וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה אקורד תסיים את דרכה באירופה

25.1.2015 / 9:12

הונדה תסיים את מחזור המכירות של האקורד האירופית בעקבות ירידה חדה בביקוש למכונית המנהלים היפנית. תמשיך להשקיע ברכבי פנאי וטכנולוגיה היברידית

מבחן השוואתי אלפא רומיאו 159 טורבו נגד הונדה אקורד 2.4 ל'. קובי ליאני
הונדה אקורד. צניחה חדה במכירות/קובי ליאני

הונדה אקורד הגיעה לסוף דרכה באירופה, כך מדווחים כלי התקשורת בברצלונה. מכונית המנהלים היפנית לא הצליחה להתמודד בשנים האחרונות בסגמנט מתכווץ ותאבד את מקומה בנבחרת המשפחתית. הנימוק העיקרי לגניזתה הוא ירידה חדה בשיעור מכירותיה בשנתיים האחרונות, כאשר לפי נתוני JATO צללה ב-19% אשתקד ל-3,456 יחידות בלבד.

"אנחנו מסיימים את מצבור האקורד שנותר לנו ואין לנו שום כוונה לחזור לקטגוריה הזו בעתיד הנראה לעין", כך אומר ליאון ברנן, ראש הונדה אקורד בבריטניה. ברנן מוסיף שהאקורד, ולא רק היא, נאלצת להאבק מול מכוניות גרמניות עדיפות ממנה, בקבוצה שנשלטת בין כה על ידי ב.מ.וו, מרצדס ואודי. "זה פשוט נעשה יקר מידי להתמודד מולן", כך מציין.

הונדה השיקה את האקורד באירופה בשנת 1977 והחלה לייצר את המכונית גם בבריטניה החל ב-1992. היא הצליחה למשוך הרבה לקוחות בזכות מנועים חזקים, מרחבים נדיבים, מוניטין אמינות ואמצעים טכנולוגיים חדישים. בשנת 2000, הונדה העתיקה את הייצור של האקורד האירופית ליפן, אך ההתחזקות של המטבע היפני גרמה לעלייה במחירים וירידה בביקוש מול התוצרת האירופית המערבית.

היקף מכירותיה של הונדה צנח בשנה הקודמת ב-5%, אולם בחברה מעריכים שהשנה יחול מפנה חשוב בעקבות השקה מחודשת של ה-HR-V עם חיזוק מרכב הפנאי הפופולרי CR-V.

בשלב זה, לא צפויים שינויים בשוק הישראלי בעקבות הפרסומים באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully