וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן חיפושית החדשה יוצאת למבחן ארוך טווח

8.1.2015 / 8:21

מתחת לשמלה יש גולף, אבל מעליה נמצאת אחת המכוניות האיקוניות של כל הזמנים, רק בגרסה המודרנית ביותר. האם החיפושית החדשה היא גימיק למשיכת נשים או רכב שבאמת אפשר לחיות איתו? יצאנו לבדוק

עידו שחם

צילום: עידו שחם
עריכה: רן צימט

"הרכב שהחל את דרכו לפני עשורים רבים כמכונית כמונית לעם, הפך בהחלט לרכב המוני, אך גם לאייקון מוטורי שליווה את האנושות המעושנת בשנות השישים, השבעים ולמעשה, עד היום"

פולקסווגן חיפושית היא אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם, לכל אורך היסטוריית הרכב המוכרת. הרכב שהחל את דרכו לפני עשורים רבים כמכונית כמונית לעם (ונעזוב לרגע את עניין ההעתקה מטטרה), הפך בהחלט לרכב המוני, אך גם לאייקון מוטורי שליווה את האנושות המעושנת בשנות השישים, השבעים ולמעשה, עד היום. אינספור מועדוני רכב מסביב לעולם הוקמו סביב החיפושית ורבות עדיין נעות על הכבישים, גם בישראל.

הדור הראשון נעלם עם השנים וההתקדמות הטכנולוגית ולמרות שהייצור נמשך עד לפני שנים אחדות בדרום אמריקה, פולקסווגן לא שכחה את החיפושית שלה. הניסיונות לשחזר את ההצלחה עם הדור השני לא צלחו ממגוון סיבות, אך הדור השלישי מבטיח לשנות את המצב עם שימושיות משופרת, מנועים מודרניים וחסכוניים ובעיקר, עם עיצוב קרוב מאוד לזה המקורי.

אמצע שנת 2014 נהגנו בה לראשונה גם בהשקתה העולמית וגם כשהגיע לישראל וכעת, החיפושית החדשה ניתנה לנו על ידי היבואנית, צ'מפיון מוטורס למבחן ארוך טווח. במבחן זה ננסה לספר לכם איך נראים החיים עם מכונית שכזו, האם העיצוב מצריך פשרות בשימוש בה וגם, לא נשכח להתחבר לצד הנשי שלנו, רק משום שזה מתבקש עם מכונית שכזו.

מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. עידו שחם
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/עידו שחם

מהפכת הדור השלישי

החיפושית החדשה כבר נשענת על שלדת ה-MQB של פולקסווגן וזה אומר שהיא קלה וגם גדול המשמעותית מהדור השני. הממדים ניכרים מאוד שכן כעת היא לא נראית עמו דגם מוקטן של הדבר האמיתי, אלא כמו מכונית קונבנציונלית, אפילו רחבה מהמקובל, לפחות התחושה. המקור לכך מצוי בקימורים הרבים מהם היא מפוסלת ובעיקר מבתי הגלגלים. את אלה "מרגישים" בעיקר כשמנסים להשתחל לחניות, ואז צריך לקחת בחשבון את היותה מלאה במקומות הנכונים.

את הגדילה מרגישים מיד כשנכנסים אל תא הנוסעים. שורת המושבים הקדמית מרווחת למדי ובזכות דשבורד אופקי מאוד ושמשה קדמית רחוקה, יש תחושה של מרחב גדול, גם יותר מהמציאות. ביחס לשאר מכוניות עם שלוש דלתות, קל להגיע אל המושב האחורי בזכות הפתיחה הרחבה של הדלתות והתנועה הרבה של המושבים קדימה בקיפול (חוזרים אל מקומם שנקבע). אפשר להושיב שם שני מבוגרים, אבל לא יהיה להם שפע של מקום להתרווח בו. תא המטען שלה לעומת זאת דומה לזה של הגולף המקבילה, וגם שם הדלת השלישית מקלה מאוד על השימושיות שלו.

בכל הקשור לאיכות והגימור, החיפושית שלנו שהגיעה ברמת הבסיס, צנועה למדי ברשימת האבזור שלה. יש בקרת שיוט וגם מולטימדיה וגם בקרת אקלים מפוצלת, אבל חסרו לנו בה שקע USB, אוטומציה לאורות ולמגבים ועוד כמה פינוקים לא מזיקים. את אלה יחד עם גג פנורמי מוצאים ברמת האבזור הגבוהה והיקרה יותר.

מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. עידו שחם
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/עידו שחם

מנוע בחזית

עד שתופיע כאן החיפושית "על" עם יותר מ-200 כ"ס, אנחנו נסתפק בינתיים ביחידת הכוח הצנועה בהיצע של פולקסווגן. זו מציעה נפח של 1.2 ליטר ועם הגדשת טורבו מופקים כאן 105 סוסים צנועים שמושגים ב-5,000 סל"ד, אבל גם מומנט מכובד למדי של 17.8 קג"מ שזמין כבר ב-1,550 סל"ד. המנוע משודך אל תיבת הילוכים כפולת מצמדים (DSG) ויחד שם יוצרים תנועה קלילה לחיפושית הזו, שבה היא אמנם לא תשבור שיאי מהירות, אבל בהחלט תאיץ בנחישות ותהיה מהזריזות ברמזור.

המנוע אמנם קטן, אבל מאוד הולם את החבילה הכללית. הוא לא מייצר שאיפות ספורטיביות שהמתלים, ההיגוי והצמיגים לא יכולים לעמוד בהן. החיפושית כן מעניקה תחושה מוצקה ונעימה בנסיעה, כשהכיול המרוכך של המתלים תורם מאוד לחלקות שבתנועה גם בעיר וגם בשיוט. לפחות בתחילת הדרך, הצלחנו גם לגלות מעט מפוטנציאל החיסכון שמצוי בה עם צריכת דלק שנעה סביב ממוצע של 13 קילומטרים לליטר בנסיעה פרברית. שיוט חלק על כבישים מהירים סביב המהירות החוקית משפר את הצריכה באופן ניכר. עד כמה? נגלה בקרוב מאוד.

רגע לפני שנצא לדרך, נספר לכם שגרסת הבסיס של החיפושית עולה 135 אלף שקלים, אבל קשה לשפוט אותה באור כלכלי לחלוטין, משום שהיא אינה מתחרה ישירה של מכוניות כמו מאזדה3 למשל או טויוטה קורולה שעולות אותו הדבר. אבל גם זה נמצא ברשימת הבדיקות שלנו - מחיר האופנה והתמורה. אז כדי לגלות מה עובר עליה במסגרת מבחן הארוך טווח, זכרו לעקוב אחר הדיווחים החודשיים שלנו, כאן בוואלה! רכב.

מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית. עידו שחם
מבחן ארוך טווח פולקסווגן חיפושית/עידו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully