וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות מכונית מהספה בסלון: מגמות הרכישה המקוונת בעולם הרכב

31.12.2014 / 11:00

אנחנו חיים במציאות שבה אנשים קונים את הבגדים, המוזיקה והגאדג'טים שלהם דרך הרשת, אבל עדיין מעדיפים לקנות מכונית בדרך המסורתית. גם זה עומד להשתנות. יצרני הרכב וחברות הליסינג מנצלים יותר ויותר את יתרונות האינטרנט ומניעים את עולם הרכב קדימה

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

האינטרנט הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד מחיינו, וההשפעה שלו מתעצמת מדי יום. האינטרנט משנה את החיים שלנו, הוא הופך את היומיום שלנו ליעיל, מהיר וקל יותר, והוא משנה את האופן שבו אנחנו חושבים, זוכרים, וגם קונים. למרות שקניות באמצעות האינטרנט הפכו נפוצות מאוד בשנים האחרונות, רוב האנשים שרוכשים מכוניות עדיין עושים זאת בדרך המסורתית. הקונים אוהבים לשבת בתוך המכונית, להרגיש אותה ולעשות סיבוב. אבל גם זה, כך נדמה, לאט לאט משתנה.

במגזין "טיים" האמריקאי התפרסם ב-2013 סקר שערכה חברת הייעוץ קאפ-ג'מיני, ובו נתונים שמבהירים עד כמה האינטרנט הופך לשחקן מרכזי בשוק הרכב. לפי הסקר, 94 אחוז מאלה המעוניינים לרכוש מכונית בודקים באינטרנט מהם יתרונותיה וחסרונותיה, ו-33 אחוז מהקונים הפוטנציאליים אמרו שהיו מוכנים לקנות מכונית דרך האינטרנט. יצרני הרכב, חברות הליסינג וסוחרי המכוניות אימצו מזמן את האינטרנט כפלטפורמה שבה הם יכולים להציע לקונה הפוטנציאלי מידע ונגישות לשירותים השונים.

האינטרנט מעודד תחרות על לבו של הקונה, ומאפשר שקיפות בנוגע למבצעים, הטבות ותנאים שהחברות מספקות, ומאפשר להשוות מחירים ולמצוא מכונית שתענה על צרכינו. כבר לא צריך לרוץ ממגרש מכוניות אחד לאחר, מספיק למצוא שעה-שעתיים פנויות ולהתחיל לגלוש. אפשר לשאול שאלות ולקבל הצעות מחיר, ולמעשה להפוך את הביקור בחברת הליסינג או אצל היצרן לממוקד יותר, כי אחרי המחקר ברשת הלקוח כבר יודע מה הוא רוצה.

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

בשנה שעברה השיקה חברת ג'נרל מוטורס שירות מקוון דרכו יכולים לקוחות פרטיים לקנות מכונית באמצעות 100 סוחרים מקומיים וזכיינים ברחבי ארצות הברית, בשאיפה שיהפוך לשירות טריוויאלי בכל 4,300 סניפי היצרן. כוונת היוזמה החדשה הייתה לאפשר לקונים לקרוא על הדגמים השונים שמייצרת החברה, לקבל הצעות מחיר, להגיש בקשה למימון ולאשר רכישה. בשנה הראשונה נמכרו כך 900 מכוניות בלבד, אולי כי הרגלים קשה לשנות, אבל נראה שבעתיד הקרוב המגמה תמשיך לתפוס תאוצה, כי כל תהליך בחירת הרכב הפך למקוון לגמרי מבחינת הצרכן.

בשנים האחרונות הוקמו אתרי השוואות מחירים, ואתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק בנו צוותים ייעודיים לעבודה עם יצרנים וחברות ליסינג והשכרה כדי להתאים את הפרסום שלהם למשתמשים, בדגש על התמקדות בדור הצעיר, שהתרגל לקנות דרך האינטרנט. לרכישה באמצעות האינטרנט יתרונות רבים. אפשר למצוא את הרכב הנכון לצרכינו ביעילות רבה יותר; יש ברשת מידע רב על ביצועי המכוניות ומאפייניהן, כולל חוות דעת של אנשי מקצוע ונהגים מן השורה; אנו יכולים לנצל את הזמן ולהתלבט לגבי הצבע, סוג המנוע או גודל תא המטען שאנו רוצים; האינטרנט מאפשר להשוות מחירים ותנאי מימון ללא לחץ שאנשי מכירות מפעילים על הלקוחות בדרך כלל; באינטרנט אין שעות סגירה ופתיחה, כך שהמידע זמין, ואפשר לבדוק שפע של יצרני רכב, דגמים ותכונות לפני שהחלטנו על המכונית שאנו רוצים.

עולם הרכב מודע לכך שגדל כיום דור חדש של קונים. דור שלא זז בלי גוגל, וצורך את הבגדים, המוזיקה והגאדג'טים שלו דרך האינטרנט. "כמות מכירת המכוניות דרך האינטרנט תגדל פי שמונה בין 2011 ל-2025 ותגיע למחזור מכירות של כ-4.5 מיליארד דולר", נכתב באתר הרכב "אוטומובילס" ב-2013, בכתבה שתיארה את פתיחת אולם התצוגה החדש של אודי בלונדון. "אפשר היה להכניס עוד כמה מכוניות אודי לאולם התצוגה החדש, אבל במקום הרבה מכוניות ואנשי מכירות, האולם היה מלא במסכים שהציגו את הדגמים השונים, ביצועי המכוניות והאבזור של כלי הרכב. בעולם דיגיטלי, הלקוחות יכולים לקנות מכונית בלי להיכנס לתוכה", נכתב. אודי דיווחה שעשרה חודשים לאחר פתיחת החנות הדיגיטלית שלה, המכירות של המכוניות החדשות עלו ב-60 אחוז. 50 אחוז מהלקוחות קנו ללא נסיעת מבחן. הצפי הוא שעד 2025 מכירות רכב מקוונות יגיעו ל-25 אחוז מכלל העסקאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שוק הרכב הישראלי נמצא בקדמת הבמה מבחינת חדשנות ושימוש באינטרנט. אתרי היצרנים מפורטים ומציעים שפע של מידע לגבי הדגמים השונים. אתרי חברות הליסינג וההשכרה מציעים אפשרות להשוות בין ביצועי המכוניות השונות, המפרט הטכני שלהן, סקירת מבחני דרך של דגמי הרכב הפופולריים בישראל, שאלות ותשובות בנושאים שונים, פריסה ארצית של המוסכים, ומידע על שיטות הליסינג הפרטי והתפעולי.

לאחרונה חברת שלמה סיקסט אף לקחה את האפשרויות המקוונות צעד קדימה, והשיקה אתר אינטרנט חדש, בו תתקיים לראשונה מכירת מכוניות דרך הרשת. מנכ"ל חברת מכירת הרכב של שלמה סיקסט, טל בר לב, צופה ש"האתר החדש יחסוך לצרכן זמן וכסף. נמכרות בו מכוניות חדשות במסלולי '0 ק"מ' בהנחות מזומן או במסלולי ליסינג פרטי, וגם מכוניות משומשות בהנחות משמעותיות, וכל זאת אפשרי לביצוע בהקלקה מהבית. האינטרנט נותן כוח לקונים בכך שהוא מספק מידע רב, מעצים את התחרות בשוק הרכב, מסייע למקד את החיפוש ומאפשר לחסוך זמן רב".

השינויים התרבותיים שיוצרים הפיתוחים הדיגיטליים נטמעים היטב בשוק הרכב בארץ ובעולם, ובשנים האחרונות יצרני הרכב, חברות הליסינג וההשכרה והסוחרים מנצלים יותר ויותר את כוחה של הרשת, ומגיעים אל קהל צרכנים חדש ושונה. האינטרנט מניע את עולם הרכב קדימה, והאפשרות לקנות מכונית חדשה לגמרי מהספה בסלון הופכת למציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully