וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ ה'דקאר' הולם באלוף 2014, על היום הראשון!

8.1.2015 / 10:49

לא חלפו אלא 6 קילומטרים מתחילת המרוץ בן 9000 הקילומטרים, ותמונת המרוץ התהפכה על פניה!!! גם ב-2015 מתגלה הדקאר כמלכודת חסרת רחמים לנהגים ולרוכבים, סופר-סטארים ומתחילים כאחד

צילומים: Copyright A.S.O. / DPPI MEDIA

ראלי דקאר 2015. אתר יצרן
ראלי דקאר יצא לדרך. מיני X-Raid/אתר יצרן

נאני רומה זינק מבואנוס-איירס בעמדת הפייבוריט המושלם לניצחון – בשנה שעברה הוא ניצח את הדקאר והיום הוא הכוכב הראשי של קבוצת 'מונסטר-מיני- רייד' עתירת הניצחון והגביעים, מי יעמוד בדרכו אל פודיום שני? כך חשבנו כולנו, אבל א?לת המזל הלמה בו מהר מכפי שניתן היה לחשוש (או לצפות, למי שלא אהב את ניצחונו הטקטי ב-2014). שישה קילומטרים לאחר הזינוק לקטע הדרוג הראשון צנח לחץ השמן במכונית ה-מיני X-Raid שלו, והוא נאלץ לעצור בשולי הדרך. המנוע לא עלה מעל 2000 סל"ד, ונאני המבואס נאלץ לראות את כל מתחריו חולפים על פנים בזה אחר זה... הישועה הגיעה לאחר שעתיים בדמות משאית המרוץ של הקבוצה, שגררה אותו לחניון הלילה. הרכב הוחזר לכשרות אבל נאני רומה הפסיד למעלה משש שעות, וכנראה – גם את הסיכוי לנצח במרוץ. איזו פתיחה קטלנית לצוות המוביל!

מי שניצל את ההזדמנות היה נאסר אל-עטייה הקטארי, שותפו של רומה לקבוצת מיני רייד. אל-עטייה ניצח את ארבעת הימים הראשונים, והוא בעמדה מצוינת לשמור על יתרונו. אבל הדקאר בקושי התחיל – בשלב זה אי אפשר לדעת כלום. לאחר תיקון התקלה שומר רומה שומר על קצב טוב אבל הוא הידרדר למקום 55 המייאש למדי, 9:14 שעות מאחורי המוביל, עם 1:47 שעות עונשין על תקרית היום הראשון. רומה משיג זמנים פחות טובים מאלה של אל-עטייה ואת פודיום 2015, רומה כבר יראה מלמטה.

ז'ינייל דה-וילייר הדרום אפריקאי מזנב באל-עטייה עם טויוטה היי-לקס שמפגין השנה ביצועים מצוינים; דה-וילייר התבלט תמיד בקבוצות החוד, אבל מעולם לא ניצח בדקאר. השנה הוא נהנה מטנדר קל ב-60 קילוגרם מזה של השנה שעברה ומנועו נושם טוב יותר, הודות לתקנות המאפשרות להגדיל את פתחי יניקת האוויר למנוע. שינויים נוספים הם הזזת מיקום הגלגלים הרזרביים לשיפור חלוקת המשקל, והתוצאה נראית היטב בשטח.

רובי גורדון התחיל את הדקאר ברגל ימין וסיים את הסטייג' הראשון במקום שלישי. למחרת היום כבר נראה בצד הדרך, מתקן את בלמיו הלוהטים. נראה שגורדון מוכן טוב יותר השנה וה-Gordini הכתומה שלו מותאמת לדקאר; אולי יצליח להתברג למקום מכובד יותר מאשר בשנים הקודמות?

seperator

בקבוצת פיג'ו העניינים יגעים יותר. פטרהאנסל לומד לנהוג ברכב בעל הנעה אחורית ומשתפר כל הזמן, אבל הוא נמצא מחוץ לעשרת המקומות הראשונים. סיריל דספרה לומד בכלל לנהוג במכונית, לאחר שנותיו הרבות (והמוצלחות) כאופנוען. את הסיכויים לפודיום של פיג'ו מחזיק קרלוס סיינץ 'המטאדור', בעל ניסיון רב בנהיגת באגי 2X4. בגיל 62 הוא נמצא 19 דקות מהמוביל, פער העשוי להימחק בקלות במרתון כמו הדקאר. אבל המכוניות סובלות מבעיות אמינות, דספרה גמר מצמד לאחר קילומטריןםספורים, וגם קארלו סאיינס סבל מתקלות מנוע קשות.

ימי הנהיגה בדקאר ארוכים להחריד, 650-800 קילומטרים בכל יום. אלו מרחקים בלתי נתפסים אבל אפילו בקונטקסט זה, היום השני היה הארוך והקטלני מכולם, עם קטע דירוג מדוד באורך 518 קילומטרים! הטמפרטורות עברו את ה-40 מעלות, מתחרים התברברו קשות, חלק מסטייג' האופנועים בוטל. היום השלישי היה קל יותר ואחריו עזבו המתחרים את ארגנטינה, לכיוון צ'ילה המדברית. בדרכם מערבה יעפילו לפסגות האנדים נטולות החמצן בגובה 4,800 מטרים, שם יקבלו את פניהם הקונדורים הענקיים של צ'ילה. קטע הדירוג היומי כולל שבילי מכרות, וכניסה לדיונות האינסופיות של מדבר אטקאמה

ערב הכניסה לצ'ילה מוביל נאסר אל-עטייה (מיני) את המרוץ. 8:15 דקות אחריו נמצא דה-ווילייר (טויוטה), ובמקום השלישי טראנובה הארגנטינאי (מיני, 18 דקות מהמוביל). קרלוס סאינץ (פיג'ו) במקום הרביעי, 19 דקות מהמוביל. ובינתיים גבה דקאר 2015 את חייו של מיכאל הנריק הפולני, שמצא את מותו 300 מטרים ממסלול המרוץ. נראה שהוא ספג מכת חום, כמו עוד 40 מתחרים שהתייבשו בטמפרטורות הגבוהות. דרמה אנושית זו לא הייתה אלא 'מכה קטנה בכנף' של המרוץ הקשוח ביותר בעולם. מעולם לא עצרו אותו בגלל קורבנות בנפש (63 אנשים נהרגו במהלך תחרויות הדקאר!), וגם לא השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי דקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully