וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לגעת: פולקסווגן חונכת תא נוסעים מופעל תנועות ידיים

6.1.2015 / 9:59

פולקסווגן הציגה בתערוכת CES בלאס וגאס בקרת תנועה משוכללת עם צגים גדולים המגיבים לתנועות ידיים. "תפחית את הסחות הדעת בזמן נהיגה"

פולקסווגן חשפה במסגרת תערוכת האלקטרוניקה והבידור CES הנערכת בימים אלה בלאס וגאס, את מכונית הקונספט פולקסווגן גולף R טאץ' שבקרביה טכנולוגיית Hand gestures המגיבה לתנועות ידיים בתא הנוסעים. הפיתוח של הגרמנים נועד ליישר קו עם טלפונים חכמים וטאבלטים וטומן בחובו אפשרויות התאמה מגוונות לפי טעמו של הנהג, לרבות תאורת אמביינט עם הרבה מאוד קומבינציות והעלאת מידע.

האינטרקציה עם הבקרה מתאפשרת בזכות הרכב רחב של מצלמות תלת מימדיות וחיישנים שלמעשה מייתרים את השימוש בהפעלה פיזית של המתגים. בפולקסווגן אומרים שהתקנים אלו היו בעבר מסורבלים ובלתי אמינים, אך החברה מצאה פתרונות לכל הליקויים. "למרות שהמכוניות כיום עמוסות מתגים, פקדים ותכונות, הגולף R טאץ' תפחית את הסיכונים שבהסחות דעת, ותביא לניצול מרבי של התאמה אישית של הנהג מול המערכות השונות".

לגולף R טאץ' שלושה מסכים עיקריים, המבוססים ברובם על טכנולוגיות מגע מטאבלטים ומסכים וירטואלים (חלקם הוצגו באודי TT). המסך המרכזי, בגודל של 12.8 אינטש הינו באיכות גבוהה (HD) ומאפשר לנהג לבצע בו אילו שינויים שיחפוץ, בלי לטנף את הזכוכית המגנה עם טביעות אצבע ספוגות לכלוך (לפחות בחלק מהמקרים). מסך נוסף מותקן תחתיו עבור בקרת האקלים ובלוח המחוונים צג נוסף (וירטואלי) עם תצוגות מתחלפות.

חלק מהפקודות שניתן לבצע למשל, כוללות הפעלת חלון גג השמש בהנפת היד לאחור וסגירתו עם הנפת היד לכיוון השני. כמו כן, ניתן לשלוט על מיקום מושבי הנהג על ידי שימוש בחיישן המותקן בבסיס; המערכת מזהה את ידיו ומפעילה בצג הראשי פקדים להזזת המושב על המסילות (בלי ידיים, כאמור).

למי שממהר לפסול וגורס שזו טכנולוגיה רחוקה מהישג ידנו, הרי שבכל זאת מדובר כאן במכונית בשלה. מלבד הצגים והטכנולגיות, תחת מכסה המנוע מאוכלסת יחידת ה-2.0 ל' טורבו של גולף R המפיקה קרוב ל-295 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים רובוטית. תאריך השקה בדגם סדרתי? אולי במהלך 2016.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully