וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיי קארס: סוזוקי אלטו התכווצה והוצגה ביפן

28.12.2014 / 9:37

האלטו חוזרת ליפן לאחר שסוזוקי החליטה לשווק באירופה את סלריו החדשה. 620 קילוגרמים של עכבר עירוני וחסכוני

סוזוקי אלטו. אתר יצרן
סוזוקי אלטו. חזרה להיות קיי-קאר ננסית/אתר יצרן

במסגרת הרפורמות הקטנות שביצעה השנה סוזוקי, הוחלט שבאירופה תשווק הסלריו במקום האלטו, במטרה לרענן את הקבוצה ולזכות במקום ראוי יותר עבור המיני החשובה של היצרנית היפנית. התוצאה של השינויים באה לידי ביטוי בהחזרת הכותר 'אלטו' לגבולות יפן ואל סגמנט מכוניות ה"קיי קארס" הננסיות במעשה מחוותי לאלטו הראשונה, שהוצגה ב-1979.

קיי קארס הן מכוניות קטנות עוד יותר מהמיני הנמכרות בארץ ובאירופה, ולרוב הן עירומות ופשוטות ופונות לכלל הציבור כדי שזה יוכל לנהוג ברכב עירוני, שימושי (עד גבול מסוים) וחסכוני מאוד. האלטו החדשה, דור שמיני המוצגת כאן בתמונות מעוצבת באותו נוסח ישיר וספרטני של כל מכוניות הקיי הקלאסיות, כלומר קוביה עם ארבעה גלגלים ובטיחות נחותה למדיי.

תא הנוסעים של הסוזוקי אלטו החדשה שונה מכל דבר אחר כיום בשוק המערבי. אורך של 3 מ' ובסיס גלגלים 2.4 מ', כופה על המתכננים לנצל כל סנטימטר פנוי לטובת ריווח חלל הפנים, ולכן מאחור מותקן ספסל עם מעט ריפוד עליו ומלפנים זוג מושבים צמודים אחד לשני כשמולם קונסולה שטוחה לגמריי, ידית הילוכים מובנית בגוף השלד, מד מהירות ואבזור דל וצנוע.

את הכוח מקבלת אלטו ממנוע 660 סמ"ק, שלושה צילינדרים המפיק 64 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית או רציפה. בסוזוקי לא פרסמו נתוני ביצועים או צריכת דלק (ממוצעים בקטגוריה נעים בגזרת 21 ק"מ לליטר), אולם משקלה של האלטו עומד על 620 קילוגרמים בלבד, כך שלפחות בעיר תוכל לעמוד בקצב התנועה. במקביל לכך, סוזוקי אף מתכננת לחזק את האלטו עם גרסת "הוט האץ" הקרויה RS טורבו (הומאז' ל-RS-R מ-1988) עם תוספת כוח קלה ומתלים ספורטיביים.

מעט מאוד מכוניות קיי-קארס הופצו לאירופה, כשבולטת ביניהן בעשור הקודם היא דייהטסו קופן החביבה שהגיעה לבריטניה. ביפן, הן פופלריות באיזורים בהם התחבורה הציבורית פחות מפותחת, כאשר 40% מסך המכירות ביפן הן מדגמי קיי-קארס. אולם, הממשלה מנסה לייצב מעט את הזירה נוכח ביקושן, ולכן מטילה על הננסיות מיסוי בשיעור גבוה (זינק ב-50% ב-2013). בכירים בממשל שבהתחלה הקלו עם רוכשי קיי קארס במטרה לגרום להם לנטוש ריקשות, לא חזו את היקף התופעה. "אנחנו צריכים לאזן מחדש את סדר העדיפויות שלנו", כך הכריז לאחרונה שר הפנים והתקשורת ביפן, יושיקטה שינדו. ומה בעתיד אם כך? בהחלט ייתכן שהמיסוי הכבד יקטין באופן דרמטי את מספר הרוכשים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully