וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרטאפ ישראלי יגן על הרכב שלכם מטרור סייבר

23.3.2015 / 7:23

המכונית המודרנית מתחברת לאינטרנט ומצעידה את התעשיה קדימה, אבל עלולה להפוך למוקד פריצה של האקרים שעשויים לדרוש מכם כופר תמורת התנעת הרכב, של טרוריסטים מפגעים או גנבי רכב שיגרמו למכונית שלכם לבוא עד אליהם

סוחר רכב. ShutterStock
לפרוץ לרכב מרחוק. הרבה יותר קל מכפי שנדמה לכם/ShutterStock

"150 אלף מכוניות החלו לחסום באופן מפתיע את הכניסות לתל אביב וירושלים, ללא מעורבות נהג" - זה עשוי להיות בסיס מוצלח לסרט מדע בדיוני, אבל אם שואלים את מומחי ארגוס, סטרטאפ ישראלי לפיתוח הגנות בפני מתקפות סייבר בעולם הרכב, הוא עתיד בהחלט אפשרי. לפני שנים אחדות, נשמעו הקולות הראשונים שסיפרו שבעתיד המכונית הפרטית שלכם תהיה מחוברת לרשת האינטרנט באופן עצמאי, לשם שיפור חוויית השימוש והשירות. ב-2015 אנו כבר נמצאים בעתיד זה בישראל והשירות החל לפעול כבר מהשנה שעברה במספר מדינות בעולם.

חיבור המכונית לרשת האינטרנט באמצעות חיבור סלולארי עצמאי ברכב מאפשר גם היום לבעלי המכונית לקבל אינפורמציה רבה אודות השימוש ברכב, מאפשר ליבואני הרכב לשמור על קשר עם הלקוחות וליצרניות הרכב לקבל מידע טכני על המכוניות שנועד, כך לפי ההצהרות, לשיפור תכנון כלי הרכב העתידיים. אולם עם חיבור המכונית לרשת, מגיעה גם הסכנה לפריצה מצדם של האקרים וככל שהשימוש בטכנולוגיה יעשה נפוץ יותר, כך לעלה רמת הסכנה.

"תן 5,000 דולר אם אתה רוצה להתניע את הרכב"

המכונית המודרנית תהיה מחוברת באופן קבוע לאינטרנט

פריצות סייבר לשם כופר גדלו ב-700 אחוזים בשנים האחרונות. האקרים שהצליחו לפרוץ למחשבים פרטיים וארגוניים, שיבשו את המערכת והקרינו על מסכי החברה דרישות לתשלום כספי, אם ברצונם לבטל את ההשתלטות. תום בראב, ממייסדי הסטרטאפ ארגוס הישראלית מאמין שהיום שבו האקרים ישתלטו על המכונית שלכם וידרשו כופר תמורת שחרורה, אינו רחוק. אולם ככל שהשיחה עמו מעמיקה, מבינים עד כמה מסוכנת יכולה להיות תקיפת הסייבר.

"המכונית המודרנית תהיה מחוברת באופן קבוע לאינטרנט, היא תדע לתקשר עם התשתית וגם עם המכוניות שמסביבה כדי לשפר את הבטיחות של נוסעי המכוניות בדרך. אבל התקשורת הזו, אם תישאר פרוצה, עלולה להוות מוקד משיכה של טרוריסטים מפגעים. על ידי הכנסת וירוס או אלגוריתם מתאים, ההאקרים יכולים גם לשלוח פקודות לרכב ספציפי שמשנות את ההיגוי שלו, להפסיק את פעולת מערכת הבלמים ושאר מערכות הרכב, סתם לפתוח את כל כריות האוויר של הרכב כדי לגרום לנזק כספי גדול ועד השתלטות על מאות אלפי כלי רכב באותו זמן" מציין תום מארגוס.

ביום שלישי 24-25 מרץ תיערך תערוכת סייבר טק הישראלית, בגני התערוכה שבתל-אביב, בחזות מטה הסייבר הישראלי ובין מאה החברות המציגות, תוכלו למצוא בביתן 2 החדש גם את ארגוס הישראלית.

הפיתרון הישראלי

ארגוס היא חברת סטרטאפ שהוקמה בישראל על ידי יוצאי יחידת 8200 המופרסמת בצה"ל ועם משקיעים חיצוניים מענף הרכב בישראל. החברה שהוקמה לפני כשנתיים ובהשקעה של 4 מיליון דולר מאמינה כי ברשותה הפיתרון לסכנת ההאקינג שמרחפת על עתיד המכונית המחוברת בעולם - קופסה שחורה ייחודית שתפקידה לסנן ניסיונות פריצה למערכות התקשורת ברכב.

בשנת 2014 ובבימת תערוכת ההייטק CES, חשפה ארגוס את הסכנה שטמונה בהשתלטות על כלי רכב מרחוק וכן את הפיתרון שלהם לבעיה. באמצעות דגם של מכונית, הראו מומחי ארגוס איך מתבצעת פריצה שכזו למכונית בזמן אמת. באמצעות וירוס שמוחדר למערכת הרכב, הראו אנשי ארגוס כיצד הם מצליחים להפעיל את המאותתים, המגבים, לשנות את מהירות נסיעת הרכב ואף לבטל כליל את פעולת מערכת הבלימה של הרכב. תשומת הלב לעניין הייתה אדירה.

"בשנות ה-90 ה'האקטינג' התחיל במחשבים בייתים ומוסדיים וכולם שמעו על מספר פריצות לגופים ממשלתיים מסביב לעולם. ב-2007 הפריצות התקדמו לעולם הסלולאר שהפך למחובר לאינטרנט לסלולאר וב-2014 החלו הפריצות הראשונות למכוניות ובתים חכמים. כשמבינים שעד 2020 יהיו 250 מיליון מכוניות מחוברות לרשת, מבינים את גודל הבעיה".

למרות התרחיש המפחיד, בארגוס מציינים שהמטרה שלהם היא לא ליצור פניקה, אלא לתת פיתרון מוקדם לבעיה שעשויה לצוץ בעתיד. לכן בארגוס כבר קיימו מגעים עם כל 20 יצרניות הרכב הגדולות בעולם וכולן הביעו עניין גדול בתחום ההגנה מפני תקיפות סייבר על המכוניות שייוצרו עם חיבור קבוע לרשת. המטרה היא שלקוח הקצה לא יצטרך להתעסק עם בעיה זו, אלא שיצרנית הרכב תציע לו הגנה מובנית ברכב, כבר משלב הייצור שלה, ממש כשם שהן מתקינות ברכב מערכות ABS ובקרות ייציבות אלקטרוניות להעלאת הבטיחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

המכונית, יעד מובחר לתקיפה

"לחברות ענק אין את היכולת להתמקד ולעשות פוקוס על פן אחד של התעשיה. יהיה עליהן להסיט כוח אדם רב לתחום חדש ולצבור בו ניסיון כדי לנסות לקדם פיתרון

במכונית המודרנית יש למעלה מ-50 מחשבים שונים ששולטים על כל מערכותיה, ואין פעולה מכאנית ברכב שאינה נשלטת או מבוקרת על ידי תוכנה ואין תוכנה שאינה ניתנת לפריצה. לדברי תום, ישנם מספר ווקטורי תקיפה לרכב ואלה כוללים תקשורת סלולאר, חיבורי בלוטות', תקשורת לווינית, חיבור לשקעי ה-OBD2 של הרכב, רשתות WIFI ודרך מערכות האינפוטיינמנט החדשות ברכב. כל אחד ממוקדים אלה יכול להוות עבור האקרים נקודת גישה למערכות השליטה הראשיות של הרכב. עו הוסיף כי ככל שמתרבות נקודות הגישה, יתרבו גם יכולות הפריצה וחשוב להגן על כולן.

כבר היום וללא מאמץ חריג, בעלי עניין יכולים לאסוף מידע אודות כלי הרכב והשימוש בהם, כולל חדירה ממשית לפרטיות. אלה כוללים מעקב מרחוק אחר הרכב, זיהוי התכנים הנצרכים בנסיעה (בזכות ניטור חיבורי רשת לענן מוזיקה, רשתות חברתיות, טלפון לרכב ועוד) ועד כדי יכולת להקליט ולהאזין לשיחה שמתבצעת בתוך הרכב. הקבינה אינה עוד מקום דיסקרטי לנהל בו שיחות אישיות. במחשבה פלילית יותר, מתנקשים יכולים בקלות לעקוב אחר היעד לחיסול, להאזין לו ועוד.

"לחברות ענק אין את היכולת להתמקד ולעשות פוקוס על פן אחד של התעשיה. יהיה עליהן להסיט כוח אדם רב לתחום חדש ולצבור בו ניסיון כדי לנסות לקדם פיתרון. זה היתרון שלנו כסטארטאפ וזו הסיבה מדוע חברות ענק רוכשות סטרטאפים. המוצר שלנו בנוי כקופסה שחורה שיושבת בתוך הרכב ומסננת את ההודעות שנכנסות לרכב ומגנות על כל הרכיבים החיוניים שלו בפני פריצות והשפעה על אותם רכיבים פריצים. יש הבדל אם האקר פורץ למרכת השמע ומחליף לי שיר לבין טרוריסט שמשתלט לי על ההגה ומכניס ואתי חזיתית במשאית. התוכנה שלנו היא כמו 'פייר-וול', רק שמותאם ביכולות ובממשוק שלו לעולם הרכב והיא קרויה IPS - Intrusion prevention system".

מקדימים תרופה למכה

"האקינג זו מלחמה יומיומית" מסביר תום. "את שכבות ההגנה יש לעדכן תמיד כי האקרים לא צריכים יותר מדי זמן כדי ליצור איומים חדישם. הפיתרון שלנו מבטיח עדכון בזמן אמת על כל הרכבים שמכילים את המערכת בהתאם לכל האיומים החדשים". נכון להיום כאמור, לאחר פרסום מאמרים ומחקרים בעולם שמצביעים על תרחישי האיימים שבפריצה אפשרית לרכב, ארגוס פורחת ברמת העניין שהיא מייצרת ומספר גופים כלכליים מסביב לעולם כבר סימנו את הסטרטאפ הישראלי כאחד המובחרים להשקעה. גם יצרניות הרכב לא נשארות אדישות והן קשובות לפתרונות המוצעים, גם מהסיבה שהן עלולות למצוא את עצמן מסתבכות בתביעה של לקוחות שרכשו מהן מכוניות ונפלו קורבן להאקרים שהשתלטו עליהן בקלות. הנזק הכלכלי עלול להיות עצום.

ארגוס אינה החברה היחידה להציע פיתרון הגנה בפני תקיפות סייבר לרכב ולמעשה יש עוד שתי חברות ישראליות מתחרות. "תחרות זה דבר טוב" מדגיש תום. אם לא היו לנו מתחרים אז היינו מתחילים לדאוג. זה נחמד לראות שמדינה קטנה כמו שלנו מצליחה ליצור כל כך הרבה פתרונות סייבר. המדינה מייצאת המון טכנולוגיה לעולם ויש עוד שתי חברות שמציעות רעיון דומה, אבל אנחנו הכי גדולים, הכי חזקים בתמיכה והגב הכלכלי וגם את מפקד 8200 בעבר".

נכון להיום, ארגוס קיימת כשנתיים, מועסקים בה 20 עובדים והיא מיוצגת ביפן, גרמניה, ארה"ב ולב החברה נמצא בישראל. בראיה קדימה, מאמינים בארגוס כי יהפכו למובילים בעולם בתחום הסייבר סקיוריטי למכוניות ולפי מידת העניין לו זוכה החברה, אנו מאמינים כי בקרוב נספר לכם עוד רבות על פעילותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully