וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאנג: רכב הפנאי ההיברידי החזק בעולם

22.1.2015 / 11:29

BYD חושפת את רכב הפנאי ההבירידי טאנג, עם 505 כ"ס מתחת למכסה המנוע ותא נוסעים מפואר. המחיר, כ-50 אלף דולר

BYD טאנג. אתר יצרן
BYD טאנג. מפלצת ירוקה וידידותית לסביבה. מסתבר שיש גם כאלו/אתר יצרן

אפשר למתוח ביקורת אודות שיטות הייצור שלהם, על העתקות חצופות ועל בטיחות ירודה, אבל אין ספק שהסינים בוחנים את עצמם בכל פעם מחדש ומעזים לקחת סיכונים. הפעם, הם משיקים בסין רכב פנאי קרבי בשם "טאנג" שמפיק, שימו לב - 505 כ"ס, שהם 100 כ"ס יותר מרכב הפנאי ההיברידי החזק ביותר דאתמול - וולוו XC90 החדש, לו אצורים בחזית 400 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-6.3 ש').

טאנג, שקרוי על שם שושלת "טאנג", מצויד במנוע 2.0 ל' טורבו בנזין בחיבור לשני מנועים חשמליים וסוללות. בגפו, מחלץ מנוע הבערה 205 כ"ס ו-32 קג"מ, אולם צמד המנועים החשמליים מוסיפים, כל אחד מהם - 150 כ"ס ו-40 קג"מ במצטבר. חיבור כל הנתונים יחד, מנחית על הכביש סערה סינית של 505 כ"ס ו-70 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית מעבירה את הכוח לכל הגלגלים והביצועים, יפתיעו גם את מפלצות הפנאי הגרמניות.

על פי דיווחים בכלי התקשורת בסין, הטאנג רשם במסגרת מבחנים האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ומהירותו המרבית גובלת ב-280 קמ"ש. בנוסף לכך, מסתבר שקיימת גם גרסת "אולטימט" וכן גרסת "לימיטד" שתקזזנה עוד כמה ספרות מהנתון הזה, והן אף מצוידות במראה ספורטיבי יוצא דופן. אלה תיוצרנה במכסה מוגבלת של כ-200 ו-98 עותקים בלבד בהתאמה.

בתוך כך, הטאנג הוא גם רכב היברידי, עם אג'נדה סביבתית, ולכן מסוגל לנסוע על מערכת החשמל ל-80 ק"מ לפחות עד אוזלת כוחן של הסוללות. BYD אף הגדילה לציין את יכולותיו עם כיתוב מיוחד על דופן הרכב: "5-4-2", המתורגם ל-5 שניות ל-100 קמ"ש, הנעת 4X4 וצריכת דלק של 2 ליטרים בכל 100 ק"מ בנסיעה משוקללת (ניצול מלא של הסוללות).

תא הנוסעים, כפי שניתן להתרשם, שואל מפה ומשם, עם דגשים על מרחבים שימושיים, מערכות בידור ויזואליות מאוד ומושבים כורסתיים. המחיר לטאנג יחל בסין ב-50 אלף דולר.

BYD, ("בנה חלומך"), היא היצרנית השישית בגודלה בענף הרכב בסין. ב-2010 הכריזה על תוכניותיה לשווק מכוניות חשמליות והיברידיות בארה"ב, באירופה וגם בישראל, אך עד כה פעלה באופן מצומצם בשל קשיים לוגיסטיים וכלכליים. בארץ, מכרה לדן את האוטובוס החשמלי הראשון שהושק ב-2013.

  • עוד באותו נושא:
  • byd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully