וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומיאו: הספיידר החדשה תפותח באיטליה

21.12.2014 / 8:19

אלפא רומיאו מאשרים כי הספיידר החדשה לא תיוצר על בסיס מאזדה MX5 או תורכב ביפן. "היא תפותח על פלטפורמה שלנו עם הנעה אחורית". פיאט? עשויה להשיק ברקטה חדשה

אלפא רומיאו ספיידר. אתר יצרן
אלפא רומיאו ספיידר הבאה תפותח על פלטפורמת ג'יורג'יו החדשה/אתר יצרן

פלטפורמת מאזדה MX5 החדשה לא תשרת את אלפא רומיאו עבור יורשת אלפא ספיידר, כך מאשר גורם בכיר בחברה לכלי התקשורת בבריטניה. הרולד ווסטר, סגן נשיא פיתוח בפיאט, אלפא רומיאו ומזרטי, אמר כי שיתוף הפעולה שהוכרז בין היפנים לאיטלקים בשנת 2012 "לא התפגר בטרם עת", אך באלפא רומיאו יעדיפו לרתום את פלטפורמת ג'יורג'יו החדשה לטובת מיזמים חדשים, בהם הספיידר והדור הבא של מכונית הספורט-סדאן, ג'ולייה.

על פי התכנון המקורי, מאזדה "נשכרה" על ידי אלפא רומיאו (פיאט-קרייזלר) לייצר מכונית דו-מושבית שתורכב ביפן, אולם הרפורמה שחלה בפיאט בשנים האחרונות הניבה שינוי חד באסטרטגיה של חלק מהמותגים בקונצרן FCA. לפי שעה, נראה שפיאט תנסה לחלץ ממערכת היחסים עם מאזדה מכונית ספורט קטנה שעשויה להוליד ברקטה או פיאט קופה - צמד מכוניות ספורט שכיכבו באיטליה בשנות ה-90. אם וכאשר זה יקרה, אבארט העקרבית תיקח את שתיהן תחת חסותה.

"השינוי הגדול הוא רק באלפא רומיאו. הרודסטר החדשה עליה דיברו לפני שנתיים תמצא בית בפיאט-אבארט, ככה שהחוזה בין מאזדה ל-FCA תקף ולכן נוכל להתמקד באלפא ספיידר חדשה שתיוצר באיטליה, כפי שרצה היו"ר סרג'יו מרקיונה", מדגיש ווסטר.

הספיידר החדשה תבוסס כאמור על פרויקט חדש ועצמאי שבמרכזו פלטפורמת ג'יורג'יו, עליה דיווחנו לפני מספר חודשים. "ג'יורג'יו" יהיה סימן מזהה למגוון של מכוניות חדשות להן הנעה אחורית בהן יורשת אלפא 159 כאמור שעתידה לצאת לכבישים, אולי בסוף השנה הבאה.

במאזדה בכל אופן לא הזילו דמעה על התפוגגות העסקה, שכן ה-MX5 החדשה במהלך 2-14 וכבר תהיה זמינה ללקוחות במהלך השנה החדשה שנמצאת בפתח.

עוד הרבה על אלפא רומיאו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully