וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי נהג ומדברת: מרצדס חושפת את מכונית הדגל העתידנית

6.1.2015 / 15:00

מרצדס מציגה בלאס וגאס מכונית ראווה מפוארת, F015 עם בקרת נהיגה עצמאית, שתהפוך את חווית הנסיעה לרביצה בסלון מפנק ורווי שכלולים

אתר יצרן

מסתמן שכל יצרניות הרכב נוסעות רק בכיוון אחד: נהיגה אוטנומית. יש מי שעשו זאת בצורה ישירה וחסרת יומרות (גוגל), יש מי שפנו לאפיקים בטיחותיים כמו וולוו וקדילאק, ניסאן ורנו, ומהעבר השני של הכביש עומדות יצרניות הפרמיום הגרמניות: אודי, ב.מ.וו ומרצדס שיכולות למנף הכול ביחד. האחרונה, השיקה במרצדס S קלאס נהיגה חצי עצמאית, אולם השלב הבא כבר נראה באופק ומואץ באמצעות קונספט עתידני בשם מרצדס F מושן F015, שהוכרז במסגרת תערוכת CES.

הרעיון ב-F מושן הוא להסב את המכונית לסאלון אוורירי, איכותי ויוקרתי שכל יעודו להניע את הבכירים למקום יעדם ללא צורך בנהג מכוון באופן קבוע. בדגם הרעיוני, המושבים, ארבעה בסך הכול - אבל מאוד מרווחים ומופרדים אחד מהשני, מסתובבים פנימה על צירם אל גוף החלל כמו בחדר ישיבות ונשענים על בסיס גלגלים גדול ב-45 סנטימטרים מזה המוצע ב-S קלאס. כאשר אין צורך בנהג (בכל זאת אופציונאלית), גלגל ההגה "שוקע" בתוך הקונסולה ומגדיל את שטח המחייה עוד יותר סביב הנוסעים מותקנים ששה צגים שמתקשרים עם המכונית עבור שורה של פקודות: נהיגה, מיזוג, בידור, ניווט ועוד.

"המכונית פושטת את מהותה הרגילה ונכנסת לעידן שבו היא תתפקד כטרקלין על גלגלים", כך אומר יו"ר דיימלר ד"ר דיטה זטשה בתערוכה האמריקנית בלאס וגאס. במרצדס לא אומרים בגלוי שזו תשובה ישירה למתחרים, בהם אודי שאף היא ביצעה ניסוי בלאס וגאס ב-A7 שנסעה בגפה למרחק של 900 קילומטרים, אולם מדגישים שלא יעקרו את חווית הנהיגה מהשורש. ל-F מושן מערכת הנעה היברידית (תא דלק) המשלבת חשמל, מימן וסוללות שמניבות כ-270 כ"ס ומאיצים ב-5.25 המטרים שלה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות. הצריכה המימנית היא 0.64 קילוגרמים ל-100 ק"מ, או שווה ערך ל-50 קילומטרים לליטר במנוע דיזל. טווח הנסיעה עומד על 1,100 ק"מ.

מרצדס F מושן. אתר יצרן
מרצדס F מושן/אתר יצרן

ערימת השכלולים שמותקנת ב-F מושן, ארוזה במעטפת בטיחות שאמונה גם על בטיחותם של הולכי הרגל, במידה ואף אחד מהנוסעים כלל לא משקיף על הדרך כי אם טרוד בענייני השגרה. מתכנני הרכב הרחיקו לכת, ואף התאימו לה בקרת בלימה אוטומטית מתוגברת התרעה קולית חיצונית; הרעיון הוא, כי אם חלילה אדם פורץ לכביש במפתיע, המכונית תאט או תבלום, תבצע סריקה של האזור הסמוך ואם הדרך פנויה מכל סכנה, תודיע לו באמצעות מערכת כריזה חיצונית שאפשר לחצות בבטחה, ואף תקרין על הכביש בעזרת נורות LED ולייזרים מעבר חציה כחלחל.

העיצוב של ה-F מושן אולי חולק דמיון עם עלוקה, אבל נראה שהנוסח הזה די מקובל בכל הקשור לעתיד ללא נהג: לאונג' ממוזג, עגלגל, נעים ומוקפד שאפשר לבלות בו שעות ארוכות הגם תורם לצמצום תאונות הדרכים. מתי נראה את הפיתוחים הללו על הכביש? בדיימלר מכוונים לעוד עשר שנים, לפחות. נתראה ב-2025.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully