וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיבוי אורות: ספייקר פשטה רגל

21.12.2014 / 9:24

חברת מכוניות הספורט ההולנדית הכריזה על פשיטת רגל. מנכ"ל החברה מסרב להודות בכשלון. "זה לא סוף הסיפור"

ספייקר B6 ונאטור קונספט. אתר יצרן
ספייקר B6 ואנטור/אתר יצרן

חברת ספייקר NV, יצרנית מכוניות העל מהולנד שנפגעה קשה בעקבות הניסיון לרכוש את סאאב (שעשויה להירכש בקרוב על ידי מהינדרה ההודית), הכריזה בסוף השבוע על פשיטת רגל רשמית, כך מדווחים ב'בלומברג'. בית משפט מחוזי באמסטרדם סגר לספייקר את מקורות המימון הזמניים שקיבלו אשתקד, לאחר שחובותיה המשיכו להיערם. כל אחזקותיה יופנו לכונס נכסים (הגנה מפני נושים) שהושם אחראי על החברה עד לבירורים נוספים בעתיד.

בו בעת, נראה שמנכ"ל החברה ויקטור מולר, לא מוכן לקבל את הבשורה המרה. "מבחינתי זה לא הסוף", אמר לאחר הדיון בבית המשפט. "זה אפילו לא ההתחלה של הסוף. זה הסוף של ההתחלה", כך מסר מולר, בעודו מצטט מתוך נאום הניצחון של ראש ממשלת בריטניה ווינסטון צ'רצ'יל ב-1942. "אני מייד יוצא למסע לשקם את ספייקר ולהציל אותה, כשאחת המטרות שלי היא להתחבר לחברת מטוסים ולייצר מכוניות ספייקר חשמליות מהפכניות".

'ספייקר 'קארס' הוקמה מחדש בשנת 2000 כמחווה לספייקר המקורית שנוסדה ב-1880. החברה פיתחה מכוניות ספורט ומכוניות קיצון ואפילו טבלה יד ורגל במירוצי הפורמולה 1. אחד המיזמים האחרונים שלהם, והיקרים שבהם הוא הספייקר B6 ונאטור שעתיד היה להרחיב את המשפחה המצומצמת, אולם גבה מהחברה עלויות דמיוניות. "לקחנו על עצמו פרוייקטים שאפתניים ויקרים, והתוצאה היום היא חלק מאותם מקרים מצערים", כך מולר.

בספייקר החליטו גם לסגור קצת חשבונות בסופ"ש האחרון. מולר מתח ביקורת חריפה על GM בעקבות המשא ומתן לרכישת סאאב מהאמריקניים ב-2010. לדבריו, ג'נרל מוטורס טירפדה עסקת מכירת סאאב לחברת רכב סינית לאחר שספייקר כשלה לשקם אותה בכוחות עצמה.

לסיכום, אומר מולר: "שום דבר לא נגמר היום, 15 שנים לאחר שהחזרנו את ספייקר לחיים. בשנת 2000 יצאנו לייצר מכוניות ספורט מכלום, ועמדנו במשימה הזו. אני מודה לכולם, והם יכולים לעמוד בגאווה מאחרי המוטו שלנו: "Nulla Tenaci Invia est Via", שמשמעו "לנחושים בדעתם, שום דרך אינה בלתי עבירה".

עוד הרבה על ספייקר בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ספייקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully