וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה סופרב הוצגה: "המכונית הטובה ביותר שייצרנו"

18.2.2015 / 7:42

הסופרב גדלה במידותיה, עוצבה מחדש ברוח אוקטביה האחרונה ונעזרת במספר מנועים חדישים ומפרטים מעודכנים. בישראל ברבעון השלישי של השנה

סקודה סופרב 2015. אתר יצרן
סקודה סופרב החדשה. מאופקת אבל איכותית יותר/אתר יצרן

סקודה חשפה את הסופרב החדשה בדרכה לבמות תערוכת הרכב בז'נבה בחודש הבא. מכונית המנהלים הצ'כית בעלת המידות החריגות הוכרזה אמש בצ'כיה מול 800 מוזמנים וחונכת לפי מתכנניה "עידן חדש בסקודה", כך אומר נשיא המותג פרופ' וינפרד ואלנד. "הסופרב משקפת את היכולות שלנו בסגמנט. בהיבטים של איכות וטכנולוגיה, היא הגיעה לרמה חדשה של ביצועים. זו המכונית הטובה ביותר שייצרנו".

הסופרב מבוססת בחלקה על תרשימים של מכונית דמוית קופה בשם סקודה ויז'ן C, גרסת ראווה שהוצגה במספר תערוכות אשתקד. היא אמנם אינה הרפתקנית כמוה כי אם נאמנה למסורת השמרנית של המותג והתמזגה עם המראה הקלאסי של האוקטביה והפביה החדשות, אך היא בהחלט מהווה שינוי כיוון עיצובי מסוים לעומת הסופרב היוצאת שניסתה מעט, אם בכלל לסטות מהקו שלפני מתיחת הפנים.

מפתיע לגלות, שעל אף מידותיה הסאלוניות, סקודה הגדילה את המרחבים הפנימיים בשיעור לא קטן; הסופרב 2015 צמחה בסיס הגלגלים ב-8 סנטימטרים והנוסעים בשתי השורות ייהנו ממרווחים טובים יותר מכל המתחרות הישירות. בסקודה מדווחים על 980 מילימטרים מרווח לראשים ונפח תא מטען שעומד כעת על 625 ליטר - תוספת של כ-30 ליטר על פני הדור השני של הסופרב.

לסופרב החדשה שמונה מנועים בסגל: חמישה מהם בנזין והשאר סולר. כל המנועים חסכוניים ב-30% לעומת קודמיהם ועומדים בתקן יורו 6. התפוקה בגרסאות הבנזין תנוע בין 125 ל-280 כ"ס, בעוד מנועי ה-TDI יציעו תפוקה שבין 140 ל-190 כ"ס, כשחלק גדול מהם יהיו זמינים עם תיבות דו-מצמדיות DSG שבעה הילוכים. ארבעה מנועים יחוברו גם להנעה כפולה על בסיס טכנולוגיית הלדקס.

זאת ועוד, הסופרב נמנית על המכונית הראשונות של סקודה שעושות שימוש בבקרת ה-DCC, או ה- Dynamic Chassis Control. מערכת המתלים האדפטיבית שלה קוראת את תנאי הכביש, ומאפשרת לנהג לבחור את מידת הריסון בהתאם לרצונו. בקבינה, כפי שניתן לראות, סקודה החליטו לעצב קו יותר מהודר מזה המצוי באוקטביה, כשברשימת התוספות ניתן למצוא כניסת USB, גג-פנורמי, ובמרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה חדשה עם בקרת מירור-לינק המקרינה את תצוגת הסמארטפון. בנוסף לכך, לסופרב תהיה פתיחה אלקטרונית לתא המטען על ידי שימוש בכף הרגל כאשר היידים עמוסות שקיות מהמכולת (חיישן תחת הפגוש).

עזרי הבטיחות משלימים את החבילה עם קו מחוזק: בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית בשעת חירום, מערכת לשמירה על עירנות הנהג, בקרות יציבות ובלימה, משיכה ועוד.

סקודה מדווחת כי מסרה 750 אלף יחידות ממכונית הדגל שלה מאז הוצגה בשנת 2001. מיבואנית סקודה לישראל צ'מפיון מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי הסופרב החדשה תגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully