וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיזה בכל מצב: הצמיג יתאים את עצמו לדרך

22.12.2014 / 10:07

בעתיד יהיו לרכב צמיגים מסתגלים באופן עצמאי לכל תוואי ולכל מטרה. חברת הנקוק הקוריאנית מביטה הרחק אל האופק

יש מי שחושבים שתעשיית הרכב מתפתחת באיטיות מייגעת. הרעיון למכונית חשמלית לדוגמא היה קיים כבר לפני למעלה מ-150 שנים, ומנוע הבערה בעצם לא השתנה ביסודו מאז הומצא ב-1859. בתוך כך, נראה שלפחות הפיתוחים בתעשיית הצמיגים צוברים תאוצה משמעותית; השוני בתרכובות הניב מאמצע המאה הקודמת ועד היום יכולות בלתי רגילות באיכות האחיזה, בגימור ובאריכות החיים, שבעבר הוגדרו "מדע בדיוני".

אבל, מה שהתחיל כחלום או פנטזיה, בהחלט יכול להפוך למציאות כפי שהוכח, ורעיון מהפכני של חברת הצמיגים הקוריאנית 'הנקוק', בשיתוף אוניברסיטת העיצוב וההנדסה בפורצהיים, גרמניה הוליד מיזם לסופר צמיגים, צמיגי "Boostrac".

המפתחים רוצים שהצמיגים יעשו את כל מה שאפשר לדמיין: לנסוע על כביש, בדיונות ועל המים (כמו ישו?), וכל זאת תוך כדי נהיגה. כן, מה פתאום לעצור בצד ולהחליף לצמיגי שטח כשיש חיישנים שמזהים את השינוי תחת הגלגלים ומגיבים בעצמם בזמן אמת? לצורך כך, נבחרו שלושה סוגי צמיגים באריזת גומי אחת ש"קוראים" את מסלול הנהיגה ומשתנים לפי הצורך. על פניו, נראה כמו פתרון מושלם.

בהנקוק טיירס מקיימים את התחרות הזו מידי שנתיים תחת הססמא "A Great Challenge for a Great Change" (אתגר נהדר לשינוי נהדר). הסרטון נראה אמנם כמו חלק ממשחק מחשב,אז תשפטו בעצמכם האם מדובר במדע בדיוני, או במדע אפשרי.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • צמיגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully