וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה מונעת מימן: הרוכשים יחכו שלוש שנים

8.4.2015 / 8:10

מעל 1,500 איש ביפן הזמינו את טויוטה מיראי, מכונית המימן של היצרנית היפנית, אך יאלצו להמתין עד שנת 2018 לאיסוף החגיגי. "המכסה מוגבלת, והתהליך מאוד קפדני"

יח"צ - חד פעמי

נהגים שהחליטו להתחבר לעתיד ולאמץ את מכונית המימן של טויוטה, מיראי, יאלצו לחכות לה 3 שנים, כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל'. החברה הזינה הזמנות מ-1,500 לקוחות ביפן עד כה, אולם תהליך הייצור ההדרגתי - במפעל שהיה אמון בעבר על הרכבת מכונית הקיצון לקסוס LFA, מלמד שמידי יום תצאנה את המתחם 3 מכוניות בלבד.

חלק מועט מהלקוחות שנתקעו בתחתית הרשימה עלולים להמתין למועד מאוחר יותר, ונראה שיהיו גם מי שיתייבשו עד פתיחת שנת 2020 בציפייה לקבל את המיראי. "אנחנו משיקים אותה בזהירות המתבקשת, במסגרת ייצור מוקפד ומהודק, וכל מכונית שעוזבת את רצפת ההרכבה זוכה לטיפול האיכותי ביותר. לכן, המכסה מאוד מוגבלת", כך לדברי טויוטה.

תהליך הייצור צפוי לזנק מ-700 מכוניות ב-2015 ל-1,000 מכוניות ב-2016 וב-2017. טויוטה מעריכה שבשלב מסוים תהיה חייבת להוזיל את מחירה של המיראי, שעומד על כ-60 אלף דולר היום, מול מכוניות מונעות דיזל שהינן חלופות פופולריות מאוד למי שמבלה זמן רב בכבישים ומנסה לצמצם הוצאותיו על דלק. "כן, אנחנו בהחלט נוזיל אותה והיא תתומחר ישירות מול מכוניות דיזל שנחשבות לחסכוניות מהמקובל", כך אומר קטשיוקו הירושי, מנהל חטיבת התא-דלק בטויוטה.

הירושי מוסיף, כי ההסתגלות הטכנולוגית למכונית מונעת מימן תארך לפחות 10-15 שנים, בדומה לתהליך ההבשלה של תעשיית הרכב לטכנולוגיה היברידית. על כל פנים, המיראי, שהינה משפחתית עם טווח נסיעה מרבי של 650 קילומטרים והספק של 152 כ"ס, מסתמנת כסימן דרך חשוב בענף, ורק נותר לראות כיצד תתפקד מעשית כשתעלה לכבישים.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully