וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הקנייה על כלי רכב תחרותיים הופחת בשיעור חד

20.1.2015 / 9:48

מס הקנייה על כלי רכב תחרותיים המיועדים לספורט מוטורי יעמוד על 19.2% בהתאם למתכונת בשנת 2013. בתוך כך, תחול החמרה בפיקוח על הכלים ועמידתם בתנאי השימוש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מס הקנייה על כלי רכב לספורט מוטורי נקבע על 19.2%/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשורה טובה לנהגים ולרוכבים התחרותיים בישראל: ראש הממשלה ושר האוצר, בנימין נתניהו, חתם היום (שלישי) על תיקון לצו המורה להפחית את מס הקנייה על כלי רכב לספורט מוטורי ל-19.2%, בהתאם למתכונת (הוראת השעה) שפותחה בשנת 2013. הצו ייכנס לתוקפו עם פרסומו ברשומות.

כזכור, בדצמבר 2012 פורסם כי מס הקנייה יוזל בשיעור חד מ-83% למכוניות ו-72% לאופנועים עד ל-19%, אולם הוראת השעה לא הוארכה בשל חשד כי חלק מהכלים שיובאו לא שימשו מעשית לנהיגה ספורטיבית, ולכן הוחלט שלא להאריכה עד לסיום כל הבדיקות.

ואולם לאחרונה, נערכו התאמות שהכשירו את הקרקע למתכונת המקורית, כך שיובטח שכל כלי שיגיע לארץ - כולל קארט, באגי ועוד למטרת תחרות, יוגבל לשימוש במתחמים מורשים, וכן חלה על המייבא חובת הגשת אישור הרשות לנהיגה ספורטיבית לייבוא הכלי, הצגת רישיון נהיגה ספורטיבית בתוקף ועוד.

ברשות המיסים מבהירים, כי תשלום המס המופחת מותנה בשימוש בכלי לפי הגדרתו בחוק הספורט המוטורי, ומי שיימצא עושה שימוש שאינו חוקי, צפוי לעונשים ולתשלום הפרש המיסים. שימוש בכלי מחוץ למסגרת תחרותית טומן בחובו גם עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל.

עוד מציינים ברשות, כי הטבה זו תימשך עד ה-30.6.2016, ולאחר מכן תבדק האפשרות להופכה לקבועה בהתאם לתיקונים שתבצע הרשות לנהיגה ספורטיבית בחקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully