וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ: רכב אחד במקום פטריוט וקומפאס

10.2.2015 / 8:09

הפטריוט והקומפאס ייכחדו ובמקומם תייצר ג'יפ רכב שטח חדש שיתגבר את הרנגייד והצ'ירוקי. בכורה ב-2016

ג'יפ קומפאס 2011. אתר יצרן
ג'יפ קומפאס. זוכרים אותו?/אתר יצרן

משפחת ג'יפ עוברת מהפכה שקטה בשנה האחרונה. אחרי שחשפו האמריקנים את הרנגייד (שזוכה לביקורות חיוביות) וצ'ירוקי חדש, כעת דווח באופן רשמי שבמקומם של ג'יפ קומפאס וג'יפ פטריוט יוולד לו רכב שטח נוסף, שאת שמו הרשמי איש אינו יודע בשלב זה. "שני דגמים יהפכו לאחד", כך אומר מנהל מותג ג'יפ, ג'ים מוריס.

זמנית, מכנים את המיזם "קומפטריוט" והוא יתברג בין הרנגייד לצ'ירוקי. לא ברור אם קונצרן קרייזלר יפנה לעמיתים בפיאט לקבלת סיוע, אבל מסתמן שהוא יחלוק חלק מהמכלולים שלו עם אלפא רומיאו ופיאט 500X - הקרוסאובר הקומפקטי היחיד של האיטלקים. כיום, מבוססים קומפאס ופטריוט על פלטפורמה של דודג' קאליבר (קרובי משפחה של מיצובישי אאוטלנדר הקודם), בעוד הרנגייד מבוסס על רכב הפנאי של פיאט.

הקומפאס והפטריוט שהוצגו ב-2006 לא הערימו קשיים מהותיים על ג'יפ, על אף שמחוץ לארה"ב נחשבו לאכזבה מסחרית. המכירות של שני הדגמים באמריקה עלו ב-16 וב-23% בהתאמה משנת 2013 ל-2014, אולם הם ייצגו פחות מרבע מהיקף המשלוחים של ג'יפ. בישראל, משווקת מכשירי תנועה את קומפאס עם מנוע 2.0 ל' (156 כ"ס) ו-2.4 ל' (170 כ"ס) במחיר התחלתי של 175 אלף שקלים ועד 194 אלף שקלים. פטריוט משווק עם 2.4 ל' (170 כ"ס) במחיר של 189 אלף שקלים. גם כאן, היקף המסירות היה די צנוע.

הקומפטריוט יצא לכבישים לקראת סוף שנת 2016, כאשר ג'יפ תאט את מכירות קומפאס ופטריוט. באגף התכנון של ג'יפ ממתינים עוד כמה כלי רכב חדשים, בהם קרוסאובר קטן יותר מהרנגייד (כנראה עם יכולת שטח מאוד מוגבלת), ועוד שם מהעבר שיחזור לחיים במראה מודרני - ג'יפ וואגוניר, שיתחרה בריינג' רובר לדבריהם וישלב גם תא נוסעים עם 7 מושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully