490 קמ"ש לעומת ה-432 קמ"ש של הויירון היוצאת. אתם יכולים לדמיין כמה ליטרים צורכת מפלצת הקיצון הזו בכל קילומטר שחולף תחת הגלגלים.

ישנם כמה דברים שעדיין תוקעים אמנם את השקת שירון בשלב זה, כמו למשל העובדה שחלק מבכירי פולקסווגן, בהם הדירקטור הגדול פרנדיננד פייך, מתחו ביקורת על מבנה תא הנוסעים ואופן הגישה לחלל הפנים. פייך הביע דאגה שיהיה קשה מידי להכנס לשירון בשל מפתן צר ותקרה נמוכה, בעוד מרטין וינטרקון, יו"ר פולקסווגן ביקש לשנות את תנוחת הנהיגה ולמרכז אותה. לא ברור אם שני הראשים הבכירים של בוגטי, וולפגנג דורהיימר והמהנדס הראשי יואכים אנכיס רשמו את ההערות, אולם הדחייה לסוף 2015 או תחילת 2016 מעלה כי הם בהחלט הכניסו את הדברים לסל השיקולים.

המחיר של שירון יהיה גבוה יותר מהויירון. הערכות הן שכל דגם יתומחר ב-2 מיליון יורו לפחות. רודסטרים יגבו תוספת של כמה עשרות אלפי יורו ומהדורות מיוחדות עוד יותר מכך. עוד פרטים, לקראת תערוכת ז'נבה במרץ.

עוד הרבה על בוגטי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully