וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוניגסג רגרה: 1,800 כ"ס של טירוף מפואר

4.3.2015 / 7:49

השוודים של קוניגסג נדדו לתערוכת ז'נבה עם מכונית הקיצון רגרה, שמפיקה 1,800 כ"ס ומאיצה ל-400 קמ"ש ב-20 שניות

קוניגסג רגרה. יצרן,
קוניגסג רגרה. מערבולת מסחררת של ביצועים דמיוניים/יצרן

קוניגסג ייצרה לאורך ההיסטוריה שלה בענף הרכב (החל ב-2002) פחות מכוניות מכפי שמייצרת פרארי בשבוע. ועדיין, השוודים איכשהו תמיד מצליחים להשתחל לצמרת הכותרות ולהשאיר את כולם פעורי פה ומריירים. לראייה, קוניגסג רגרה החדשה - 1,800 כ"ס היברידיים שיגרמו לבוגטי ויירון - וגם ליורשת שלה כנראה (Chiron), להראות כמו מכונית על מאתמול.

הנתונים של רגרה (Regera) שמשמעותה בעברית "שלטון", כשלעצמם, עשויים לגרום לכל המתחרות לשוב לשולחן הדיונים ולעשות חושבים. הרגרה צועדת אמנם בעקבות פרארי, פורשה ומקלארן ואמצה מערכת הנעה היברידית, אך היא שונה מכל מה שיצא עד כה מאיטליה, גרמניה ובריטניה.

הרגרה אוצרת בקרביים שלה מנוע 5.0 ל' V8 עם שני מגדשי טורבו, מספר מנועים חשמליים (כוח משולב של 1.1 מגה-וואט), המתורגמים בשקלול "כלאיים" ל-1,800 כ"ס ו-200 קג"מ, כאשר 1,100 כ"ס מקורם רק ממנוע הבנזין המרכזי. כל הגלגלים למעשה מאכלסים מנוע חשמלי קטן, וביחד עם תיבת הילוכים בעלת הילוך אחד בלבד (Koenigsegg Direct Drive system), המכונית מחלקת את ניצול המשאבים בצורה חכמה.

מנהל הפיתוח של המכונית, כרסיטיאן וון קוניגסג, מסביר כי עם הילוך אחד באמתחתה, המכונית מאיצה על המנוע החשמלי בשלב ראשוני, ולאחר מכן - כאשר מד הטורים מטפס, מצטרף לחגיגה מנוע ה-V8. "הצלחנו להוציא מהמשוואה תמסורת כבדה ומגושמת, מבלי לסרס את היכולת להעביר את הכוח רק לגלגלים מאחור", כך אומר. רציתי לייצר משהו כזה, רק בלי הבעיות שקיימות בתיבת CVT רציפה. חשבתי על הרעיון הזה בקיץ הקודם, ולפי החישובים שלי - מצאתי שאין באמת צורך בהילוכים נוספים".

הרגרה תאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות. "אי אפשר לרדת מהנתון הזה בגלל מגבלות אחיזה באספלט", אומר המנכ"ל. מעבר לשם, רגרה שוברת שיאים חדשים: 0-400 קמ"ש ב-20 שניות ועד 410 קמ"ש מרביים. האצות "ביניים"? מ-150 ל-250 קמ"ש ב-3.2 שניות. המנוע החשמלי, אגב מספק טווח נסיעה של כ-30 ק"מ (סוללות 620V).

מטבע מוצאה, לרגרה מבנה חיצוני מתקדם המשלב תרכובות קרבון, כנפיים אקטיביות ומה לא על משקל של כ-1.6 טון בסך הכול. יחד עם זאת, לא חסכו ממנה פינוקים בתא הנוסעים, שם אפשר להתחבק עם מושבי ספורט יוקרתיים ואפילו לקבל מערכת שמע ובידור מתקדמת עם צג 9.1 אינטש רב תפריטי.

המחיר? סביבות 2.3 מיליון יורו. "אנחנו נייצר 80 יחידות. מכרנו ארבע עוד לפני שבכלל התחלנו לייצר אותה", אומר קוניגסג. "התחושה כלפיה מאוד חיובית, בכל אופן".

  • עוד באותו נושא:
  • קוניגסג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully