וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך ינצלו חייו של רוכב אופניים

24.12.2014 / 8:17

וולוו, אריקסון וחברת POC מציגים פיתוח חדשני לשמירה על בטיחות רוכבי האופניים, המחבר בין הרוכב למכונית באמצעות ענן ומתריע בפניהם על התנגשות

אתר יצרן

פיתוח פורץ דרך של חברת וולוו, יצרנית הביגוד והמיגון POC וענקית הטלפונים אריקסון, יחסוך חייהם של אלפי רוכבי אופניים בעתיד. החברות חנכו פיתוח מהפכני שיקשר בין רוכבי האופניים למכוניות של וולוו באמצעות קסדת הרוכב.

הקסדה מתחברת לטלפון החכם של הרוכב דרך אפליקציה כמו Strava, ממנה הוא מזין נתונים גאוגרפיים לענן, בעוד הנהג של וולוו שולח את המיקום המדויק שלו ביחס לרוכב (באופן אוטומטי). כאשר מכונית הוולוו מתקרבת לנקודת הציון של רוכב האופניים, המערכת הפנימית של המכונית מתריעה על כך על גבי תצוגה עלית, שעה שאצל רוכב האופניים נדלקת נורת אזהרה.

וולוו שכללה את המערכת אשתקד כדי שתוכל לזהות רוכבי אופניים ולבלום עצמאית בזמן חירום, אולם כעת הצליחה לשדרג אותה כך שתוכל להבחין ברוכבים גם אם אלה נעים בשדה ראיה מוסתר (שטחים מתים). "ככל שאנחנו מעמיקים יותר בטכנולוגיות מבוססות מידע מענן, אנחנו מצמצמים את השטחים המתים בין נהגים לנהגים ובין נהגים להולכי רגל ורוכבי אופניים", כך מנהל פיתוח בחברה קלאוס בנדריק. "נוכל למנוע התנגשויות קטלניות ולמזער פגיעות באופן דרמטי", מוסיף.

נוכח המצוקה והצפיפות בערים, היקף המשתמשים באופניים נמצא בעלייה חדה; מספר האופניים שנמכרו בכל העולם בשנת 2013 עומד על 132 מיליון כלים, כך על פי נתוני קבוצת NPD. עוד עולה, כי 50% מקרב רוכבי האופניים שנהרגו באירופה, נדרסו כתוצאה מפגיעת מכונית.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נהרגו ב-2014 10 רוכבי אופניים בישראל, ירידה של 29% לעומת השנה הקודמת.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully