וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר נוסעים: הישראלי מאבד שעתיים ביום באוטובוס

24.12.2014 / 9:03

סקר עולמי של חברת Moovit מגלה כי הנוסע הישראלי מחכה חצי שעה לאוטובוס ו"מבלה" כ-105 דקות בנסיעות ליעדיו. ל-20% מהנסקרים רכב פרטי, אך לא משתמשים בו כי אין חניה

אוטובוס אגד. ניר בן טובים
מחכים חצי שעה בתחנה לאוטובוס/ניר בן טובים

הנוסע הישראלי מאבד קרוב לשעתיים בנסיעות באוטובוס, כך עולה על פי סקר מקיף שערכה חברת Moovit, מפעילת אפליקציית נסיעות בתחבורה הציבורית. עוד עולה מהסקר, כי מתוך שעה ו-45 דקות, הישראלי מכלה חצי שעה מזמנו בהמתנה לאוטובוס בתחנות, מה שמוביל למסקנה כי בסך הכול, מתכלים חמש יממות שלמות בכל שנה רק כתוצאה מהמתנה.

Moovit ערכה את הסקר בקרב 13,000 משתמשי האפליקציה מסביב לעולם ב-20 ערים מרכזיות, בהן מדריד, ניו-יורק, מילאנו, ברצלונה, לונדון רומא ועוד, וכמובן גם ישראל. ביחס לערים אחרות בעולם, ישראל מדורגת במקום העשירי, כאשר משך הנסיעה הקצר ביותר הוא בברצלונה (63 דקות), ואחריה מילאנו (74 דקות) ובפריס, נסיעה אורכת כ-78 דקות.

משך ההמתנה בתחנה בישראל (29 דקות), מציב אותנו במקום החמישי, כשלפנינו ברצלונה (18 דקות), מילאנו (19 דקות), מדריד ופריס (21-22 דקות). העיר בה מחכים הנוסעים הכי הרבה זמן בתחנה, היא ריו דה ז'נרו (ברזיל) שם מאבדים שבוע ו-9 שעות בשנה בהמתנה לאוטובוסים.

seperator

מעדיפים להשאיר את הרכב בבית

המשתתפים בסקר בישראל, דיווחו כי ל-21% מהם מכונית פרטית. כשנשאלו מדוע אינם משתמשים בה, השיבו 31% כי המחסור במקומות חניה כופה עליהם לעבור לתחבורה הציבורית. כ-27% אומרים כי זול יותר לנסוע באוטובוס, ו-11% השיבו כי אפשר לקרוא או לעבוד בזמן הנסיעה בתחבורה הציבורית. רק 6% אמרו כי עושים זאת בשם איכות הסביבה, 3% בשל מהירות הגעה, ו-22% סיפקו תשובות אחרות.

מנתוני הסקר, מתברר כי לאחר התחלת השימוש באפליקציה הביעו המשתמשים שביעות רצון גדולה יותר מהתחבורה הציבורית, כאשר 54% השיבו כי הם מרוצים. ניר ארז, מנכ"ל Moovit: "זו אפליקציה גלובאלית עם למעלה מ-12 מיליון משתמשים בכ-400 ערים ברחבי העולם. זה מאפשר לנו להשוות מדדים של התחבורה הציבורית בישראל למדדים בערים אחרות בעולם, וכך לבחון את רמת התחבורה הציבורית בעיניים מפוקחות יותר. על פי תוצאות הסקר העולמי, זמני הנסיעה, ההמתנה והיחס ביניהם מציבים את גוש דן במקום סביר באמצע הרשימה".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אפליקציית Moovit להורדה

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully