וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'רד ברנסון רוצה למכור מכוניות חשמליות

30.3.2015 / 8:50

המיליארדר ריצ'רד ברנסון שוקל לייצר מתחרה ישירה לטסלה של אלון מאסק. "יש לנו כבר צוותים שעובדים על המיזמים האלו". מהחלל לכבישים ובחזרה

ריצ'רד ברנסון. AP
ריצ'רד ברנסון. השלב הבא - מכונית חשמלית/AP

קבוצת VIRGIN של המיליארדר והיזם סיר ריצ'רד ברנסון הבריטי, עשויה להתחרות בטסלה של אלון מאסק, כך מדווח לאחרונה 'בלומברג'. ברנסון, שמחזיק ברזומה שלו פיתוחים בתחום מכוניות מירוץ חשמליות, מוסיקה, חנויות ממכר שונות, טלפונים סלולריים וכלי טיס ניסיוניים שיגיעו לחלל, מכין את החברה שלו לייצור מכוניות מוזנות על ידי מערכת הנעה חשמלית.

"יש לנו צוותים שכבר עובדים על מכוניות חשמליות", כך סיפר לאחרונה לאתר הכלכלי במסגרת מירוץ פורמולה E שהתקיים במיאמי, שם משתתפת קבוצת VIRGIN בסבב המירוצים החדשני. "אתם בהחלט עשויים לראות אותנו במגרש של טסלה, כמו שאנחנו מתחרים איתם בזירת החלל. אין לדעת", כך ברנסון בן ה-65, שהונו נאמד בכ-5.1 מיליארד דולרים בשנה הקודמת.

אגף התעופה של ברנסון כולל כיום את חברת "וירג'ין גלקטיק' שתפעיל בעתיד טיסות מסחריות לחלל, בדומה למיזם של אלון מאסק - "ספייס X", שדווקא מתמקד כיום בעיקר ברקטות ובקפסולות אחסנה שנמכרות או מוחכרות לסוכנויות משנה ממשלתיות. פרוייקט החלל של ברנסון להבדיל, פותח כדי לשגר תיירים מחוץ לכדור הארץ, אולם לצערו נתקל בעיכובים משמעותיים אשתקד, כאשר שתי המעבורות הניסיונות שלו התרסקו במדבר מוהאבי וגבו את חייו של אחד מטייסיו.

במסגרת מירוצי הפורמולה E, הקבוצות מתחרות עם מכוניות חד מושביות בדומה לדגמי הפורמולה 1, עם תמיכה טכנולוגית מדלארה, מקלארן, רנו, ווליאמס ועוד כדי שתוכלנה בעתיד לעשות את המעבר לפיתוחים עצמאיים. בוירג'ין טוענים שנכנסו לפורמולה E כדי להאיץ את המיזמים החשמליים בענף התחבורה הציבורי. "כדי שיום אחד יירשו את מקומם של כלי הרכב הקונבציונליים".

בפורמולה E הצוותים די קטנים ואין יותר מידי שיטות אסטרטגיות מתוחכמות. המכונית נעה על המסלול במשך כשעה אחת בלבד, ובמחצית הדרך אף נדרשים להחליף מכונית נוכח אוזלת כוחן של הסוללות. כיום ממוקמת וירג'ין במקום השלישי כשאת מושב הנהג מאכלס סם בירד. לפניו לוקאס די גראסי הבריזלאי במכונית אודי, ומוביל את הסבב בנו של אלן פרוסט (אלוף העולם לשעבר 4 פעמים בפורמולה 1), ניקולס פרוטס במכונית רנו.

בהתחשב בניסיון של ברנסון ובתעוזה שלו, סביר שלטסלה בהחלט יש ממה לחשוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully