וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: קבוצת פורמולה ישראלית -ISRAEL F1

16.2.2015 / 13:01

בר ברוך בן ה-19 יוביל את קבוצת הפורמולה הישראלית הראשונה בישראל במסגרת מירוצי ה-F4 הבינלאומיים. מייסד החברה גיל ברוך: "נגיע עד פורמולה 1"

ISRAEL F1. רונן טופלברג, יחצ,
קבוצת פורמולה ישראלית קמה לחיים: ISRAEL F1/רונן טופלברג, יחצ

באירוע חגיגי שהתקיים היום (שני) באולמי יבואנית פרארי-מזרטי של חברת אוטו איטליה בתל-אביב, נחשפה קבוצת הפורמולה הישראלית הראשונה בהיסטוריה: ISRAEL F1. הקבוצה שהוקמה על ידי גיל ברוך תתחרה בסבב הפורמולה 4 כשאת מושב הנהג יאכלס בר ברוך, נהג המירוצים הישראלי בן ה-19 שכבר מתחרה בסבב החל מאשתקד ונבחר על ידי אקדמיית המירוצים של ב.מ.וו ב-2013 לאחד מעשרת הנהגים הצעירים הטובים ביותר בעולם.

הקבוצה הישראלית מורכבת מ-8 אנשי צוות מאיטליה ומישראל ועל פי פרסומיה, הושקעו בה למעלה מ-4 מיליון שקלים בכלי רכב ובציוד. גיל ברוך, מייסד הקבוצה: "המיזם התחיל לפני כמה שנים, עם הרבה אי ודאות לפנינו בכל מה שנוגע להקמת קבוצת פורמולה. אשתקד התחרינו עם "טים טורינו" במירוצי הפורמולה 4, יש לנו בסיס טוב עם שתי מכוניות, ולכן הקמתי קבוצה שתדע לתחזק נהיגה תחרותית ברמה הגבוהה ביותר. אנחנו מתחרים מול קבוצות מנוסות וחזקות מאוד. נמשיך קדימה ונתקדם בסולם המירוצים עד פורמולה 1".

בר ברוך, בסך הכול בן 19 כאמור, משרת כיום בצבא ומקבל חופשות מיוחדות לאימונים בסימולטורים. את הכשרון שלו גילה אביו בהיותו בגן חובה, אז החל להתחרות במירוצי קארטינג לילדים, עד שהעפיל למסגרות מקצועיות בגיל 10. "אני חושב שהבנו בשלב מוקדם שיש לנו כאן כשרון גדול", אומר אביו, גיל ברוך. "אין ספק שזה חשוב לזהות את זה ולהתחיל בגיל צעיר מאוד".

בר אומר שאת החיידק קיבל מאביו, והוא בהחלט רואה את עצמו מנהיג ומוביל עד שיתברג בתחרויות היוקרתיות בעולם: "זה כבוד גדול להיות פה ולייצג קבוצה ישראלית" מציין, ויחד עם אביו אינו חושש להכריז כי יוכלו לזכות באליפות כבר בשנת 2015. "אשתקד הייתה שנה למידה בשבילנו. השנה אנחנו במקום טוב לזכות באליפות", אומר גיל ברוך.

המכוניות והתחזית

פורמולה ישראל ISRAEL F1. ניר בן טובים
בר ברוך ומכוניות ה-F4 וה-F3/ניר בן טובים

לקבוצת ISRAEL F1 שתי מכוניות, אחת מהן מתחרה בסבב הפורמולה 4 ואילו השנייה בנויה לתחרויות בפורמולה 3. בשלב זה, ועד שיחבור לקבוצה נהג נוסף, בר יבצע אימונים על מכוניות הפורמולה 3, בעוד מכונית ה-F4, לה מנוע 1.6 ל' טורבו 150 עם כ"ס לערך ותיבת הילוכים מתופעלת פקדים מגלגל ההגה, תהווה את חוד החנית של הקבוצה במסגרת עונת הפורמולה, בה 24 מירוצים. עלות הרצת עונה אחת, נאמדת ב-350 אלף יורו בשנה, כך לדברי גיל ברוך.

במהלך השנה, הקבוצה תשתתף גם באליפות איטליה TROPY 2 כחלק מתהליך ההבשלה לקראת המירוצים התחרותיים ביותר בסבב ה-FIA, ונראה שלפחות מהצד הטכני, באמתחתה האנשים והכלים להתמודד עם התותחים הכבדים בענף. "התחלנו עם פורמולה SAE, אומר מהנדס הקבוצה הישראלי גיל זכאי, שלצידו גם תמיר פליצ'ינסקי - שניהם חתומים על מכוניות הפורמולה שהוקמה באוניברסיטת בן-גוריון. "זה בהחלט הגשמת החלום ומכאן מתחילה הדרך לפורמולה 1", אומר זכאי.

אורן חדד, מנכ"ל אוטו איטליה: "זה יום חג לספורט המוטורי בישראל. החיבור בין הקבוצה, רכבי הפורמולה והספורט המוטורי לאוטו איטליה ולמותגי על כמו פרארי ומזראטי הוא חיבור טבעי. אוטו איטליה תמשיך לחזק ולסייע לקבוצה ותעקוב אחרי הישגיה בתחרויות השונות: אין לי ספק כי הקבוצה תכנס לספרי ההיסטוריה בתחום הספורט המוטורי בישראל".

העונה תפתח ב-3 במאי במסלול Vallelunga האיטלקי שנמצא סמוך לרומא. ב-31 במאי תגענה הקבוצות למונזה, ומשם למסלולים נוספים באיטליה, בהם מוג'לו, אדריה, אימולה, מיסאנו ועוד. ערוץ הספורט יסקר את המירוצים של בר ברוך לאורך העונה.

כאן בוואלה! רכב אנו מאחלים לקבוצת ISRAEL F1 ובר ברוך הצלחה בעונת 2015.

עוד הרבה ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully