וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה כוחנית: מאבריק XDS טורבו, טורף הדיונות

21.1.2015 / 8:36

אבניר משיקה את הטרקטורון הסדרתי החזק ביותר בעולם, XDS 1000 Turbo. עם 121 כ"ס וכמעט 14 קג"מ, הוא מעלה את רף הביצועים עוד יותר גבוה. למי זה נחוץ, בכלל?

השקה: קאן אם מווריק טורבו. רונן טופלברג
השקה: קאן אם מווריק טורבו/רונן טופלברג

בחוגי הבראנג'ה נהוג לומר שאף פעם אין 'יותר מדי כוח' אבל האמת – לאחר ניסיוני עם טרקטורוני ה-1000 סמ"ק האטמוספריים חשבתי שבאמת, זה כבר מוגזם. גם עם 101 כ"ס האטמוספריים קשה להשתלט על הכלים המדהימים האלו, אז עוד 20 כ"ס? ועוד ערימות של קג"מ, מה כבר אפשר לעשות איתם?

השקה: קאן אם מווריק טורבו. רונן טופלברג
באש ובמים, הטורבו דוחף כאילו אין מחר/רונן טופלברג

פצצת אנרגיה ירוקה

הספיקו לי דקות ספורות בדיונות של תל ברוך כדי להבין שתמיד יש מה לעשות עם הסוסים, ותוספת הכוח אף פעם אינה מיותרת. ככל שהכלים האטמוספריים עוצרי נשימה, ה-טורבו חזק ומסעיר עוד יותר. מנועו שופע מומנט בשרני החל מ-4000 סל"ד, תגובת הדוושה מיידית וחדה, ללא כל רמז של השהיית טורבו. -XDS הוא טרקטורון 'צד בצד' הראשון בעולם, המתוגבר במגדש טורבו היישר מהמפעל. יש בעולם (וגם בישראל) הרבה SBS מוגדשים, אבל אלו קיטים After market העלולים לפגוע באמינות הכלים. המאבריק מגיע עם מגדש אורגינלי מהמפעל, ולטענת היבואנים – הוא מוגן היטב בפני פגעי חול ומים. זרימת האוויר שופרה ב-68% כדי לצנן את בית חגורת התמסורת, ולקירור הטורבו.

תוספת הסוסים קיבלה גיבוי על ידי הארכת השלדה לאחור ב-9 סנטימטרים, בולמי זעזועים Fox 2.5 Podium RC2 משופרים, ושדרוג מערכת ההגה. חישוקי האלומיניום גדולים יותר אך קוטר הצמיג נשאר 27 אינץ' (פולאריס 1000 נועל צמיגי 29 אינץ'; בסיס הגלגלים של הפולאריס עדיין ארוך מזה של מבריק XDS). השינויים עושים את המבריק לטרקטורון SBS בעל ביצועים מלהיבים עוד יותר מהקודמים – תוספת הסוסים מגיעה גבוה במעלה הסל"ד אבל זמינות המומנט בסל"ד נמוך מרשימה ומלהיבה, ותגובת הדוושה מהירה כברק. אני משער שעוצמת המנוע ובעיקר זמינות הכוח בכל סל"ד, יורגשו עוד יותר בדיונות קיץ באזור צאלים למשל. תגובת הדוושה פנטסטית, נתמכת על ידי תמסורת QRS מהירה ביותר.

בלימת הזעזועים הפכה לטובה עוד יותר מכפי שהייתה – הארכת בסיס הגלגלים ב-9 סנטימטרים והתקנת בולמים פרוגרסיביים יותר מאחור, מאפשרים למבריק XDS לספוג מהמורות בצורה מ?שי?ית וחתולית לחלוטין, מדהים! ההשקה הקצרה לא אפשרה לעמוד במדויק על יכולות הכלי בתנאי שטח שונים אבל אין ספק – רף הביצועים הוגבה באופן מרשים ביותר. כמו כל דגמי המאבריק, גם ה-XDS מציע תא נוסעים מגומר היטב ברמת אבזור גבוהה, ומערכת נגד גניבה. הצגת הטורבו מרתיחה עוד יותר את שוק ה-SBS המבעבע מלכתחילה; סביר להניח שפולאריס וארקטיק-קאט יגיעו עם תשובה הולמת אבל כרגע איננו יודעים מה תהיה, ומתי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השקה: קאן אם מווריק טורבו. רונן טופלברג
המתלים המשופרים מאפשרים נחיתות חתוליות מגובה רב, מורגשים גם בשיוט רגוע יותר/רונן טופלברג

כל מי שנהג בדגמי 1000 סמ"ק האטמוספריים (לא מוגדשים) יודע שהם חייבים לספק כל רוכב נורמלי, אלא אם הוא מתכוון להשתתף במרוצים או שהוא מכור לכוח. כך ב-דו מושביים אבל בגרסאות MAX הארבע-מושביות מורגש לעתים מחסור בכוח, וכאן תתקבל גרסת הטורבו בברכה רבה עוד יותר. 14 הקג"מ המוגדשים יבואו לידי ביטוי כאשר אתה נוהג בכלי עמוס בארבעה אנשים + ציוד - בוודאי בקטעי דיונות, שטח המחיה הטבעי של כלים אלה.

מחיר הכוח

רוצים להקיז אדרנלין עם רכב שטח אדיר ביצועים? תתחילו לשלם, והרבה. טרקטורוני XDS מגיעים לארץ בצבע ירוק-דשא, עם שתי אופציות למנוע ה-1000 סמ"ק. הגרסה האטמוספרית (101 כ"ס) עולה 154,000 שקלים. ה-XDS האטמוספרי יעניק לכם את יתרונות השלדה המשופרת, עם מספיק כוח לטיולי אטרף. אם אתם רוצים להתחרות במרוצים ולהרקיע שחקים, קחו את XDS טורבו (121 כ"ס), המחיר ימריא ל-167,000 שקלים. Oh Yeh, המחירים מוטרפים לגמרי, עבור כלי 'פאן' האמורים לשעשע פעם או פעמיים בשבוע.

אבל על פי הצלחת ה-SBS 1000 המשווקים בישראל מזה כארבעה חודשים (פולאריס RZR, ארקטיק קאט ו-מבריק), יש בישראל מאות לקוחות המוכנים לשלם את המחיר. מחירי הקנייה הנקובים מעלה הם, אגב, רק תחילת הסיפור – כלים אלה טורפים דלק, צמיגים ורצועות ווריאטור, דורשים עגלת גרירה וביטוח, וירידת הערך שלהם יכולה לעלף את הנהג הקשוח ביותר. כנגד זה אוכל לומר שהיבואנים מצליחים למכור כל כלי שהם מסוגלים להביא מאמריקה, אז כנראה שהביקוש מספיק גדול.

במקביל לשני דגמי ה-XDS, ממשיכים ב'אבניר' למכור את הגרסאות האחרות, המוכרות לנו מזה ארבעה חודשים: Maverick 1000 R ב-117,950 שקל כולל מע"מ, 1000 XRS ב-127,950 שקל, DPS 1000 XRS ב-137,950 שקל, DPS 1000 MAX XRS (4 מקומות) ב-145,950 שקל. כדי להמתיק את רוע הגזרה הכריזו באבניר על מבצע חדשני המשלב את חוויית הנהיגה בשטח, עם אופנת הפייסבוק וה-יוטיוב. המיזם נושא את השם "מהלך מבריק בשטח", ובו יוזמנו נהגי שטח לשלוח סרטונים ותמונות אקשן – של כל רכב שטח כולל מתחרים, ג'יפים וכיו"ב. בסדרת הגרלות Like יוענקו לצלמים פרסים שונים, החל בסמארטפונים וטיסות לחו"ל, וכלה בטרקטורון XDS 1000 Turbo. הכינו את המצלמות!

השקה: קאן אם מווריק טורבו. רונן טופלברג
השקה: קאן אם מווריק טורבו/רונן טופלברג
  • עוד באותו נושא:
  • קאן אם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully